harley7985 Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Hei! Jeg har nylig kjøpt meg en ny pc. For å spare mye arbeid så flyttet jeg den gamle harddisken med Windows XP Pro over i den nye maskinen. Etter mye styr med å finne ny hardware osv kom den nye maskinen opp å kjøre, men med et problem: Jeg finner ikke USB sticks eller minnekort i utforsker! Maskinen gir beskjed om at den finner USB enheten og jeg finner både minnekort og USB stick i diskbehandling. Men selv om jeg der tilordner en stasjonsbokstav så dukker enhetene ikke opp i utforsker... Ganske irriterende... Jeg fant et innlegg i et engelsk forum der det ble foreslått å fjerne alle registeroppføringer under USBSTORAGE, men er litt usikker på om jeg tør dette. Er det noen som har et tips til meg? Jeg har forøvrig kjørt reparasjonsinstallering av Windows Xp uten at det løste problemet... Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Har du prøvd å: * Trykke F5 (oppdatere) i utforsker? * Lukke utforsker og starte utforskeren på nytt)? * Skrive inn F:\ i adressefeltet i utforskeren (bytt evt. F ut med stasjonsbokstaven du har gitt den) Lenke til kommentar
harley7985 Skrevet 23. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2009 Har prøvd alt det der, oppdater, skrive inn diskbokstav, installert andre utforskere enn windows explorer... ingenting hjelper. Tror det er noe som har skjedd med det som kalles Logical Disc Manager... men vet ikke hvordan det kan fikses... Lenke til kommentar
harley7985 Skrevet 24. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2009 Yippi!!! Fant omsider løsningen etter mange timers leting i diverse forum! I fall noen andre har samme problem så limer jeg inn løsningen jeg fant og som funket utmerket for meg!!! It had something to do with the registry, and nothing to do with the drivers at all. **** PLEASE ENSURE THAT YOU EXPORT THE FILES BEFORE DELETING SO YOU CAN IMPORT IF YOU SCREW UP **** Be sure to try remapping your drive letters before attempting this fix. It is only to solve the issue once the drive letters refuse to remap properly For Windows XP Only - Not sure of the exact registry keys for 2000, but should be similar ********************************************************************** 1) Go into start -> run -> regedit -> hit ok 2) Navigate to: [HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\MountedDevice1] 3)file -> export (the mounteddevices1 folder) and save to a chosen location 4) delete all the dosdevices drives (ie. \dosdevices\C: ) 5) I cant remember if i did it to the "mountd devices" folder too, so dont do it at first but if it doesnt work then do it after 6) go to [HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E967-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}] 7) Export this too and save to a chosen location that you will remember 8) delete the upperfilter key 9) reboot and try plugging in your device. This actually didnt work for me when i tried it, but then i tried plugging in my device an hour later and it worked flawlessly (all 3 flash drives) Hope this helps! Your registry may be slightly different, but look in there, there are probably a bunch of keys that are screwing it up. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå