Gå til innhold

Ny Operatør for hele familien!

Anbefalte innlegg

Hei vi er kunde av Telenormobil, vi er 6 stk som bruker fri familie.

Men vi 2 som er hovedbrukere har alltid regning på over 250kr mnd.

Og vi ringer som en Normal person ville gjort, 150kr mnd og sms for ca 100kr.

Men som telenorkunde har vi abonnement og må betale en fastpris i mnd. altså 129kr og 199kr for djuice zero og et til.

hva anbefaler dere? ser chess har noen gode priser, men har de frifamilie? . vi har et maksforbruk pr.person på 250kr mnd.

Endret av Morten A
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Chess har en freinds-tjeneste der man har gratis samtale, oppstart og sms til alle andre med Chess abonnement. Denne koster imidlertid 40 kr per abonnement per måned og kan kun kombineres med King abonnementet.

Har du sett på muligheten til å bytte abonnement internt i Telenor? Både Telenor og Djuice har abonnemnet uten måndespris og ok priser som kan kombineres med fri familie.

Elles har du også Netcom og Tele2 familieløsninger, men da må du bytte operatør.

Også har du jo abonnement uten familieløsninger, men som har inkludert forbruk, som f.eks. OneCall

Endret av Huni
Lenke til kommentar

ser på onecall faktura nå, og har regnet at jeg ringer ca 2timer i mnd, og sender 250 sms. og 10mms. og ca 3mb nedlasting. og det kom på 140kr mnd.

og da har jeg regnet med samtalene jeg har hatt i fri familie hos telenor og sms. så virker som det er vesentlig billigere.

men, hvordan er det hvis jeg ringer fra onecall til telenor? er det egne priser der pr.min(etter de 120 gratis minuttene) og er det 0,56 øre pr oppstart i de 120 gratis minuttene, eller etter de er gått ut?

Endret av Morten A
Lenke til kommentar

Med Onecall betaler du det samme til alle norske mobilnumre som fasttelefoner.

Når du har faste månedsavigifter hos Telenor på hhv 129,- og 199,- tyder det på at du har binding på det abonnementet med 199,- i månedsavgift. Det nummeret til 129,- tipper jeg er et mindre lønnsomt abonnement, kanskje på grunn av binding på også det nummeret.

Jeg ville vurdert billigere abonnement hos Telenor som du kan kombinere med FriFamilie, og sett hvor mye du kan spare. Jeg tipper det blir vel så billig som Onecall.

En ting til: Har du bindingstid på dine abonnement, noe som er svært sannsynlig i og med du har månedsavgift på 199,-, må du betale gebyr for å endre til andre operatører eller abonnement hos Telenor/djuice.

Lenke til kommentar

jeg har blinksa på mnd avgiften. den er 99kr for djuice zero på meg som IKKE har bindingstid

og min mor har djuice magnum 69kr mnd og ingen binding lengre. altså vi kan gå bort fra telenor.

men, totalsummen er 250kr for meg pr mnd og 250kr for henne pr mnd sånn ca. og jeg er juridisk eier av frifamilie og hun er nr 2.

men når jeg regnet hos onecall faktura blir det 140kr mnd ca.

Endret av Morten A
Lenke til kommentar
jeg har blinksa på mnd avgiften. den er 99kr for djuice zero på meg som IKKE har bindingstid

og min mor har djuice magnum 69kr mnd og ingen binding lengre. altså vi kan gå bort fra telenor.

men, totalsummen er 250kr for meg pr mnd og 250kr for henne pr mnd sånn ca. og jeg er juridisk eier av frifamilie og hun er nr 2.

men når jeg regnet hos onecall faktura blir det 140kr mnd ca.

Tele2 sheriff støtter ikke "FriFamilie"

Visst du har mnd pris på 99kr med djuice zero så har du bindingsavtale. djuice zero koster 0kr mnd uten binding. Det er ikke noe å diskutere.

Jeg foreslår at du ringer Telenor Mobil og spørr om de kan hjelpe deg å gå igjennom numrene for å få det så billig som mulig. Vil tro at det vil være den billigste løsningen totalt sett for dere. ;)

Endret av Rusher
Lenke til kommentar

hvis dere har djuice magnum hadde jeg byttet fort som svint! dette er ett utrolig dyrt abbo... 69 kr mnd men 1,59 øre og ringe utenom fri familie... kan anbefale alle som ikke har binding og bytte til f.eks. frihet. da har dere 0 i mnd, og ringer for 0,49 og sender sms for det samme... det burde hjelpe endel på tlf regningen! djuice zero har heller ikke mnd avgift etter endt binding. så dette hadde jeg ringt til telenor eller gått innom en forhandler og spurt om... men mitt råd til dere er at de som ikke har binding osv bytter til frihet u/binding. se hvordan det går og evt bytte hvis dere heller ikke er fornøyd med denne løsningen...

Lenke til kommentar

man må spørre seg selv hvor mye man EGENTLIG ringer innefor familien, er det snakke om 10-15 min per pers i mnd er det ikke verdt og betale dobbelt og mer for og få abbonomenter i telenor\netcom eller dyre abbonmenter hos andre med en "familie" løsning

anbefaler at dere kikker på tele2 uno eller chess one,

eventueltt tele2 sheriff nedturen er at dere får ikke like billige telefoner med disse abbonomentene, men dere vil nok spare en god del prosent på den mndtlige regningen.

Endret av digitalglenn
Lenke til kommentar

Kunne du ha skrevet spesifikasjonene fra siste faktura fra Telenor? Det vil gjøre til at vi kan finne ut hvilket abm. som passer for dere. Der står det også spesifisert hvor mye dere ringer til familie osv.

Edit: Typisk er at man ikke ringer så mye til familien at det lønner seg med FriFamilie e.l.

Endret av Wisd0m
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...