subz Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 Hei Jeg har akkurat kjøpt med en Samsung SyncMaster 172T LCD skjerm, og har oppdaget at den har en pixel som konstant lyser rødt. Ser det tydelig på helt svart bakgrunn. Har lest et sted at dette ikke nødvendigvis betyr at den er "død", men begrep som "stucked" o.l. har blitt brukt i steden. Mener også å ha sett at det kan lykkes å få disse pixlene i orden igjen ved å f. eks. gni på den med en q-tip. Kan noen bekrefte dette, eller komme med andre forslag til forbedring av feilen? // SubZ Lenke til kommentar
RS2000 Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 Bruk Degauss-funksjonen. Det hjalp til meg når noen farger ble annerledes. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 Heisann, Les denne artikkelen og se om det ikke hjelper http://www.hardware.no/nyheter/september02...02/lcd_fix.html Lenke til kommentar
tore- Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 Reklamer for den. Er jo ny virker det som. Lenke til kommentar
Thorin Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 produsenten godtar et visst antall døde piksler så det går ikke Lenke til kommentar
Lch Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 Bruk Degauss-funksjonen. Det hjalp til meg når noen farger ble annerledes. Degausse en LCD-skjerm? Les denne artikkelen og se om det ikke hjelperhttp://www.hardware.no/nyheter/september02/lcd_fix.html Der dreier det seg om døde pixler, ikke 'zombiepixler', slik som subz har. Lenke til kommentar
subz Skrevet 25. april 2003 Forfatter Del Skrevet 25. april 2003 Bruk Degauss-funksjonen. Det hjalp til meg når noen farger ble annerledes. Degausse en LCD-skjerm? Les denne artikkelen og se om det ikke hjelperhttp://www.hardware.no/nyheter/september02/lcd_fix.html Der dreier det seg om døde pixler, ikke 'zombiepixler', slik som subz har. "zombiepixler" -- hehe... ja, mulig det. Har du forresten noen tips til hva man kan gjøre med disse? Kjøpte skjermen hos MPX og har allerede sendt en klagemail, for å se om jeg får noe ut av det. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 Ingen aning. Jeg har to slike på min skjerm, begge lyser konstant rødt. Det var plagsomt i starten, men nå legger jeg ikke merke til dem. De er helt oppe i hjørnet, så de blir dekket av tittelfeltet til programmene jeg har gående. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 Bruk Degauss-funksjonen. Det hjalp til meg når noen farger ble annerledes. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 26. april 2003 Del Skrevet 26. april 2003 Tvilsomt at du kommer igjennom med klagemailen når det gjelder kun en død pixel, det er som regel godkjent for LCD skjermer, Desverre... Men det skader jo selvfølgelig ikke å prøve Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå