tomsi42 Skrevet 23. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 23. mars 2009 Fant disse trivelige karene i Kambodsja. 1/400s, f/5.6, 150mm, ISO 100 Tom Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 23. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 23. mars 2009 Er nesten litt misunnelig over den motivrikdommen du må ha hatt på turen. På den annen side hadde det vel nesten blitt stress av å løpe fra det ene motivet til det andre for å "tvangsfotografere". Ikke at jeg tror du gjorde det, men jeg ser bare for meg meg selv. Fotogene skapninger som er plassert slik at man får dybde i bildet. Bortsett fra et par detaljer kan jeg ikke se så mye å trekke her, og heller nyte surpompene. De to detaljene er avkuttingen av det bakre hodet (noe du sikkert måtte gjøre pga andre forstyrrende elementer), og den grønne kvisten nede til høyre for det fremste hodet. Greina over hodet kan greit passere. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 25. mars 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. mars 2009 Er nesten litt misunnelig over den motivrikdommen du må ha hatt på turen. På den annen side hadde det vel nesten blitt stress av å løpe fra det ene motivet til det andre for å "tvangsfotografere". Ikke at jeg tror du gjorde det, men jeg ser bare for meg meg selv. Motivrikdommen var på grensen av "total overload". For å virkelig ha glede av templene i området, så må man egentlig ha en uke, der de to første agene brukes til rekognosering. Fotogene skapninger som er plassert slik at man får dybde i bildet. Bortsett fra et par detaljer kan jeg ikke se så mye å trekke her, og heller nyte surpompene. De to detaljene er avkuttingen av det bakre hodet (noe du sikkert måtte gjøre pga andre forstyrrende elementer), og den grønne kvisten nede til høyre for det fremste hodet. Greina over hodet kan greit passere. Beksjæringen ble som det ble fordi Det var et sykkelstyre i venstre hjørne (nede) som ikke var veldig fotogent. Greina burda la seg redigere vekk, men jeg er ikke noe god på slikt ... Tom Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 25. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2009 Morsomt bilde som står til tittelen. Jeg skulle også ønske at du hadde fått med hele skulpturen til venstre. Har du prøvd å croppe noe øverst? Jeg synes kanskje det ble en smule mye luft over statuene, men jeg er ikke helt sikker. Mvh Francis Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 25. mars 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. mars 2009 Her er en annen beskjærig, der litt av sykkelen synes og toppen er kuttet. Tom Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 25. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2009 Jeg liker bildet. Jeg syns den første versjonen har noe som den nederste ikke har. Men jeg vet ikke helt hva det er. Kanskje det grønne innslaget i det første bildet er det som mangler i det nederste? (Jeg lekte litt med tanken på at den bakerste minnet litt om en linselus når han var kuttet slik.) Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 25. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2009 Jeg liker versjon 2 mye bedre . Francis Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 26. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 26. mars 2009 Jeg liker versjon 2 mye bedre . Fungerte best for meg også. Det sykkelstyret må det da være mulig å få retusjert en eller annen gang... Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 27. mars 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. mars 2009 Jeg liker versjon 2 mye bedre . Fungerte best for meg også. Det sykkelstyret må det da være mulig å få retusjert en eller annen gang... Det er det. For en som er mer tålmodig enn meg:) Tom Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 27. mars 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. mars 2009 Jeg liker bildet. Jeg syns den første versjonen har noe som den nederste ikke har. Men jeg vet ikke helt hva det er. Kanskje det grønne innslaget i det første bildet er det som mangler i det nederste? (Jeg lekte litt med tanken på at den bakerste minnet litt om en linselus når han var kuttet slik.) Jeg setter pris på at du ofte tolker bildene mine på en annen måte enn mange andre. Du har mange finurlige betraktninger som får meg til å stoppe opp og tenke meg om. Håper at det andre som også føler det slik. Tom Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 30. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 30. mars 2009 Jeg liker bildet. Jeg syns den første versjonen har noe som den nederste ikke har. Men jeg vet ikke helt hva det er. Kanskje det grønne innslaget i det første bildet er det som mangler i det nederste? (Jeg lekte litt med tanken på at den bakerste minnet litt om en linselus når han var kuttet slik.) Jeg setter pris på at du ofte tolker bildene mine på en annen måte enn mange andre. Du har mange finurlige betraktninger som får meg til å stoppe opp og tenke meg om. Håper at det andre som også føler det slik. Tom Det er nok bare fordi jeg ikke har peiling på foto, og av og til allikevel prøver å si det jeg syns bildet gir meg. Håper det ikke er slik at folk tar det negativt at jeg slenger inn en kommentar av og til i deres bildekritikktråder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå