Switters Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Hei! Da min gamle laptop hadde stått og gått et par timer en dag, var plutselig hele skjermbildet delt vertikalt på midten. Høyre side er enten helt svart eller dekket av striper i ulike farger. Det rare er at da jeg tok printscreen av dette og lagret bildet som .jpg, så man plutselig hele skrivebordet på bildet. Det virker derfor som skjermkortet tegner bildet, men at skjermen ikke klarer å vise det. Men strekene på skjermen bytter jo farge ved restart f.eks. so noe liv må det jo være. Har forsøkt reinstallering av driver uten hell. Tenkte å koble til en ekstern skjerm, men har kun VGA ut fra laptop, og ikke overgang til DVI den veien. Ble rotete dette, men legger ved bilder. Det øverste er printscreen, det nederste mob-bilde Any clues? Lenke til kommentar
Penny Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Det rare er at da jeg tok printscreen av dette og lagret bildet som .jpg, så man plutselig hele skrivebordet på bildet. Det virker derfor som skjermkortet tegner bildet, men at skjermen ikke klarer å vise det. Bingo. Print screen lagrer det bildet skjermkortet sender ut, det vil fortsatt gi deg et perfekt bilde selv om du ikke har noen skjerm tilkoblet i det hele tatt. Jeg vil tro skjermen din er døende, du kan prøve å klemme litt rundt skjermrammen, er du heldig er det bare dårlig kontakt inni der et sted. En venninne har lignende feil som din, der er nedre halvdel av skjermflaten helt grønn, men det går bort når hun klemmer på skjermrammen akkurat i overgangen mellom bra bilde og helgrønt. Lenke til kommentar
Switters Skrevet 24. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2009 Har klemt endel rundt skjermen uten at dette hjelper noe. Har også tatt hele greia fra hverandre idag for å ta ut kontakten til skjerkortet og sjekke den for dårlig kontakt o.l. Det hjalp heller ingenting... Sitter med en "easy come, easy go" følelse her nå, da PCen var gratis:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå