Gå til innhold

Trøtthet og lite energi i løpet av dagen

Anbefalte innlegg

Ofte på skolen, og spesielt når jeg har kommet hjem fra skolen, og etter måltider er jeg fryktelig trøtt og greier ikke gjøre noe som helst.

Jeg har ikke noe energioverskudd, og er ganske slapp og trøtt.

Får 7-7,5 timer søvn hver natt, så jeg tror ikke det er søvn det står på. Men jeg skal prøve å legge meg tidligere for å se om det hjelper.

Ellers spiser jeg grønnsaker hver dag til middag, blir lite frukt. Kanskje noe her, vitaminmangel? Tar selolje for fettsyrene.

Hva kan jeg gjøre for å bli mindre trøtt og få mer overskuddsenergi?

Endret av Sitronsaft
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjører også RYP, og merket tidligere at jeg var veldig trett dagen etter trening. Det som løste mitt problem var å få i meg mer karbohydrater i måltidene etter trening. Anntar at dette gjorde at glykogenlagrene i musklene ble fyllt skikkelig opp igjen.

Lenke til kommentar

Det kommer litt an på hvordan kostholdet ditt er satt opp (og du er jo på bulk nå), men når jeg deffer så har det veldig mye for meg å si når på dagen jeg får i meg karbohydrater. Spiser generelt lite karbohydrater da selvsagt, men har stort sett aldri problemer med mangel på energi og føler jeg har godt trykk på de fleste treningene selv om jeg er på deff. Tar litt tid å bli vant til det, men nå som du er i kcal overskudd, så skulle ikke du ha så store problemer med dette så lenge kostholdet ditt er bra.

Det du må passe på er å få i deg masse karbohydrater til frokost, lunsj og etter trening. Alle karbohydratene jeg spiser, spiser jeg i de 3 måltidene der (selvsagt med proteiner og litt fett). Ellers består måltidene mine av proteiner og fett, samt diverse grønt. Pass også på å spise jevnt utover dagen slik at du ikke får de store hoppene i blodsukkeret, det kan man også bli døsig av.

I tillegg til det, så kan du helt sikkert ha godt nytte av å sove i minst 8 timer om natten. Jo yngre du er jo mer behov har du for søvn.

Lenke til kommentar
Helt seriøst, så tror ikke jeg at søvnen er det største problemet her. 7-8 timer hver natt, synes det er ganske mye faktisk.

Ingen som har kommentarer på insulinfølsomheten (må jeg begynne å kutte ut karbohydrater?) eller allergien?

Jeg synes du bør prate om det med legen din, han veit jo best

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...