Ccconker Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Hei, jeg er ny i opera. Jeg slutta med firefox da den ikke kunne vise bilder på nettby, og jeg gidder ikke reinstalere det:P Jeg ser det er bare mulig med 9 hurtivalg(?). Går det ann å gjøre de midre så jeg får plass til flere, eller hva? Veldig upraktisk å ha det sånn, og hvis jeg får vite at det ikke går, reinstalerer jeg firefox Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 (endret) Ja, det går an. http://my.opera.com/Tamil/blog/how-to-add-...-dials-in-opera Edit: Det blir dog bare flere, og ikke mindre... Endret 23. mars 2009 av Eksentron Lenke til kommentar
Ccconker Skrevet 23. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2009 Edit: Det blir dog bare flere, og ikke mindre... greit det.. men hvorfor så mye om og men?! skjønner ikke mye av det der as. Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Hva da mye om og men? Er jo en ting du må endre på i en fil... Lenke til kommentar
Ccconker Skrevet 23. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2009 1. Note the path to speeddial.ini file... (okey) 2. open opera (okey) 3. Add the following lines and adjust number of rows & columns to your need. If you use widescreen monitor, increase number of columns. Use trial & error method and adjust rows & columns so that Speed Dials will fit on your screen properly... ÆÆÆ!.. har de laget det slik at det skal bli vanskeligst å forstå seg på det eller? jeg skjønner engelsk. jeg skjønner bare ikke bæra. "3. Add the following lines and adjust number of rows & columns to your need."' hvor skal jeg adde de? Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Tråden var feilpostet og har blitt flyttet til riktig kategori. (Vennligst ikke kommenter dette innlegget. Reaksjoner på moderering gjøres pr. PM/melding) Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Inni speeddial.ini fila som det er linket til... Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Åpne C:\Documents and Settings\*BRUKERNAVN*\Programdata\Opera\Opera\profile Der ligger speeddial. Finner du ikke mappen er den nok skjult. Da går du på Kontrollpanel->mappealternativer. Bytt til fanearket "VIS" og finn "vis skjulte filer og mapper" og mer av den radarknappen. Trykk ok. Finn mappen sim var skjult. Den er nå synlig som et spøkelsesaktig mappeikon. Åpne speeddial og legg til linjene nevnt i lenken over. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Edit: Det blir dog bare flere, og ikke mindre...Dei vert skalert automatisk, so jo, dei kan verte mindre.Åpne C:\Documents and Settings\*BRUKERNAVN*\Programdata\Opera\Opera\profileDen enklaste måten å kome til programdata-mappa på er å skrive %appdata% i adressefeltet i Utforsker, eller i Start --> Kjør, og trykke enter. "3. Add the following lines and adjust number of rows & columns to your need."'hvor skal jeg adde de? På slutten av tekstfila du akkurat opna. Kort forklart: 1. Opne utforsker. 2. Lim inn dette i adresselinja og trykk enter: %appdata%/Opera/Opera/profile/ 3. I denne mappa finn du ei fil som heiter speeddial.ini – opne denne i notisblokka. 4. På slutten av fila legg du til det som står på sida Eksentron linka til: [Size] Rows=y Columns=x Erstatt y og x med antal rader og kolonner du vil ha. Lenke til kommentar
Ccconker Skrevet 24. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2009 (endret) Der ligger speeddial. I denne mappa finn du ei fil som heiter speeddial.ini To forskjellige filer? Endret 24. mars 2009 av Ccconker Lenke til kommentar
Ccconker Skrevet 24. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2009 (endret) Vakke meningen å poste nytt -.- Endret 24. mars 2009 av Ccconker Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Det er samme mappen, bare at %appdata% er et samme som C:\Documents and Settings\*BRUKERNAVN*\Programdata\ Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Der ligger speeddial. I denne mappa finn du ei fil som heiter speeddial.ini To forskjellige filer?Nei, det er same fil me prater om. Lenke til kommentar
Ccconker Skrevet 24. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2009 Ok. i så fall skjedde det ingenting da jeg prøvde å gjøre det etter instruksene nå har jeg reinstalert mozilla, men bilder i nettby vises frtsatt ikke Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Rart at det ikkje fungerer, eg har aldri hatt problem med det. For å sjekke, kopier dette til adresselinja i Opera og trykk enter: opera:config#speed%20dial%20file Er fila som det står adressa til her den same fila du har redigert? Lukka du Opera før du redigerte den? Lenke til kommentar
Ccconker Skrevet 25. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2009 Er fila som det står adressa til her den same fila du har redigert? Lukka du Opera før du redigerte den? Nei? jeg skulle jo redigere "speeddial". Ikke "PPTVIEW" ? Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Ja, hvis du kopierer inn den linken i adressefeltet får du opp lokasjonen til speeddial.ini... Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 (endret) Vanlegvis heiter fila Speeddial.ini, og ligg der det har vorte sagt. Kvifor det vert peika til Powerpoint Viewer(?) veit eg ikkje, men prøv å endre filbanen i opera:config, slik at den peiker til speeddial.ini. Hugs å lagre etter å ha gjort endringa. Redigert: La til nokre ord + ein setning. Endret 25. mars 2009 av Torbjørn T. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå