Gå til innhold

Enda en som skal kjøpe ny mp3-spiller

Anbefalte innlegg

Min iRiver Clix kvelda her om dagen... Den var litt så som så etter at en venn klarte å miste den i golvet en gang, og nå funker ikke "klikkepunktene" mer. Dette var en ok spiller, men jeg kunne ønsket noe bedre lyd - savnet litt mer bånn, og syntes den var litt skarp i diskanten. Jeg er nå ute etter noe som presterer godt for en audiofil person som meg. Jweg har tenkt på Cowon D2. Noen erfaringer med denne? Den ser solid ut på bilder... Ikke det at jeg har tenkt å kaste den rundt om kring, men uhell kan jo skje. Clixen var liten, men glatt og dermed lett å glippe.

Det er viktig at skjermen har tydelige menyer, fordi jeg er synshemmet. Touch-skjerm kan gå helt ok så lenge den er oversiktlig og det ikke er for vanskelig å pugge trykkinga for de menyene jeg bruker mest. Musikk er hovedgreia, men det er ikke dumt å kunne lagre annen media heller .Bred formatstøtte er en fordel selvsagt.

Ser at Cowon D2 får gode kritikker. Prisen på denne er også gunstig for meg. Tenker at det jeg nå har råd til er en 8 eller kanskje 16GB versjon.

Er det andre merker å tenke på? De iPodene jeg har hørt har jeg heller ikke vært helt fornøyd med lyden på. iRiveren jeg hadde var bedre. Lommeboka mi vil helst at jeg handler over nettet. Burde jeg revurdere headsettet mitt også? Har Sennheiser px 200. KOSS sett jeg har hatt har det alltid blitt tull med, så de synes jeg er oppskrytt - i alle fall portapro som jeg har brukt. PX 200 settet mitt er like fint etter fire års aktiv bruk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hatt D2 i tre kvart år nå og er veldig fornøyd. Veldig god lyd, bra eq, bra batteritid, greie menyer, grei videoavspilling og flash lite player så man kan f.eks legge inn spill og mini versjon av wikipedia.

Anbefaler deg å gå for DAB versjonen da FM radioen er dårlig på standardutgaven og man kan se tv sendinger fra nrk og et par kanaler på DAB'en.

Minne kan man lett utvide med ett SD-kort, og man kan få 16 gb for ca. 300-400 kr nå.

Spilleren kan drive dyrere hodetelefoner bra også, har ingen problemer med mine Beyerdynamic DT 770 Pro sammen med D2. Byggekvaliteten er ganske bra også og spilleren er mindre enn det folk flest tror.

Lenke til kommentar
Det er viktig at skjermen har tydelige menyer, fordi jeg er synshemmet. Touch-skjerm kan gå helt ok så lenge den er oversiktlig og det ikke er for vanskelig å pugge trykkinga for de menyene jeg bruker mest.

Råder deg til å teste en D2 før du eventuelt kjøper den. Veldig bra på lyd, men jeg synes ikke menysystemet er spesielt godt og oversiktlig. Default-fontene er også ganske små, men det er mulig at dette kan endres i innstillingene eller med et nytt skin.

Lenke til kommentar

Heisann, og takk for tilbakemeldinger.

Radio er ikke så viktig for meg, så jeg tror jeg kan spare meg de pengene.

Jeg er helt klart enig i at man bør teste ting før man kjøper de, men hvor fører de dette merket? De "vanlige" stedene fører jo ipod, ipod, og enda mer ipod... og kanskje litt creative. HI-FI-Klubben i grensen? HI-FI i sandvika hadde ikke en eneste mp3 spiller.

Lenke til kommentar

Det eneste stedet jeg noen gang har sett D2'en i butikk var når Torshov Bilrekvisita kjørte en kampanje. Du finner omtrent ikke de "bedre" og mindre kjente merkene i butikker. Har selv ikke veldig godt syn (men har briller da) og har ingen problemer. Man kan bytte på themes, bakgrunn og farge på skrifta.

Lenke til kommentar

Jøss!

Torshow bilrekvisitta? Seriøst? Det er jo ikke akkurat noen butikk man forventer slikt hos...

Det er bra at man kan endre på fargene og slikt, for god kontrast er viktig. Jeg må antagelig bruke lommelupe i starten, men som regle klarer jeg å pugge de viktigste navigasjoenene ved å telle meg fram. Slik funket det i alle fall greit med iRiver Clix. Den har jo også en veldig klar og fin skjerm, som jeg klarer å se om jeg stapper nesa oppi den ;)

Lenke til kommentar

Jeg er nå den stolte eier av en :D. Teknikmagasinet har en liten filial på Sandvika Storsenter, så jeg brukte ikke lange tida på den saken. Er kjempefornøyd med lyden på den. Men jeg syntes brukermanualen var litt dårlig, eller så er jeg sløv. Uanz, nå poster jeg videre i den dedikerte tråden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...