Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Livet mitt er kjedelig =(

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Jeg er en gutt på 18 år, en god stund nå har jeg vært litt sånn smådeppa, det går selvfølgelig litt opp og ned. Er ikke sånn alvorlig at jeg tenker på selvmord eller noe, men jeg går med en konstant følelse av at alt er bare dritt og kjedelig. Altså jeg er en helt alminnelig 18åring, litt datanerd, spiller wow på fritiden. Er ikke sånn 24/7 innesitter, spiller wow kanskje 4-5 timer i uken, somregel fordelt på 1-2 dager. Jeg har endel venner, mesteparten hører jeg ikke så mye ifra, har en 4-5 stk jeg gjerne er med ganske ofte, men problemet er det at jeg får ikke noe ut av vennene mine. Er liksom ingenting å gjøre da nesten ingen av oss driver med noen hobby osv, stort sett det eneste jeg gjør iløpet av en normal er uke er jobb, loke med venner uten å gjøre noenting, se film og kanskje en kino. Alt er liksom bare får å få tiden til å gå, jeg har det sjelden gøy, jeg ser frem til hver helg, da blir det somregel festing men nå begynner jeg å bli dritt lei det også, i tillegg til at jeg har en tendens til å alltid få i meg for mye å gjøre masse dumt..

Også er det det med jenter da... Altså jeg har ikke hatt noen seriøs kjæreste noensinne. Jeg har vært ganske sjenert når det gjelder jenter, men det forbedret seg litt da jeg fikk en liten selvtillitboost et par år tilbake. Har vært noen tilfeller der noen jenter har vært helt på tuppa etter meg, men jeg har somregel aldri hatt noen særlig interesse/backet ut. Jeg var somregel for passiv så de ga vel opp tilslutt. Men så husker jeg møtte ei jente for et års tid siden som jeg synes var veldig søt. Hun holdt tilfeldigvis på med en annen fyr akkurat da, men jeg prøvde å få litt kontakt alikevel. Jeg lyktes med det og vi var ganske mye sammen, mye mer en hun var med han andre gutten. Vi hang sammen som om vi var venner, eneste gangene jeg prøvde meg litt var når jeg var full fordi jeg er så jævli sjenert når det gjelder akkurat det. Men trodde kanskje det kunne utvikle seg siden hun ringte meg ofte og var tydeligvis intressert på et eller annet vis. Men så plutselig en dag ble hun sammen med han andre karen og jeg ble da litt sint og ignorerte henne helt. Hun merket jo det og lurte på om det hadde noe med at hun ble sammen med han å gjøre, hun forklarte samtidig at hun var mye mer med meg og at jeg hadde sjansen til å vise hva jeg følte mange ganger, men at jeg bare gjorde det når jeg var full. Jeg ser den, helt klart, men ja... var litt bittert.

Men litt seinere, dette er faktisk ikke mer en et par måneder siden fikk jeg god kontakt med ei jente, hun var også veldig søt og pen. Denne jenta var ikke fullt så passiv som hun forige og hun tok mesteparten av styringa så det gikk ganske fint. Her kom jeg litt lenger og det ble en god del filmkvelder med masse klining og beføling, vi holdt kontakt med sms stort sett hele tiden av døgnet hver dag og vi hadde sex mange ganger. Jeg viste litt at hun slet litt med å gå inn i nye forhold pga en utro ex, men en dag spurte jeg henne om hva hun faktisk ville. Om hun ville være venner eller om hun ville være noe mer, og da sa hun at hun ikke var klar for noe forhold. Så plutselig kutta hun kontakten omtrent helt, hørte fra henne et par ganger en måneds tid etterpå men ikke i nærheten av hvordan det var, uten at jeg helt vet hvorfor. Vet det vel egentlig ikke enda. Jeg gikk faktisk glipp av en stor mulighet da ei anna søt jente prøvde seg på meg, det ble litt klining og sånn, men hun første jenta var hun jeg ville ha, og hun andre fant ut om hun første og ble såra bigtime så bang, der mista jeg begge....

Etter det har det vært endel jenter som har vist interesse og det har blitt litt roting, dvs klining, men det blir faen meg aldri noe mer en det... Jeg skjønner ikke, de som faktisk vil noe mer de klarer jeg å velge bort -.-

Jeg føler meg så udugelig og føler at jeg har brukt opp sjansene mine, hvorfor skulle noen like meg liksom, jeg er liksom den du går til hvis du trenger noen å kysse å klemme på fordi du er lei deg eller whatever. Det kommer sikkert nye sjanser, men nå har jeg fått den sperra igjen at jeg ikke gidder å prøve meg på jenter fordi jeg tror jeg failer uansett. Selv om jeg er rimelig sikker på at det at jeg ikke klarer å slå meg løs uten litt innabords har mye med saken at jentene kanskje ikke alltid blir sjarmert i senk og at jeg kanskje ikke lyser opp som en kar som er noe å satse på da jeg somregel blir ganske fjortiss i fylla. Mens en kompis av meg som ikke har vært så mye ute det siste året, ble med ut en kveld og jada han fikk seg dame med en fuckings gang. Er så jævli irriterenes, er det de som tar de jentene jeg bare driter i eller :S

Tenkt til å begynne å ta opp litt gamle sporter igjen, da dette kanskje kan gi litt liv i min hverdag. Nå er det jo snart sommer og da blir det vel endel grilling og bading med venner så har ihvertfall noe å se frem til. Men akkurat nå er det aller meste dritt!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slapp av mann! Du er bare 18 år..det med seriøse forhold til damer er ikke no å stresse med enda. Etter det du skriver virker det ihvertfall som du har draget :)

Damer vil komme og gå, sånn er det bare. Bare sørg for å ta vare på gode kompiser, for de vokser ikke på trær.

Hva med å møte nye folk, og utvide vennekretsen? Og damene vil komme når du minst venter det.

Hva med å begynne på høyere utdanning, gjerne et annet sted enn der du bor nå. Nye bekjentskap, ny kunnskap og nye morsomme opplevelser? Skulle likt å vært 18 igjen kjenner jeg;)

Lenke til kommentar
Gjest Gjest

Nja, men jeg får jo ikke til noe forhold i det hele tatt, seriøst eller ei =p Tenkte mest fordi jeg savner noen å være glad i. Møter ofte nye folk, men blir somregel ikke at vi blir så veldig gode venner uansett, blir liksom bare bekjente. Høyere utdanning skal jeg ta, men selv om jeg skrev jobb er jeg bare lærling, så må fullføre det først :)

Men ta vare på gode kompiser skal jeg prøve å bli flinkere på, hender jeg tar dem litt for gitt ;)

Lenke til kommentar

Svaret på et kjedelig liv er faktisk.. Og hold deg fast for dette er svaret du har leitet etter..

Gjøre spennende ting.

Ja, livet er faktisk ikke mer spennende enn du gjør det til. :) Men jeg kan tro at det at du er sjenert står i veien for mye av intiativet. Jeg hadde det på akkurat samme måten for noen år siden. Livet mitt var dønn kjedelig og det skjedde ingenting spennende.

Men jeg fant fort ut at det var kun fordi jeg ikke tok intiativet til å gjøre noe spennende. Jeg satt bare og ventet på at noe skulle skje, i stedet for å la kreativiteten ta kontrollen, og faktisk gjøre spennende ting.

Hopp ut av sikkerhetsboblen din, og ta sjangsen på å ha det gøy! Kjør go-kart, ta turer med kamerater, hopp i strikk, snakk med alle du vil snakke med, ta småfly-sertifikatet, begynn å spill golf, ta dykkerkurs, etc etc

Det er KUN din egen fantasi og din redsel for det fremmede som står i veien din.

LEV LIVET! ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...