Gå til innhold

Club3D HD4870 Overlocked 1GB

rss1

Anbefalte innlegg

Hei, lurte på om noen her har erfaring med denne. Hørte at Club3D's overclocka 4870 ikke var så bra. Jeg kan ikke overclocke selv, og vet ikke særlig om det bortsett fra at det forbedrer ytelsen på et vis. Noen her som vet noe om dette kortet?

Takker

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ingen erfaringer med det spesifikke kortet, men vil si at det generelt ikke lønner seg å kjøpe kort som er overklokket fra fabrikk. Som regel koster det langt mer enn det smaker, ettersom ytelsen som regel ikke er så mye høyere enn på de uklokkede kortene.

I ATI's Catalyst Control Center finnes det en Auto-clock funksjon hvor programmet selv overklokker kortet ditt. Jeg har testet dette og opplevde ingen problemer, men gikk tilbake til normal hastighet på kortene mine ettersom jeg ikke opplevde noen forskjell i de spillene jeg kjører.

Så bottom line vil jeg anbefale deg et kort som kjører på stock hastighet, med mindre du får en veldig bra pris på det ferdig overklokkede kortet. Med et HD4870 1GB tviler jeg på at du får behov for å overklokke kortet, men hvis det skulle være kan du alltids benytte deg av Auto-funksjonen i CCC.

Lenke til kommentar

Har selv Club3D HD 4870 OC (ikke 1 GB, men 512MB), og har ingen problemer med det. I idle er kortet ca. 40 grader med viften på 7%, og hører det ikke engang (3 andre vifter i PC'en på medium).

I load er kortet ca. 45 grader med viften på 12%, og hører ikke kortet noe spesielt

Så har bare gode erfaring av det kortet :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...