Trusken Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 (endret) Hei. Jeg har da blitt spurt om å ta bilder av et par jenter jeg kjenner. Da snakker vi bilder av jentene i kun undertøy. Bildene skal tas ute i naturen. Jeg eier et Canon EOS 450D med standar objekt (18-55), og er vandt med å ta bilder i ferdiginstillinger som "Portrett", "Landskap" osv. Har liten peiling når det gjelder innstillinger og hva som er riktig bruk av funksjonene på kameraet. Så er det noen som kunne hjulpet meg, om noen har noen tips etc. på hva jeg bør satse på å bruke av instillinger osv ? Takker for alle svar!! MVH Truls Endret 23. mars 2009 av Trusken Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Ville prøvd å tatt bilder av mennesker ute først for å bli kjent med kameraet, hvis du har en grei blitz ville jeg forsøkt å brukt den ute også, men det er litt mer avansert bruk. Hei. Jeg har da blitt spurt om å ta bilder av et par jenter jeg kjenner. Da snakker vi bilder av jentene i kun undertøy. Bildene skal tas ute i naturen. Jeg eier et Canon EOS 450D med standar objekt (18-55), og er vandt med å ta bilder i ferdiginstillinger som "Portrett", "Landskap" osv. Har liten peiling når det gjelder innstillinger og hva som er riktig bruk av funksjonene på kameraet. Så er det noen som kunne hjulpet meg, om noen har noen tips etc. på hva jeg bør satse på å bruke av instillinger osv ? Takker for alle svar!! MVH Truls Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Jeg ville lest bruksanvisningen og forsket litt på det å skyte i RAW, da det er lettere å korrigere RAW filene enn halveis mislykkede jpeg. Lenke til kommentar
Øyjor'n Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Les fotokompeniet(https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=490679), og forstå det med komposisjon og sammenhengen mellom iso, lukkerhastighet og blender. Les også Lommeguiden til Zaft(se sticky), ang. innstillinger for portrett fotografering. Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Tror ikke han kommer til å få bruk for portrettinnstillinger ikke med tanke på jentenes påkledning eller mangel på denne. Spøk til side. Sørg for at det er nok lys og at du ikke får skygger som ødelegger. Siden du kjenner jentene så skulle det ikke være noe problem å prate med de, prat og sørg for at de slapper av foran kamera. Ikke noe er så fælt som å se jenter som mistrives på bilder. Og ikke minst så må du legge ut bildene her inne etterpå slik at vi kan bedømme arbeidet ditt. Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Undertøybilder i naturen i mars? Shit - tøffe damer!! Som Wipeout skriver - skyt i RAW. I etterkant kan du da justere hvitbalansen slik at huden blir "riktig". Pass også på eksponeringen (sjekk histogrammet), og retningen på lyset. Sørg for å ha lyset sånn ca bak deg. Eksperimenter med å skru blitz av og på - naturlig lys er bra, men det kan også bli kult når blitz'en lyser opp litt ekstra slik at bakgrunnen blir _litt_ mørkere. Og ta masse, masse bilder. Flere hundre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå