raWrz Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 (endret) hei. har en Acer Aspire 5930g. er 10000% balank på alt som har noe med CMD tingen og alt så venligst forklar dette veldig lett (er like blank i hue som et hvit papir før du skriver på det) og da mener jeg VELDIG skal nå teste litt linux (BackTracker3) og trenger da litt hjelp med disse tingene: 1. hvordan innstalerer jeg Nettverkskort drivere (Intel Wifi Link 5300. nærmeste jeg kom var hit: http://www.intellinuxwireless.org/ (Intel sin offesielle Wireless driver nettsie til linux) men da stoppa det. 2. hvordan innstalerer jeg Grafikkort drivere? (har nVidia GeForce 9600M GT) kom hit: http://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-us klikk på GeForce 9M Series (NoteBook) og da kommer disse Linux versonene: Linux 32 bit/ 64Bit, Solaris x86/x64 og FreeBSD x86. edit: hmm.. tror jeg komme bittelitt lenger her men det ble vist litt for gresk :s 3. finnes det et program som er som Notisblokk i windows? bare at den kan lese .txt filer og skrive på de? vennligst forklar alt jeg skal skrive i CMD for etter hva jeg har skjønt så er det og innstalere drivere i WIndows helt forskjellig fra Linux ~ Submit (og nei gidder ikke noe "WTF hvorfor BlackTracker??? hvorfor ikke (random name)" eller "hvorfor bruke Linux når vi har Windows / MAC?") sorry hvis dette rører noen sarte Linux sjeler for min blank het Endret 23. mars 2009 av Submit Lenke til kommentar
berland Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Nå svarer jeg med vilje akkurat det du ber meg om å ikke svare, men jeg mener det godt: Installér Ubuntu 8.10 (eller vent en liten måned til Ubuntu 9.04). Da kommer sannsynligvis både trådløskortet ditt og grafikkortet ditt til å fungere nesten rett ut av boksen (du må eventuelt trykke på 'enable restricted drivers' eller noe sånt). Installér så de verktøyene Backtrack har som du trenger via pakke-systemet. Dernest bruker du tid i terminalen (det du kaller CMD) slik at du etterhvert blir klar for å bruke Backtrack direkte. Uten tilgang til din hardware og uten å ha prøvd Backtrack, tør jeg ikke prøve meg på å liste opp kommandoer som kan løse dine problemer i Backtrack. Lenke til kommentar
Strange_quark Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Angående spørsmål 3: Ja, mange. Det ser ut som backtracker bruker KDE, så da er nok ikke gEdit tilgjengelig. Vil anbefale deg å lære deg enten Emacs eller VIM (eller gVIM om du ikke vil ha det i terminalen). Dette er gode teksteditorer, med mye mer funksjonalitet enn notepad. For å kjøre Emacs trykk alt + F2 (dette tilsvarer "kjør" i windows) og skriv emacs. Lenke til kommentar
-Logos- Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Angående spørsmål 3: skal du ha så notepadish som mulig er vel kate en veldig enkel editor? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå