Gå til innhold

Trommemaskin prog?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det finnes hauger av programmer. Hvis du har en sequenser som støtter DXi eller VSTi, kan du jo sjekke ut DR-008 fra fxPansion ogKontakt fra Native Instruments.

Ellers er det iallefall FruityLoops, så har du tilogmed en sequenser...

Ellers kan du kjøpe bladet Computer Music. Der har de laget en egen (gratis) trommemaskin, sequenser, sampler, synth og combfilter effekt. :)

Lenke til kommentar

Alesis SR16 er jo fremdeles bra da, så nylig en til 1900,-. Har du prøvd DR008 plugin i Sonar..? Lag dine egne oppsett med favoritt trommesamples og rediger i vei så mye du ønsker. Kjempebra og enkelt å bruke. Edit: Jeg ser moskus var før meg her :)

Hammerhead er gratis

Drums! er shareware

Drumstation er shareware

Aldo's Pianito Microstudio - Piano og trommer - trial version

En drøss forskjellige MIDI program

Vel, det er en start ihvertfall :wink:

Lenke til kommentar

Har du prøvd DFH selv? Jeg fant 4 utelukkende positive reviews (ikke overraskende, de vil vel ikke vise noen negative), og beskrivelsen og forumet hintet en god del i retning høy kvalitet. Det er altså 1 eneste batteri som er blitt brukt da, og ifølge dem krever det minimum 128MB RAM, da går jeg ut ifra at det er for DFH alene? Har bare 512MB RAM i maskinen min, ville det gått bra med Sonar 2 og DR008 mon tro?

Høres litt snadder ut, med tanke på at jeg har lyst på Dynamic Drums kortet til min XV-5050, men det koster over 3 lapper. DFH multi koster $120 eller noe, ganske billig.

Lenke til kommentar
Har du prøvd DFH selv?

Jepp! Har kjøpt det. For $112 var det billig, synes jeg! Og lydkvaliteten er helt enorm. Dette er det beste slagverket jeg har hørt for PC til nå. Bruker det i Sonar med DR-008 og det funker glimrende.

Men på den ene maskinen har jeg bare 512 MB RAM og det er for lite til å kjøre det fulle slagverket, synes jeg. Det går, men anbefaler å kjøre det lillee (Room Kit). Og forskjellen mellom det store og det lille er ikke så stor...

Det krever litt å lære seg å spille det på keyboard, iallefall hvis du er vandt til GM slagverk. DFH er mappet til høyre og venstre hånd, dvs du har "tilgang" til 2 skarper, toms, kick på både høyre og venstre hånd. Men når du blir vandt til det, så bruker du ikke noe annet! Garantert! :smile:

Lenke til kommentar

Knalltøft, så det var høyre og venstre hånd spilling samt en rekke anslagsverdier, utrolig mye for så lite penger! Jeg spiller ikke perc på tangenter (eller pads for den saks skyld), tenkte mest på å programmere med feeling. Har lagt til i bokmerker og skal ta det opp til vurdering igjen snart. Takk for tipset :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...