Gå til innhold

trenger hjelp til valg av 3 lcd flatskjerm!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For deg er det bare plasma som gjelder. LCD kjøper du bare hvis du har tenkt å spille. Plasma sitt sortnivå og sin naturlige fargegjengivelse gjør at plasma er som skapt for film. Responstiden er også en grunn til å velge plasma når det kommer til fotball.

Bare velg den plasmaskjermen du finner mest interessant av de to k-orm nevner (Du finner MASSE info om dem her på forumet, da de trolig er de to mest diskuterte skjermene), så garanterer jeg deg at du blir fornøyd :)

Og som K-orm sier, Full-HD har ingenting å si på en 42" skjerm.

EDIT: du kan lese om Full-HD mot HD-ready her

Endret av Anti LFC
Lenke til kommentar

Både PG6000 og PX80 kan du få til rett under 6000 kroner og til den prisen finner du ikke noe bedre... Hvilken av de to tv-ene som er best har vært gjenstand for flere kriger på dette forumet den siste tiden:).

Hvis jeg skal prøve å være objektiv så har PX80 litt dypere sort og litt bedre billedbehandling.

PG6000 tar dette igjen på designsiden. Med andre ord er tv-ene jevnbyrdige så det er bare din egen smak som gjelder.

Lenke til kommentar
Jeg hadde gått for 42PG6000. En mer HDMi, Optisk lyd ut, USB og litt annet snacks. Samt en penere tv å se på.

Lg skjermen har kun 1 scart inngang. Noe kjedelig når man har dvd spiller og digitalboks som skal kobles til. Må drive og bytte, om det ikke finnes en type enkel split? Står at den har en halv scart også, men usikker på denne.

Lenke til kommentar
Jeg hadde gått for 42PG6000. En mer HDMi, Optisk lyd ut, USB og litt annet snacks. Samt en penere tv å se på.

Lg skjermen har kun 1 scart inngang. Noe kjedelig når man har dvd spiller og digitalboks som skal kobles til. Må drive og bytte, om det ikke finnes en type enkel split? Står at den har en halv scart også, men usikker på denne.

Usb inngangen Kan bare spille av mp3 og jpeg!?? Hva med ekstern harddisk med filmer, det var dumt.

Lenke til kommentar

px80 har 3hdmi. component, composit, SD kortleser i fronten, 2scart, OPTISK lyd ut. tror dette holder i haugevis:) har tven selv og er nå fornøyd med den:)

Knall bilde på dårlig scarttunere. (ja scart er no drit siden det er gammeldags) så annbefaler å oppgradere til HD boks.

Hvis det kun er dårlig scart du skal koble til er px80 og pg6000 beste valgene da de gir OK bilde med scartkabel. full hd lcd tver sliter VELDIG med å gi ok bilde på scart. de gir elendig bilde i forhold til plasma med scart.

min px81 gir like bra eller bedre bilde en min brors full hd toshiba tv med HD mottaker da px80 yter best på dårlige signaler.

jeg hadde gått for px80 pga sortnivå. hvis du liker å sitte i dønn mørkt rom og se film så er px80 knallgod!

Endret av SnikendeChris
Lenke til kommentar

Lg PG6000 har 2 stk scart (sjekk spesefikk) jeg slipper da jeg har den selv..

Det kommer nok vel så spennede plasmaskjermer fra LG også i år spesielt med tanke på at de har lovet fullstendig sort.

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar
Hvis du har litt is i magen, så kommer det mange nye modeller ut snart, fra Panasonic spesielt.

Ville heller gått for px80 en etterfølgeren da etterfølgeren har hakket dårligere bilde med tanke på lysstyrke på skjermen. Dette da den nye et aller minste modellen deres. px8 får ikke etterfølger så det er nok grunnen til den nye ikke er no bedre en dagens px80. pga det er iblligste og de vil folk skal kjøpe bedre og dyrere.

etterfølgeren har fått pepper for svak lys i forhold til px80

Lenke til kommentar

Jeg henger meg på jada-jada...

Det er verd å vente på de nye modellene fra både Panasonic(bortsett fra x10) og LG. Riktignok lovet LG fullstendig sort i fjor, så det gjenstår å se om de faktisk holder ord i år. Panasonic lover nemlig også sort, men dette er ikke sant siden det bare betyr at skjermen går helt i sort når bildet toner ut og det ikke er noen informasjon der.

Panasonic kommer med et 600hz interpoleringssystem som trolig burde sette sinnene i kok hos sportsentusiaster. Ved å øke framraten på en plasmaskjerm så skulle man få rimelig myke bevegelser.

Hva LG har puttet under panseret denne gangen vet jeg ikke, men trolig har de sikkert kommet på noe av det samme.

Endret av Bava
Lenke til kommentar

Det kommer nok vel så spennede plasmaskjermer fra LG også i år spesielt med tanke på at de har lovet fullstendig sort.

I spesifikasjonene står det en scart og en halv scart, hva er forskjellen. Blir da to scart, men Kan de brukes av type dvd eller digital boks?

Lenke til kommentar

px80 har 3hdmi. component, composit, SD kortleser i fronten, 2scart, OPTISK lyd ut. tror dette holder i haugevis:) har tven selv og er nå fornøyd med den:)

Hva mer en PX80 heter din? sist jeg sjekka hadde ikke PX80 optisk.

Lenke til kommentar

I spesifikasjonene står det en scart og en halv scart, hva er forskjellen. Blir da to scart, men Kan de brukes av type dvd eller digital boks?

Det er 2 stk scart og begge kan brukes til både Dvd og Digital dekoder/boks.

Her en video av 60 tommern men samme design og tilkoblingsmuligheter som denne video viser godt..

Kontakttype LG6000

1 x USB ( 4 pin USB Type A ) - side

3 x HDMI ( 19-pin HDMI type A ) - bak

1 x HDMI ( 19-pin HDMI type A ) - side

1 x S-Video-inngang ( 4 pin mini-DIN ) - side

1 x kompositt video/lyd-inngang ( RCA phono x 3 ) - side

1 x komponentvideoinngang ( RCA phono x 3 ) - bak

2 x SCART ( 21 pin SCART ) - bak

1 x digital lydutgang (optisk) ( TOSLINK ) - bak

1 x lydinngang ( minijack stereo 3.5 mm ) - bak

1 x RGB-inngang ( 15 pin HD D-Sub (HD-15) ) - bak

1 x lydinngang ( RCA phono x 2 ) - bak

Spor tilgjengelig 1 x Common Interface-spor

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...