VarCon Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Hei Jeg bestemte meg for å ta frem den forrige pc'en min for å se om det fortsatt var liv i den. Etter å ha bootet den opp og oppdatert alle programmene etc. måtte jeg restarte pc'en. Rett etter at det sto ''Avslutter'' popper det opp en liten bluescreen som forsvinner etter 1-2 sekunder. Etter Bs'en booter pc'en automatisk opp igjen (Noe som fører til at jeg ikke kan slå den av skikkelig). Når jeg er tilbake i Windows får jeg opp en feilrapport som sier dette: Problemsignatur: Navn på problemhendelse: BlueScreen OS-versjon: 6.0.6001.2.1.0.768.2 ID for nasjonal innstilling: 1044 Tilleggsinformasjon om problemet: BCCode: 1000007e BCP1: C0000005 BCP2: 833969B5 BCP3: ABC3EB68 BCP4: ABC3E864 OS Version: 6_0_6001 Service Pack: 1_0 Product: 768_1 Filer som bidrar til å beskrive problemet: C:\Windows\Minidump\Mini032309-04.dmp C:\Users\Kimmi\AppData\Local\Temp\WER-73694-0.sysdata.xml C:\Users\Kimmi\AppData\Local\Temp\WERA939.tmp.version.txt Les vår personvernerklæring: http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=501...mp;clcid=0x0414 Noen som vet hvordan jeg kan løse dette problemet? Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Første steg for å finne ut av problemet blir da å se til filen som referes til i infoen: C:\Windows\Minidump\Mini032309-04.dmp Dette er da en såkalt minidump fil som er da en liten porsjon av minnet som er blitt dumpet ut til disk for å kunne gi ekstra infomasjon om hva som forårsaker problemet. Ved å åpne denne filen i en såkalt debugger kan du videre studere de aktuelle minnistrukturene og se på stakken i det feilen intraff og videre avgjøre hvilken handlin som bør tas. Noe mer informasjon om dette kan du finne i en guide jeg har laget under subforumet: "Maskinen fungerer ikke." Lenke til kommentar
TorsteinP Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 De fleste bluescreen er relatert til dårlige drivere. Jeg ville først installere siste versjon av alle drivere. Siden dette skjer under avslutting av OS'et ville jeg begynt med driver til hovedkortet (system/chipset drivere) og se om det hjelper deretter skjerm og lydkort. Lenke til kommentar
VarCon Skrevet 26. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2009 Jeg har årøvd å oppdatere alle driverene, men det hjalp ikke noe særlig. Jeg prøvde også å installere alle tingene windows update hadde å tilby, men det hjalp heller ingenting. Og guiden din, fenderebest, orker jeg ikke å sette meg inn i. Den eneste andre muligheten jeg ser er å reformatere harddisken. Jeg har en Compaq desktop (som blir produsert av Hp(correct me if im wrong)) og der er det en egen partisjon som heter Recovery, er det denne som brukes til å sette systemet tilbake til fabrikkstandard? Og i det tilfelle, er det noen som kan fortelle meg hvordan jeg formaterer en Compaq? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå