Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hva er lettest; å si unnskyld eller å tilgi ?

Anbefalte innlegg

Snakker med en venn om dette akkurat nå, om hva som er lettest av å be noen om tilgivelse og å gi tilgivelse til noen.

Det er ikke alltid lett å tilgi noen som f.eks. har såret deg veldig. Men hva er lettest av dette, og å være den personen som ber om tilgivelse?

Hva mener dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En tilgivelse skjer jo ganske av seg selv. Jeg tror også det er lettere å fortelle noen at de er tilgitt enn det er å be om unnskyldning, i hvert fall hvis det er snakk om litt alvorlige saker. Forutsatt at man virkelig har tilgitt eller virkelig synes man bør be om unnskyldning.

Lenke til kommentar

Å tilgi for eksempel svik og løgner er det noe av det vanskeligste jeg vet. Kan gjerne si at jeg kan leve med det som har skjedd, men jeg aner ikke om jeg kan tilgi. Tilgivelsen kommer som kjent av seg selv, og kommer ikke bare fordi man ønsker det.

Å be om tilgivelse krever også sitt, men for meg er det ikke like vanskelig som å tilgi noen.

Lenke til kommentar

Det er lettes å bare gi faen og så gå videre. Med eller uten vennskap/forhold i behold.

Gi noe som varer evig, gi faen!

Edit: Forøvrig hverken ber jeg om tilgivelse, eller gir tilgivelse. Det er bare så ulidelig teit...

Endret av brutal_mann
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...