Livert Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Hvilke headset går for å være bra når en skal produsere musikk? Jeg sitter med et Koss PortaPro, noe som selvsagt ikke er holdtbart da lyden ikke blir som i monitor-høyttalere. Er på utkikk etter et headset med "referanse-lyd", men jeg er helt grønn på hva som er bra og hva slike koster. Er for øvrig villig til å strekke meg til et par tusen, men helst noe billigere som jeg kommer til å sette pris på Lenke til kommentar
Slettmeg01 Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 (endret) Se omkring på forskjellige nettbutikker/butikker som forhandler studioutstyr. Det som er best for referanselyd er såkalte åpne hodetelefoner. Halvlukkede og lukkede bør du kun gå for dersom du skal bruke dem i opptakssituasjoner, hvor lydlekkasje er et problem. Hodetelefone bør dekke hele ørene. Styr unna de som koster mindre enn kr. 1000. Har selv aldri funnet noe tilfredsstillende under denne prisen, men det meste over er faktisk stort sett bra. De bør også selvfølgelig være lagd for akkurat referanselyd, hvis ikke kommer pengene til å gå til bass og diskantfremhevende monsterfakter som du ikke ønsker når du skal finjustere miksen. Dersom du går til en musikerforretning, så spør betjeningen. De vet hva som gir deg god referanselyd til den prisen du ønsker. EDIT: Kan tipse om at Sennheiser HD 650 ligger til kr. 2 650 hos www.procom.no Dette er litt over ditt budsjett kanskje, men det er en utrolig rimelig pris for de hodetelefonene, som jeg har hørt mye godt om. Kan være en lur investering! Endret 23. mars 2009 av Jnz Lenke til kommentar
hakongram Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Sjekk ut et par AKG 271s....kjempegode til en grei pris ! sjekk også pris på musicstore.de kontra norske butikker, da de sender for 20 euro tror jeg...og til og med moms kan du spare penger...sparte selv over 3000,- da jeg kjøpte nærfeltsmonitorer derfra....8000,- kontra 11000,-+ i Norge... Lenke til kommentar
_HKH_ Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 EDIT: Kan tipse om at Sennheiser HD 650 ligger til kr. 2 650 hos www.procom.no Helt sikkert gode ting! Jeg har sennheiser hd280 pro. De er litt billigere og funker veldig bra de også. Lenke til kommentar
Slettmeg01 Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Må nevne en ting ved Sennheiser HD 650, og det er at de har en impedans på 300 ohm, så du bør sjekke at lydkortet ditt har kraftig nok hodetelefonforsterker til å drive slike, for hvis ikke kan de bli ubrukelige uten en ekstra hodetelefonforsterker. Lenke til kommentar
revolutionofthemind Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Jeg bruker AKG K249s til hjemmestudioet mitt, og er utrolig fornøyd med dem. Klokkeren lyd på musikk med høy oppløsning. Bare 55 ohm og, så et studiolydkort skal ikke ha problemer med å drive dem. Mener å huske at jeg gav rundt 1500 for dem på musikkbørsen, men det er en god stund siden nå. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 (endret) Jeg vil også anbefale K-serien fra AKG. Jeg bruker K240S som har ganske flat responskurve over frekvensespektret. Fungerer ypperlig til monitorer for hobbymusikere. Mine begynner også å dra litt på årene, men jeg vil tro de nye modellene i K-serien holder samme kvalitet, om ikke bedre. Jeg skrev litt om K240S for en stund siden her: Lenke Endret 26. mars 2009 av Skagen Lenke til kommentar
Stjerneskruen Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Har to par Beyerdynamics DT 770 Pro og de er helt suverene. Lenke til kommentar
Slettmeg01 Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Bare 55 ohm og, så et studiolydkort skal ikke ha problemer med å drive dem. Alle hodetelefonkilder, så og si, kan drive 55 ohm. Lenke til kommentar
kristoffer1989 Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Har to par Beyerdynamics DT 770 Pro og de er helt suverene. +1 Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Har to par Beyerdynamics DT 770 Pro og de er helt suverene. Har DT770Pro også, men irriterer meg litt over at lyden ikke er "nær" nok. Får liksom ikke helt grep på lyden i alle situasjoner. Kan jo være at jeg ennå ikke har vendt meg til å bruke de etter et halvt år, men tenkte jeg skulle nevne det. Vurderer selv og kjøpe et par AKG også. Lenke til kommentar
phax Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 AKG K701 er mye brukt i lydstudioer rundt om. Men de koster jo litt.. Lenke til kommentar
Allighiero Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 Sjekk ut et par AKG 271s....kjempegode til en grei pris ! sjekk også pris på musicstore.de kontra norske butikker, da de sender for 20 euro tror jeg...og til og med moms kan du spare penger...sparte selv over 3000,- da jeg kjøpte nærfeltsmonitorer derfra....8000,- kontra 11000,-+ i Norge... Jeg har og k271 og kan virkelig anbefale dem. Har også et par med Sennheiser HD280 og AKG'ene mine vinner any day.. Lenke til kommentar
jacoP Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 Har to par Beyerdynamics DT 770 Pro og de er helt suverene. Støtter den Lenke til kommentar
Marasmus Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 (endret) DT770 er nok de rimeligste klokkene som duger til formålet, ja, så jeg støtter den jeg også. EDIT: Du vil for øvrig få bedre respons hvis du spør i forumet på head-fi.org Der kan du også kjøpe meget pent brukte klokker MYE rimeligere enn du får nye for i Norge, siden mange medlemmer driver kontinuerlig kjøp og salg for å teste utstyr. Endret 12. april 2009 av Marasmus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå