Harald The Man Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Hei. Kjøpte forrige uke en del nye datakomponenter ettersom pcen min begynte å bli noen år. Etter litt research endte jeg opp med Et Asus Maximus Formula II hovedkort, kjøpte også en intel core 2 duo e 8500 prosessor. Når jeg fikk hk viste det seg at det var for stort og nytt kabinett var nødvendig. Det eneste som er igjen fra den gamle pcen er dvd brenner og hardisk. Det egentlige problemet er at etter jeg har bygget opp pcen, starter jeg den og da får jeg trøbbel, hvis jeg velger vanlig oppstartsmodus loader den og jeg får bluescreen. Hvis jeg velger oppstartsreparasjon skjer det ingen ting. Har Vista Home Premium 32bit på harddisken fra før. Som dere skjønner har jeg en liten knipe da jeg ikke får startet pcen. Håper på det er noen smarte hjerner der ute som kan komme med et svar, siden dette haster litt. Harald. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Jeg vil anbefale å lese igjennom denne guiden fra Hardware.no, om hvordan bygge pc selv, for å slippe fallgruvene. Jeg vil også anbefale deg å sjekke alle kabler for korrekt plassering. Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Om du bruker en harddisk med operativsystem som var installert på den forrige maskinvaren er det derfor du får blåskjermer. Driverne og alt annet som er satt opp i Vista er konfigurert for den andre PCen. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 (endret) Dette overså undertegnede. Det er klart du må formatere (trodde dette var en selvfølge derfor jeg ikke kommenterte dette). De gamle systemet ditt vil ikke virke med den nye konfigurasjonen. Harald1992 har du unnlatt å formatere? Endret 23. mars 2009 av roberteh Lenke til kommentar
Harald The Man Skrevet 23. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2009 Dette overså undertegnede. Det er klart du må formatere (trodde dette var en selvfølge derfor jeg ikke kommenterte dette). De gamle systemet ditt vil ikke virke med den nye konfigurasjonen. Harald1992 har du unnlatt å formatere? Ja det har jeg, hvordan fungerer dette? Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Det var da enda bra Hvordan fungerer hva? Har du lest guiden jeg lenket til? Sjekket kabler? Sjekke korrekt plassering? Sjekket BIOS? Dette kan være alt eller ingenting. Sannsynligvis løser vi det. Lenke til kommentar
Harald The Man Skrevet 23. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2009 Det var da enda bra Hvordan fungerer hva? Har du lest guiden jeg lenket til? Sjekket kabler? Sjekke korrekt plassering? Sjekket BIOS? Dette kan være alt eller ingenting. Sannsynligvis løser vi det. Ja har lest den guiden og mange mange andre guide på nett, men problemet mitt er da at jeg ikke har gjort noe som helst med harddisken, formatert den altså. Kan du forklare hvordan dette fungerer? Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Å! Da missforsto jeg. Beklager så meget. Oppfattet at du hadde formatert. Det er flere fremgangsmåter, den enkleste (som jeg tror vi går for) er via installasjonen av Windows. Du må altså installere Windows på nytt og formatere med installasjons programmet for Windows. Fremgangsmåten står ytterligere beskrevet under installasjonen. Har du ikke gjort dette før? Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Anbefaler lenken; Slik partisjonerer og formaterer du en harddisk i Windows XP, for ytterligere informasjon rundt temaet. Samme fremgangsmåte til tross for annet operativsystem. Lenke til kommentar
Harald The Man Skrevet 24. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2009 Anbefaler lenken; Slik partisjonerer og formaterer du en harddisk i Windows XP, for ytterligere informasjon rundt temaet. Samme fremgangsmåte til tross for annet operativsystem. Fikk det ikke til å fungere jeg.. Men jeg har kjøpt meg en ny harddisk som jeg har liggende, denne er jo da tom, kan jeg ikke bare koble til den og installere operativsystem på den? Har kjøpt vista ultimate 64bit. Harald Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Ja, ta ut den gamle disken, sett inn den nye tomme disken, sett in DVD plata og installer i vei. Når alt virker, kan du sett tilbake den gamle disken, og kopiere ut det du vil ta vare på før du eventuelt formaterer den gamle disken og bruker den som lagringsplass. Lenke til kommentar
Harald The Man Skrevet 24. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2009 Ja, ta ut den gamle disken, sett inn den nye tomme disken, sett in DVD plata og installer i vei. Når alt virker, kan du sett tilbake den gamle disken, og kopiere ut det du vil ta vare på før du eventuelt formaterer den gamle disken og bruker den som lagringsplass. Tusen takk for hjelpen. Da skal jeg prøve dette Harald. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå