Centuss Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 (endret) Hei! Har per i dag Vista 32-bit og ønsker å gå gradvis over til XP 64-bit. Hva skjer hvis jeg oppretter en ny partisjon og installerer XP 64-bit uten noe drivere? Vil driverne jeg har instalert på Vista-partisjonen fungere når jeg kjører XP? Et litt annet spørsmål jeg også lurer litt på. Jeg har nå to partisjoner på harddisken. En for windows og programfiler (150gb) og en partisjon med alt annet dildall (350gb). Hvordan oppretter jeg en ny partisjon og hvordan får jeg XP til å bli instalert på denne partisjonen? Går det an å justere størrelsen på en partisjon som allerede er opprettet? Håper noen har svar å komme med til mine litt kronglete spørsmål . Edit: Les andre post da dette ble det nye problemet. Endret 24. mars 2009 av Centuss Lenke til kommentar
Centuss Skrevet 23. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2009 Da har jeg klart å "fucke" opp OSet mitt ettersom jeg prøvde selv. Det jeg gjorde: Puttet i XP disken, formaterte de resterende 150gb til en XP partisjon og lot setupen kopiere de nødvendige filene over. Her var det riktignok en fil som manglet, men jeg valgte å fortsette. Så når jeg skulle boote fra harddisken kommer jeg ikke inn på noe som helst og jeg får feilmeldingen "Error loading operating system". Så nå vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre. Jeg kommer hverken innpå XP eller Vista. Any ideas? Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Hei! Har per i dag Vista 32-bit og ønsker å gå gradvis over til XP 64-bit. Hva skjer hvis jeg oppretter en ny partisjon og installerer XP 64-bit uten noe drivere? Vil driverne jeg har instalert på Vista-partisjonen fungere når jeg kjører XP? NEI Et litt annet spørsmål jeg også lurer litt på. Jeg har nå to partisjoner på harddisken. En for windows og programfiler (150gb) og en partisjon med alt annet dildall (350gb). Avhenging av hvor mye ledig plass du har på C:\Vista, er nok det beste for deg å ta plass fra den for å installere XP. Så, etter rydding, justering av systemrestore, fjerning av hibernate, fjerning av pagefile, derfragmentere du. Du kalkulerer deretter at Vista vil ha nok plass, etter en shrink, og gå videre til å shrink denne partition. Du trenger ikke mye til XP, men min.20GB. Shrink må du utføre fra Vistas recovery consol, eller fra litt ut på installasjon. Hvordan oppretter jeg en ny partisjon og hvordan får jeg XP til å bli instalert på denne partisjonen? Det er forklart ovenfor. Deretter installerer du med å velge den ny partition under installasjon. Går det an å justere størrelsen på en partisjon som allerede er opprettet? JA Håper noen har svar å komme med til mine litt kronglete spørsmål . Edit: Les andre post da dette ble det nye problemet. Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Da har jeg klart å "fucke" opp OSet mitt ettersom jeg prøvde selv. Det jeg gjorde: Puttet i XP disken, formaterte de resterende 150gb (tok du 150 fra den andre partition eller? kan du ikke ta bilde fra dine partitioner, med å starte fra Vista eller XP plate, og vise oss?)til en XP partisjon og lot setupen kopiere de nødvendige filene over. Her var det riktignok en fil som manglet, men jeg valgte å fortsette. Så når jeg skulle boote fra harddisken kommer jeg ikke inn på noe som helst og jeg får feilmeldingen "Error loading operating system". Så nå vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre. Jeg kommer hverken innpå XP eller Vista. Any ideas? Lenke til kommentar
TorsteinP Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Da har jeg klart å "fucke" opp OSet mitt ettersom jeg prøvde selv. Det jeg gjorde: Puttet i XP disken, formaterte de resterende 150gb til en XP partisjon og lot setupen kopiere de nødvendige filene over. Her var det riktignok en fil som manglet, men jeg valgte å fortsette. Så når jeg skulle boote fra harddisken kommer jeg ikke inn på noe som helst og jeg får feilmeldingen "Error loading operating system". Så nå vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre. Jeg kommer hverken innpå XP eller Vista. Any ideas? Alt er ikke helt håpløst her XP har bare satt opp at den skal boote os'et fra C, men der er det bare Vista og den har ett annet boot system. Gå til denne linken og gå til delen som heter Fixboot og fortsett installeringen derfra så får du tilbake både vista og ny xp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå