Gå til innhold

Kan dere se over handle vogna mi ? :)

Anbefalte innlegg

passer alt her sammen, har jeg alt jeg trenger og er det noe jeg burde bytte ut?

Asus P5Q Deluxe, P45, Socket-775, DDR2,

ATX, 2xGbLAN, Firewire, 3xPCI-Ex(2.0)16

Intel Core™ 2 Duo E8500 3.16GHz, Socket

LGA775, 6MB, 1333Mhz, BOXED w/fan

Sapphire Radeon HD 4870 512MB GDDR5

PCI-Express 2.0, "TOXIC Edition", 2xDVI-I, HDMI, HDCP, 780MHz, Full-Retail

Corsair Dominator TWIN2X8500C5D 4096MB,

DDR2,2x2GB(KIT),DHX,E.P.P, CL5-5-5-15-2T

Antec Nine Hundred sort miditower,

Vindu i sidepanelet (Uten Stømforsyning)

Western Digital Caviar GP 500GB SATA2,

16MB 7200RPM

Samsung 22" Wide Syncmaster T220,

1680x1050, VGA/DVI, 20000:1, 2ms

Corsair Powersupply 650W Black, ATX/EPS,

120mm Fan, 8xSATA, SLI

Sony NEC Optiarc DVD±RW burner AD-7203A,

LabelFlash, Multirecorder(Ram), IDE, Black

Microsoft Windows Vista Home Basic Norsk

SP1,OEM,DVD,64

OCZ Freeze Extreme Thermal Kjølepasta,

3 gram

http://www.komplett.no/k/cart.aspx

Kan gjerne legge på en 1000 lapp til, hvis jeg kan gjøre noe lurt her

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er en ting jeg har oppdaget ikke passer. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=344365

Ettersom det er IDE. Men jeg vet ikke 100%, men finner ikke IDE kontakter på den. Følger jo med IDE kabel, noen andre som kan avkrefte/bekrefte dette?

Ellers ser alt ut til å passe, teoretisk sett.

den greia der plukka jeg bare ut helt randm så greit nokk. kunne du posta noe som passer?

Og ser alt bra ut? kunne jeg gjort noe bedre ?? og takk skal du ha :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2
Det er en ting jeg har oppdaget ikke passer. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=344365

Ettersom det er IDE. Men jeg vet ikke 100%, men finner ikke IDE kontakter på den. Følger jo med IDE kabel, noen andre som kan avkrefte/bekrefte dette?

Ellers ser alt ut til å passe, teoretisk sett.

den greia der plukka jeg bare ut helt randm så greit nokk. kunne du posta noe som passer?

Og ser alt bra ut? kunne jeg gjort noe bedre ?? og takk skal du ha :)

Det ser helt ok ut ja. Om du har tenkt å klokke prosessoren til f.eks 3,2 ghz vil jeg kanskje anbefale Intel Q6600 (ikke på lageret til Komplett lenger.) er en ganske bra prosessor om du kan klokke. Da sitter du jo med 4 istedenfor to kjerner, som jeg selv ser som en fordel. Om du ikke kan klokke, så er E8500(den du har valgt et bra valg)

Om du har mulighet for å øke litt i pris(da får du en prosessor Komplett har inne), ville jeg kanskje vurdert Q9300. Den koster 570 kroner mer enn E8500, men har da som sagt 4 kjerner. Dette er om du kan klokke, om ikke vil du jo bare ha 2,4 ghz kontra E8500 som har 3,16 ghz.

Ellers ville jeg kanskje gått for en S-ata brenner, men den IDE brenneren kan du bruke. Om du skulle gått for en S-ata så ville jeg sett litt på Samsung 223Q/BEBN. Har ikke testet så mange brennere fra før, men har 2 stykker av den, å er meget fornøyd. I tillegg har den LightScribe teknologi, så om du da kjøper noen LightScribe cd'er kan du lage stilige logoer å merker som blir brent/trykt inn på plata.

Har også prøvd dette, å likte det veldig, ble ganske fint(selv om du ikke får annet enn svart farge).

Håper det hjalp deg litt iallefall :)

Har p5q deluxe, og det følger med IDE kabler, + en IDE kontakt eller to, samt flere kanskje, har ikke sjekka på århundre. Kjører med en IDE floppy og det funker gull!

Så det nå ja.

1 x IDE UltraDMA 133, 1 x eSATA via Marvell 88SE6121

Lenke til kommentar

Kan bekrefte at det er 1 IDE port, bare se:

asus_p5qe_550.jpg

Setup'en ser veldig bra ut! Q6600 anbefales om du skal klokke

En modulær(avtagbare kabler) PSU anbefales på det sterkeste, feks Antec NeoPower eller MIST

Skal du klokke må du ha ny CPU-kjøler, jeg foreslår Noctua NH-U12P

Endret av ravii
Lenke til kommentar

Hehe, takk for svar :) Skal ikke klokke, har aldri bygget en pc engang, så det blir stor nokk utfordring for denne gang.. Pcn skal brukes til og spille med , og vil helst kunne dra de fleste spill, jeg er veldig kresen på lag og slikt. spill skal flyte skikkerlig, ikke noe tull:P

Men da går jeg kanskje for det jeg har satt opp, bare bytter ut brenneren.

Men en ting til, angående grafikk kortet, mener noen jeg heller burde gå for geforse 260 ?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2
Men ble veldig fokus på brenneren her :p Er det så viktig :p ???

jeg vil heller vite om pcn er bra ballansert? vil komponentene jobbe bra sammen ?

vil jeg kunne kjøre chrysis på fullt?

Hehe, neida, går nok bra med både ide å sata. Tror delene vil funke bra jeg, men det er desverre aldri sikkert før du har prøvd. Noen deler streiker med andre deler, selv om de teoretisk sett passer.

Angående crysis:

Official Recommended System Requirements

• OS – Windows XP / Vista
  • Processor – Intel Core 2 DUO @ 2.2GHz or AMD Athlon 64 X2 4400+
  • Memory – 2.0 GB RAM
  • GPU – NVIDIA GeForce 8800 GTS/640 or similar

The above "Official Recommended System Requirements" will not run the game on very high. To run the game at 30+ frames per second on very high the following is recommended.

• OS - Windows Vista
  • Processor - A dual core processor 2.6 GHz or above
  • Memory - 3.0 GB RAM
  • GPU - NVIDIA GeForce 280 GTX or a Radeon HD 4870 X2

Du har jo valgt en Sapphire Radeon HD 4870 512MB, så det blir vel i minste laget etterso Radeon HD 4870 X2 har 2 gigabyte ram(gpu'er), mens ditt har 512. Desverre tror jeg det blir litt for lite for å kjøre Crysis på fullt. Utenom skjermkortet vil den klare det, ut ifra det jeg har skrivd her.

Fant informasjonen på http://www.incrysis.com/wiki/index.php/Cry...em_Requirements

*edit: takk for bilde ravii, så det nå :) *

Endret av Slettet-1ZSK0pUMX2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2
Budsjettet kan strekkes til 13 k

Men kanskje jeg burde sette inn litt mer grafikk kort ?? kan noen gi ett tips ?jg er egentlig litt fan av Geforce. vet ikke hvorfor :p

Helt enig når det gjelder GeForce. MEN, skal du ha større skjermkort(GTX280 eller 295 e.l) må du ha større strømforsyning. Tviler på at 650 w holder da.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2
ok ;/ da blir det dyrt.. men hva med Radeon HD 4870 1G i stedet for 512? vil det hjelpe mye?

Det blir en halv gig mer i ram, hjelper jo endel, men enda vil du vel få tidsnok med å kjøre Crysis på fullt ettersom fullt gir krav på 2 gigabyte(som funnet i Radeon HD 4870X2 evt. en GTX295(1792 mb)

Men du kommer jo godt på vei med 1 gigabyte, selv om det kanskje ikke er fullt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...