Gå til innhold

Kosthold og Treninsprogramm

Anbefalte innlegg

Hei :)

Jeg er en gutt på 16 år, veier 66kg og er ca 180 høy. Jeg trener fotball 3-4 ganger i uken, noen ganger er det veldig høy tempo noen ganger helt greit. Jeg trener også styrke 3-4ganger i uka.

Hei!

Jeg er en gutt i begynnelsen av 16-årene. Jeg er ca 180 cm og veier 66 kg. JJeg har naturlig kropp, men nesten alt fettet er på magen. Det har jeg gjerne lyst til å fjerne.

Jeg pleier å trene styrke 3-4 ganger i uken. Spiller også fotball 3-4 ganger i uken, tempoet varier. Noen ganger kan det være veldig høyt, eller helt greit.

Slik ser treingsprogrammet mitt ut..

Treningsprogram:

Oppvarming: Sykkling 5-7min

Mage: Skråbenk 4x 10-12

Bryst: Benkpress 4x 10-12

Triceps: Pushdowns 4x 10-12

Rygg: Sittende kabelroing 4x 10-12

Biceps: Hammercurl 4x 10-12

Legger: Benpress 4x 10-12

Skuldre: Da løfter jeg en stang bak hodet og opp 4x 10-12

Burde jeg ta mindre repitisjoner og løfte mer i de forskjellige øvelsene? Som feks i benkpress så løfter jeg 25Kg 4x 10-12 ganger, burde jeg ta mindre reps der og løfte mer...

Og kostholdet mitt pleier å se slikt ut:

Frokost i 08.00-tia: God Morgen Yoghurt

Lunsj i 11.30-tia: 3-4 brødskiver med div. pålegg.

Etter skolen i 15.00 tia: Salat, frokostblanding eller 2 brødskiver med div. pålegg

Middag: 17.00-18.00 tia: Middag varier

Halvtime før trening: Banan

Rett etter trening: 1 Banan og brødskiver

Så er dette greit? jeg har lyst på en flat mage (sixpack) til sommer.. har lyst til å se bra ut. Men jeg klarer ikke å motivere meg selv til det. Så lurte på om dere har noen tips til meg? :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er en gutt på 16 år, veier 66kg og er ca 180 høy. Jeg trener fotball 3-4 ganger i uken, noen ganger er det veldig høy tempo noen ganger helt greit. Jeg trener også styrke 3-4ganger i uka.

Flat mage får du av å slanke deg. Men 180 og 66kg? Da er du rimelig spinkel allerede. Hvor lenge har du trent styrke?

Jeg foreslår at du driter i magen nå i år. Gå heller for bulk på et ordentlig styrkeprogram (f.eks. stronglifts 5x5), det skal ikke mange måneder med trening til før magen blir mindre fremtredende.. ;)

Spis nok til å legge på deg en kvart kilo i uka, og få i deg 2g protein per kg kroppsvekt i døgnet.

Lenke til kommentar

Flat mage får du av å slanke deg. Men 180 og 66kg? Da er du rimelig spinkel allerede. Hvor lenge har du trent styrke?

Jeg foreslår at du driter i magen nå i år. Gå heller for bulk på et ordentlig styrkeprogram (f.eks. stronglifts 5x5), det skal ikke mange måneder med trening til før magen blir mindre fremtredende.. ;)

Spis nok til å legge på deg en kvart kilo i uka, og få i deg 2g protein per kg kroppsvekt i døgnet.

ja er litt spinkel:P men jeg har alt fettet på magen.. :S

stykre har jeg drevet med i ca 4uker:)

Lenke til kommentar

Som allerede er blitt nevnt, så ikke bry deg om magen din nå, men bare sett i gang og bygg. Hele kroppen din kommer til å forandre seg rimelig kjapt (med godt kosthold og trening), og magen vil også forsvinne etter hvert. Den eneste grunnen til at du synes den er så fremtredende nå er fordi du er rimelig spinkel. Husk også at jo mer muskler en har, desto høyere forbrenning får en, så det blir teknisk sett lettere å få bort fett desto bedre trent du er.

Vil også foreslå RYP programmet til deg. Det er et fint nybegynnerprogram som garantert vil gi deg ok resultater. Les heftet også, da det inneholder masse informasjon du vil ha nytte av ang trening og kosthold.

Stronglifts 5x5 er også knallbra, men det er veldig tungt, så kanskje bør du vente litt med det til musklene tåler den type belastning. TTT = Ting Tar Tid så vær tålmodig. Sånn, nå lærte jeg deg Forsvarets mantra også!

Kostholdet ditt er temmelig dårlig. Du kommer ikke til å bygge noe særlig muskler med det, og det er også dårlig med tanke på å få bort magen din.

Du spiser mye karbohydrater, God Morgen yoghurt er djevelen selv, veldig usunn og dårlig start på dagen, før og etter trening måltidet ditt er også dårlig, så og si bare karbohydrater der.

Du må få i deg mer protein, mer sunne fettsyrer og mindre karbohydrater.

Jeg ville lest Ressurstråd for trening, kosthold og mye annet for litt svar ang kosthold og trening.

Les og start også med RYP. <-- Krever Adobe pdf leser e.l.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...