Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er mottaklig for innspill i forbindelse med kjøp av ny scanner. Den skal brukes til "vanlig" scanning av bilder og tekst + scanning av en god del 135 mm film.

Har sett på Epson 3200 Photo og Canon Cano Scan 9900F. Hva er best ( gir best resultat)? Har dere andre forslag?[/u]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Akamera.no har en Minolta Dimage III filmskanner og en Canon CanoScan 8000F. Jeg har ikke prøvd de selv, men en annen som har prøvd begge mente at Minoltaen var svært mye bedre til å skanne film.

Skal du skanne mye film vil jeg nok tro at det er best å kjøpe en separat filmskanner. Så kan du kanskje kjøpe en planskanner til 600 kroner eller noe slikt ved siden av til skanning av andre ting.

MLW

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Er mottaklig for innspill i forbindelse med kjøp av ny scanner. Den skal brukes til "vanlig" scanning av bilder og tekst + scanning av en god del 135 mm film.  

Har sett på Epson 3200 Photo og Canon Cano Scan 9900F. Hva er best ( gir best resultat)? Har dere andre forslag?[/u]

jeg ville anbefale agfa snapscan 1212p eller 1212u (paralell/usb)

de er billig, og grei!

Skanner fort også

Lenke til kommentar

skulle bare skyte inn at jeg synes det er fantastisk å se tre helt saklige svar på rad, det er bare så sjelden en ser det. Kanskje fordi scannere enda ikke har blitt et "følsomt og personlig tema" :)

Har lest i Ljud & Bild at dem utnevner Canons billigscannere som best ytelse i forhold til andre i samme prisklasse. Spesielt da LIDE 20 og LIDE 50 har utmerket seg (i alle fall i Sverige). Men de er kanskje ikke gode nok til å scanne film med?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...