Gå til innhold

Tariffen for 17-åringer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du kan ikke kreve noe som helst, med mindre du er organisert å butikken din har en avtale med fagforeninga di. Utover det, må sjefen bare betale såpass mye i lønn at noen gidder å jobbe for han. Å den grensa pleier å gå på rundt 80 kr for dem under 18 vel...

Lenke til kommentar

Som sagt, Er du ikke organisert, har du ikke krav på 50 øre i timen en gang :p men som 16-åring fikk jeg 92 kr/timen tror jeg det var. Husker ikke helt, men det samme året begynte jeg som lærling, så da var det rett ned til 55,- Suxx :p

Lenke til kommentar
Man skal ha over et visst beløp uansett. Ifølge læreren min, dessuten er jeg ikke med i noen fagforening og han sa at de vanligvis fulgte tariffen. Bare tull at du ikke har krav på 50 øre en gang!
Da tar læreren din feil. Du har ikke krav på en dritt med mindre butikken din har tariffavtale. Da holder det ikke at DU er fagorganisert, om alle de andre i bedriften ikke er det. Du kan finne deg en annen jobb om du ikke er fornøyd med din nåværende arbeidsplass.

MEN hvis du er med i en arbeidsorganisasjon så har du krav på minstelønn

På ingen måte.

Lenke til kommentar

Føler plutselig en litt amper stemning blant de siste her.. For det første så har jeg aldri nevnt min lønn en gang, så skjønner ikke hvorfor man prater om at jeg har en grei lønn. For det andre så har jeg heller ikke nevnt noe om at jeg ikke liker meg på arbeidsplassen som også blir tatt opp. Se nå heller på hva jeg spør om. Ikke svar på ting som dere tror jeg kanskje muligens kan ha tanker om!

Lenke til kommentar

Du var mest ment generelt. Som i "er en ikke fornøyd med ett eller annet ved arbeidsplassen sin (for eksempel lønn), kan en finne seg en annen jobb. Jeg insinuerer ingenting, og mener ingen verdens ting om deg. Bare påpeker det at du ikke har krav på lønn i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Du var mest ment generelt. Som i "er en ikke fornøyd med ett eller annet ved arbeidsplassen sin (for eksempel lønn), kan en finne seg en annen jobb. Jeg insinuerer ingenting, og mener ingen verdens ting om deg. Bare påpeker det at du ikke har krav på lønn i det hele tatt.

Okei.. skjønner nå!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...