Gå til innhold

Spørsmåll ang.linux drivere og et program (BackTracker 3)

Anbefalte innlegg

hei. har en Acer Aspire 5930g.

er 10000% balank på alt som har noe med CMD tingen og alt så venligst forklar dette veldig lett (er like blank i hue som et hvit papir før du skriver på det) og da mener jeg VELDIG

skal nå teste litt linux (BackTracker3) og trenger da litt hjelp med disse tingene:

1. hvordan innstalerer jeg Nettverkskort drivere (Intel Wifi Link 5300. nærmeste jeg kom var hit: http://www.intellinuxwireless.org/ (Intel sin offesielle Wireless driver nettsie til linux) men da stoppa det.

2. hvordan innstalerer jeg Grafikkort drivere? (har nVidia GeForce 9600M GT) kom hit: http://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-us klikk på GeForce 9M Series (NoteBook) og da kommer disse Linux versonene: Linux 32 bit/ 64Bit, Solaris x86/x64 og FreeBSD x86.

edit: hmm.. tror jeg komme bittelitt lenger her men det ble vist litt for gresk :s

3. finnes det et program som er som Notisblokk i windows? bare at den kan lese .txt filer og skrive på de?

vennligst forklar alt jeg skal skrive i CMD for etter hva jeg har skjønt så er det og innstalere drivere i WIndows helt forskjellig fra Linux

~ Submit

(og nei gidder ikke noe "WTF hvorfor BlackTracker??? hvorfor ikke (random name)" eller "hvorfor bruke Linux når vi har Windows / MAC?")

sorry hvis dette rører noen sarte Linux sjeler for min blank het :(

Endret av Submit
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå svarer jeg med vilje akkurat det du ber meg om å ikke svare, men jeg mener det godt:

Installér Ubuntu 8.10 (eller vent en liten måned til Ubuntu 9.04). Da kommer sannsynligvis både trådløskortet ditt og grafikkortet ditt til å fungere nesten rett ut av boksen (du må eventuelt trykke på 'enable restricted drivers' eller noe sånt). Installér så de verktøyene Backtrack har som du trenger via pakke-systemet. Dernest bruker du tid i terminalen (det du kaller CMD) slik at du etterhvert blir klar for å bruke Backtrack direkte.

Uten tilgang til din hardware og uten å ha prøvd Backtrack, tør jeg ikke prøve meg på å liste opp kommandoer som kan løse dine problemer i Backtrack.

Lenke til kommentar

Angående spørsmål 3:

Ja, mange. Det ser ut som backtracker bruker KDE, så da er nok ikke gEdit tilgjengelig.

Vil anbefale deg å lære deg enten Emacs eller VIM (eller gVIM om du ikke vil ha det i terminalen). Dette er gode teksteditorer, med mye mer funksjonalitet enn notepad.

For å kjøre Emacs trykk alt + F2 (dette tilsvarer "kjør" i windows) og skriv emacs.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...