Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvilket bredbånd skal jeg velge?

Anbefalte innlegg

Hei!

Sitter å vurderer å kjøpe meg mobilt bredbånd, dette pågrunn av at jeg har en slags "hengeplass" som vi bruker å samles mye folk å snakke, se film, spille gitar osv osv. så derfor tenker jeg at det kan være ganske greit å kjøpe meg mobilt bredbånd siden det ikke er internett der borte.

Men så kommer jeg til dilemmaet, hvilket bredbånd burde jeg kjøpe?

Ser på Telenor siden nå, der er det 3 forskjellige.

Fri bruk er uaktuelt, bruker ikke så mye internett egentlig og det er altfor dyrt for meg.

Kveld & Helg virker ganske interessant siden det er oftest da vi er der nede. etter klokken 17 også, bortsett fra sånn av og til jeg/vi er der på dagtid og da står dette her: "På dagtid, alle hverdager, betaler du for bruken - men aldri mer enn 50 kroner dagen, uansett hvilket nett du benytter." Hva betyr dette sånn egentlig? Hvor mye kan jeg surfe for 50 kroner?

Litt Bruk virker ganske OK, men kan noen forklare meg hva det betyr det som står nedenfor her? skjønte det ikke helt. Don't get me wrong, jeg kan mye med pc, og dere kan snakke vanlig pc-språk til meg, men kan ikke så mye med internett.

"Med Litt Bruk betaler du en fast, lav månedspris, og kan være på nett så lenge du vil for maks 50 kroner dagen. Du betaler per MB eller minutt avhengig av hvilket nett du benytter, men aldri mer enn 50 kroner per dag."

Er dette mye internett for pengene? Der står jeg betaler per mb, men forstår ikke helt hva det innebærer.

Håper dere kan forklare og hjelpe meg til å velge rett.

Er der foresten andre mobile bredbånd som er bedre & billigere enn telenor?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Kveld & Helg virker ganske interessant siden det er oftest da vi er der nede. etter klokken 17 også, bortsett fra sånn av og til jeg/vi er der på dagtid og da står dette her: "På dagtid, alle hverdager, betaler du for bruken - men aldri mer enn 50 kroner dagen, uansett hvilket nett du benytter." Hva betyr dette sånn egentlig? Hvor mye kan jeg surfe for 50 kroner?

Etter som det jeg har skjønt av dette abn, så kan du surfe så mye du orker mellom kl. 17.00 og 07.00 i hverdagen og gratis i helgene til en liten sum, men hvis du sitter på nett utenom disse tider så betaler du inntil 50 kr uansett hvor mye du sitter da på den ene tiden...du begynner på nytt neste dag om du sitter på nett da også...:)

Litt Bruk virker ganske OK, men kan noen forklare meg hva det betyr det som står nedenfor her? skjønte det ikke helt. Don't get me wrong, jeg kan mye med pc, og dere kan snakke vanlig pc-språk til meg, men kan ikke så mye med internett.

"Med Litt Bruk betaler du en fast, lav månedspris, og kan være på nett så lenge du vil for maks 50 kroner dagen. Du betaler per MB eller minutt avhengig av hvilket nett du benytter, men aldri mer enn 50 kroner per dag."

Er dette mye internett for pengene? Der står jeg betaler per mb, men forstår ikke helt hva det innebærer.

Tror du vil få nytte av dette abn...:) og det er vel Telenor som har best dekning og beste priser...

Lenke til kommentar

Ellers kan du sjekke http://www.tele2.no/bredband_internett/mobilt-bredbaand.html

Litt lettere oversikt der.

Fritid = surfing fra 17.00 til 08.00 + helger - totalt 5 GB per måned. Om du laster ned mer enn 5 GB betaler du 5 kr per MB.

Koster deg 99 kroner per måned. Du får med gratis modem.

Har skaffet dette selv, og det fungerer helt greit. Du får ikke akkurat super hastigheter, men du er på nett, og 5 GB er greit nok, så lenge du ikke skal laste ned en masse filmer/musikk etc.

De to andre typene tele2 har, er ikke så interessante for din del ut i fra hva du sier du har behov for.

Lenke til kommentar
Hei!

Etter som det jeg har skjønt av dette abn, så kan du surfe så mye du orker mellom kl. 17.00 og 07.00 i hverdagen og gratis i helgene til en liten sum, men hvis du sitter på nett utenom disse tider så betaler du inntil 50 kr uansett hvor mye du sitter da på den ene tiden...du begynner på nytt neste dag om du sitter på nett da også...:)

Tror du vil få nytte av dette abn...:) og det er vel Telenor som har best dekning og beste priser...

Netcom har bedre prisen enn Telenor og dekningen er ikke så forskjellig lenger.

Er strålende fornøyd med Netcom sin løsning i allefall.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1nDPpQXNWW

Kan si at Telenor har 10 ganger bedre dekning ;)

Men visst det ligger inn i en by kan du jo bare kjøpe Netcom.

Men visst du skal bruke det utafor byen anbefaler jeg Telenor pga god dekning :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...