Sitronsaft Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 (endret) Ofte på skolen, og spesielt når jeg har kommet hjem fra skolen, og etter måltider er jeg fryktelig trøtt og greier ikke gjøre noe som helst. Jeg har ikke noe energioverskudd, og er ganske slapp og trøtt. Får 7-7,5 timer søvn hver natt, så jeg tror ikke det er søvn det står på. Men jeg skal prøve å legge meg tidligere for å se om det hjelper. Ellers spiser jeg grønnsaker hver dag til middag, blir lite frukt. Kanskje noe her, vitaminmangel? Tar selolje for fettsyrene. Hva kan jeg gjøre for å bli mindre trøtt og få mer overskuddsenergi? Endret 18. juli 2011 av Sitronsaft Lenke til kommentar
Havard_92 Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Fått samme problem, er også 16. Etter å ha bare fokusert på å få i meg mer og mer kalorier for å få mer og mer energi, har jeg fått masse eksperttips om at det er feil tekning. Første bud var å drikke mye mye mer vann. Minimum 2.5 liter daglig. Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 23. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2009 Jaså? Hmm.. Vann altså. Prøver å drikke en del, selv om det ikke alltid er like fristende å helle nedpå. Men skjønner ikke hvordan dette skal hjelpe mot trøtthet egentlig, kanskje noe med at cellene blir dehydrert? Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 23. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2009 Takk for tipset veggiss Lenke til kommentar
veggiss Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 kødder ikke...14 dager med mer mat gjør deg ikke feit, kan faktisk være at du får mer muskler av det også. dropp karboshaken din, og spis mer mat...så revurderer du formen om 14 dager. Lenke til kommentar
tsoiland Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Jeg kjører også RYP, og merket tidligere at jeg var veldig trett dagen etter trening. Det som løste mitt problem var å få i meg mer karbohydrater i måltidene etter trening. Anntar at dette gjorde at glykogenlagrene i musklene ble fyllt skikkelig opp igjen. Lenke til kommentar
TehKris Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 7 timer er for lite søvn. Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 23. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2009 Fikk kaffetipset av min fetter også, som også trener. Hmm, kanskje jeg må sove mer ja. Skulle egentlig ha lagt meg for en time siden... Uffda.. Må legge meg nå. Men fortsett å kom med tips folkens. Lenke til kommentar
Frosten Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Det kommer litt an på hvordan kostholdet ditt er satt opp (og du er jo på bulk nå), men når jeg deffer så har det veldig mye for meg å si når på dagen jeg får i meg karbohydrater. Spiser generelt lite karbohydrater da selvsagt, men har stort sett aldri problemer med mangel på energi og føler jeg har godt trykk på de fleste treningene selv om jeg er på deff. Tar litt tid å bli vant til det, men nå som du er i kcal overskudd, så skulle ikke du ha så store problemer med dette så lenge kostholdet ditt er bra. Det du må passe på er å få i deg masse karbohydrater til frokost, lunsj og etter trening. Alle karbohydratene jeg spiser, spiser jeg i de 3 måltidene der (selvsagt med proteiner og litt fett). Ellers består måltidene mine av proteiner og fett, samt diverse grønt. Pass også på å spise jevnt utover dagen slik at du ikke får de store hoppene i blodsukkeret, det kan man også bli døsig av. I tillegg til det, så kan du helt sikkert ha godt nytte av å sove i minst 8 timer om natten. Jo yngre du er jo mer behov har du for søvn. Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 30. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2009 (endret) x Endret 18. juli 2011 av Sitronsaft Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 7 timer er for lite søvn. Forskere sier at av 3 timers søvn har man nok energi til neste dag! Lenke til kommentar
Eloise Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Jeg synes også at du må sove mer, legg deg tidlig;) Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 30. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2009 (endret) x Endret 18. juli 2011 av Sitronsaft Lenke til kommentar
Eloise Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Helt seriøst, så tror ikke jeg at søvnen er det største problemet her. 7-8 timer hver natt, synes det er ganske mye faktisk. Ingen som har kommentarer på insulinfølsomheten (må jeg begynne å kutte ut karbohydrater?) eller allergien? Jeg synes du bør prate om det med legen din, han veit jo best Lenke til kommentar
Duffo Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Tror nok ikke det er søvnen som er problemet her. Men prøv ZMA, da kan jeg sove 5 timer å være helt uthvilt neste morgen, før når jeg sov 7 timer uten ZMA var jeg drit trøtt og slapp hele dagen. Lenke til kommentar
TehKris Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 7 timer er for lite søvn. Forskere sier at av 3 timers søvn har man nok energi til neste dag! Det gjør dem faan mæ ikkje Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 31. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2009 ZMA er jo et alternativ, men vil helst ikke begynne med dette, pga det vil koste sånn 300,- i måneden ekstra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå