Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

[Løst]Engelsk eksamen VK1 som privatist!

Anbefalte innlegg

Hei! :)

Jeg skal snart opp i diverse fag som privatist. Fagene er engelsk, norsk, samfunnslære og kroppsøving.

Den første jeg skal ha er engelsk skriftlig og muntlig på samme dag og det er den jeg lurer mest på.

Er det noen som har tatt den? Jeg gikk elektro og i læreboka handler mye av stoffet om elektro og Storbritannia. Er det noen som vet sånn ca. hva kommer jeg til å få spørsmål om?

Har også lest at man må levere leseliste på at man har lest bøker og noveller, men det har ikke kontaktpersonen min sagt noe om!! :ermm: Stemmer det?

Håper noen kan hjelpe meg ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Jeg har tatt engelskeksamen som privatist. Det er vel grunnkurs (GK) pensum du tar, ikke VK1? I alle fall var det slik for meg etter å ha gått yrkesfag.

For muntlig eksamen:

Du må lese en roman, samt at du kan bli spurt ut om noen utvalgte tekster fra læreboken din. Denne romanen skal du snakke litt om, og du får noen enkle spørsmål.

Du får også en problemstilling utlevert på eksamensdagen, men med 30 minutter forbredelsestid før du skal fremføre. Problemstillingen min lød omtrent slik; "Hvordan oppleves det tradisjonelle klassesamfunnet i Storbritannia i dag? Hvilke paralleller kan du dra til dagens USA?"

For skriftlig eksamen:

Her får du bare noen oppgaver utlevert. Handlet mye om leseforståelse og noe grammatikk. Du skal også skrive en tekst i en eller annen form.

Engelsk på dette nivået er rimelig enkelt, så du har ikke mye å bekymre deg for med mindre du er spesielt svak i faget.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Aha, du tar det som er engelsk pensum for elektro VK1?

Jeg tok nemlig den engelsken som er kravet for allmenn studiekompetanse. Det tilsvarer engelsken de hadde på grunnkurs allmennfag før kunnskapsløftet. :)

Ja jeg har ikke fått hørt at jeg kan gjøre noe annet enn å fortsette fagene der jeg slapp...

Hva er forskjellen på allmenn og generell studiekompetanse da..? :hmm:

Jeg er fortsatt på reform 94.

Lenke til kommentar
"Allmenn" er den gamle betegnelsen (ref. 94) på treårig studieforberedende videregående skole, eller studiespesialiserende fag. Begge gir/gav generell studiekompetanse etter fullført treårig løp.

Okei :) Tusen takk ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...