jo4ch1m Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 (endret) Hei Kan dere se over denne PCen og fortelle meg hvilket type spill den klarer eks, er sjermkortet godt nok for CS:S, er prossesoren rask? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=323200 Kan jeg slenge med en pakke RAM av den samme PCen har fra før? Setter stor pris på svar ! Noen som kan hjelpe meg ? Endret 1. april 2009 av jo4ch1m Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Kabinett: helt vanlig kabinett i budsjettklassen. Det vil kort si et helt standard kabinett, uten noe ekstra funksjoner som støvfilter o.l. Strømforsyning: Kjenner lite til dette merket. Jeg vil dog anta at dette langt fra er kvalitet som de mer kjente merkene; Corsair, Mist, Gigabyte, Antec etc. Jeg vil dermed ikke koblet for mye enn det som følger med pakken, og ville vært litt skeptisk til videre oppgradering. Prosessor: Dette er nok AMD sin beste dobbelkjerneprosessor til salgs per dags dato. Kan hende jeg gynger utpå dypt vann uten årer når jeg sier dette- Men prosessoren kunne ha ytet litt mer, om Komplett hadde valgt å legge ved et annet hovedkort som kan utnytte prosessorens HyperTransport 3.0 teknologi. Kan være jeg tar feil nå, men jeg tror ikke nForce 630a brikkesettet støtter HyperTransport 3.0. Ram: Bra merke, men for lite og for svak Ram. Hovedkort: Er vell OK, hverken mer eller mindre. Dog har jeg ved flere anledninger hatt dårlig erfaring med Hovedkort av nForce chipset. Til vedlagt CPU, ville et Hovedkort med AMD 770, 780 eller 790 chipset vært et mye bedre valg. Skjermkort: Kan ikke kalles noe gaming skjermkort. Det skal dog ha lite problemer med å kjøre spill som CS:S Harddisk: En helt standard HDD, inget å utsette på denne. DVD±RW: En helt standard DVD±RW, lite å utsette på denne. Eneste å sette fingeren på, er at de godt heller kunne lagt ved en brenner med SATA grensesnitt i stedet for IDE. Kort fortalt, så ville jeg mer heller satt pengene i banken og spart opp en 1000-2000 kroner mer og heller kjøpt en annen PC pakke. Det kan nok være vanskelig, men du vil få så utrolig mye mer igjen for det. Som til eksempel Intel Core 2 Duo E7400 pakken til kr 4.995,- Her får du med PSU av mye bedre kvalitet i merket Corsair, du får med CPU som vell legger Athlon 64 X2 7750 flat, du får med raskere Ram, du får Hovedkort med bedre chipsett, du får med kraftigere skjermkort, og du får med raskere harddisk. Lenke til kommentar
jo4ch1m Skrevet 23. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2009 Hei igjen . Tusen takk for et ekstremt bra svar PCen er bare en midlertidig løsning, da jeg skal kjøpe skikkelige saker til sommeren :') Men kan jeg legge til 2 gb ekstra ram, er det plass til dette? Takk:) Lenke til kommentar
Petaaar Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Hei igjen . Tusen takk for et ekstremt bra svar PCen er bare en midlertidig løsning, da jeg skal kjøpe skikkelige saker til sommeren :') Men kan jeg legge til 2 gb ekstra ram, er det plass til dette? Takk:) jaja Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 (endret) Nei, du kan IKKE sette inn ytterligere 2 gb. av samme type da hovedkortet bare har 2 spor for ram. De gule sporene nede til høyre er som du kanskje vet ram-sporene, og brikkene som følger med denne pakken er 2x1gb, ergo 2 brikker. Hvis du skal kjøre XP og hovedsakelig CS:S så burde 2gb uansett være nok. Du kan jo alltids finne noen andre brikker på 2gb hver, men så vidt jeg vet er det ikke mulig å endre på byggesettene til Komplett. Endret 24. mars 2009 av Ohlja Lenke til kommentar
jo4ch1m Skrevet 24. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2009 Hei, tror jeg skal kjøre vista, det går nok ikke ann å endre på pakkeløsningen, men kan jo kjøpe 2x 2GB ram utenom. Hvis det skulle skje kan dere anbefale en type ram? Blir ikke pcen raskere av ram da ? :o Lenke til kommentar
jo4ch1m Skrevet 31. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2009 klarer denne cs source? Lenke til kommentar
jornboss Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 (endret) Her satt jeg i sammen deler fra Amentio. Den vil fungere ok. Produktnavn Antall På lager På lager/ ETA *) Pris Totalt Slett AOPEN QF50J MIDI TOWER BLACK 400W ATX2 W/SATA USB2/ AUDIO IN (91.97020.J010) 7 630,- 630,- INTEL CPU, Intel® Pentium® Dual-Core Desktop Processor E5400, 2,7 GHz (BX80571E5400) 43 771,- 771,- MSI Mainboard S-775 P43 ATX PCI-E Audio GbLAN SATA-II DDR2 Retail (P43 NEO-F) 4 602,- 602,- KINGSTON ValueR. DDR2 PC6400 4096MB CL5, Kit w/two matched ValueRAM 2048MB DDR2 (KVR800D2N5K2/4G) 107 372,- 372,- SEAGATE MAXTOR DIAMONDMAX22 500GB SATA 3.5 7200RPM 32MB SATA300 (STM3500320AS) 424 469,- 469,- SAMSUNG DVD Recorder 22x +R/+RW -R/-RW SATA Black Bulk (SH-S223F/BEBE) 952 195,- 195,- XPERT VISION VGA-Card nVidia 9600GT 512MB PCI-E DVI HDMI HDCP Retail (XNE/9600T+0152) 17 747,- 747,- Sum: 3780,-. Dette vil ihvertfall holde til småspill. 9600GT og E5400 vil dra en del spill. EDIT: måtte endre noe da de hadde skrevet feil Endret 31. mars 2009 av jornboss Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Trådstarter bes lese igjennom Retningslinjene for denne kategorien, som er å finne i toppen av denne kategorien. Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men ta gjerne og dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.) Lenke til kommentar
jo4ch1m Skrevet 1. april 2009 Forfatter Del Skrevet 1. april 2009 Takk for svar, men jeg har liksom bestemt meg for den pcen fra komplett, men spørsmået er, klarer den cs source uten lægg?? Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 Yupp, det burde gå fint. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 Trådstarter bes lese igjennom Retningslinjene for denne kategorien, som er å finne i toppen av denne kategorien. Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men ta gjerne og dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.) Lenke til kommentar
kaasa92 Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 (endret) Jeg har noe lignende og funker utmerket litt annen cpu (amd 6000+ x2), hk(msi ettellerannet billig) og dvd-rom(sata brenner av samsung) og kabinett(cooler master 334), men samme skjermkort, psu, hdd og ram(tror jeg) og funker bra til cs og masse andre spill.. Endret 1. april 2009 av kaasa92 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1nDPpQXNWW Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 (endret) Jeg kan bare si løp og kjøp til den prisen Og legg til 2 GB ram ekstra. Kanskje visst du har råd kjøp deg et litt mer "normalt" merke på PSU (strømforsyner). Men eller er det et knal kjøp Her er test på skjermkortet. EDIT: jornebosse: Det ser ut til at HD4650 banker 9500gt ... Endret 1. april 2009 av Slettet-1nDPpQXNWW Lenke til kommentar
jornboss Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 (endret) Det er vel ganske likt ja - men jeg har lagt inn 9600GT test Det er et gamingkort i motsetning til de andre + hele oppsettet mitt er havet bedre til samme pris - skjønn det den som vil. Endret 1. april 2009 av jornboss Lenke til kommentar
jo4ch1m Skrevet 2. april 2009 Forfatter Del Skrevet 2. april 2009 Hei, takk for svar Som sagt er dette bare en midlertidig pc som BARE skal kunne kjøre cs source, siden da er det eneste jeg skal spille, så da har jeg forstått at jeg kan kjøre det:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå