jevli Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Hei I August 2008 kjøpte jeg en Ipod Touch 1gen 32gb fra www.apple.no. Var kjempefornøyd med kjøpet, men for ikke lenge siden ble den ødelagt uten at jeg skjønner hvordan det skjedde. Hadde tatt med Ipod'en på bussen, og da jeg skulle høre på musikk var lyden HELT merkelig. Minner litt om karaoke-funksjon hvor man bare hører skumring av vokalisten i bakgrunnen. Det er ikke en instilling som er feil, for om jeg presser lydpluggen forsiktig til ene siden mens den står i Ipod'en, blir lyden relativt normal. Det er ikke noe i veien med headsettet, har prøvd flere headset/øreplugger og det er samme uansett hva jeg prøver. Så er spørsmålet mitt: Kan jeg kreve en ny Ipod fra www.apple.no? Jeg har behandlet Ipod'en med den største forsiktighet helt siden jeg fikk den (har hatt den i Belkin etui) og jeg kan ikke tenke meg til at det er jeg (eller andre som har prøvd Ipod'en) som har forårsaket denne feilen. Hvordan bør jeg gå fram for å evt. kunne kreve en ny Ipod? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Uavhengig om hvorvidt du har reklamasjonsrett på denne, så kan jeg fortelle at apple svært sjelden bytter, de foretrekker å reparere Lenke til kommentar
jevli Skrevet 23. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2009 Ok. Tror du dette blir dyrt? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Nei, personlig mener jeg dette vil gå på reklamasjonsretten din, og da skal apple fikse dette uten kostnad for deg, inkludert å dekke frakt. Lenke til kommentar
jevli Skrevet 23. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2009 Ok, så hvordan går jeg fram? Har du kanskje noen sitat fra forbrukerrådet el. ? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Er ikke verre enn å ta kontakt med Apple og forklare hva som er feil, og at du ønsker å reklamere på dette. Trenger ikke å vifte med utskrifter fra forbrukerrådet med en gang. Lenke til kommentar
morgster Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Uavhengig om hvorvidt du har reklamasjonsrett på denne, så kan jeg fortelle at apple svært sjelden bytter, de foretrekker å reparere Nå mente du vel egentlig motsatt: Apple reparerer ikke, de bytter! Lenke til kommentar
jevli Skrevet 24. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2009 Hmm vel jeg har ikke noe erfaring med dette i Apple så... Uansett, undersøkte litt, og det viser seg at jeg har 1 års garanti på Ipod'en så lenge jeg ikke har ødelagt den selv (uhell el.). Så dette skal nok ordne seg, må bare inn til Bergen å få den levèrt inn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå