Gå til innhold

[Løst]går det an å bruke hvilken som helst sang til ringetone på iPhone?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kan du ;) Du kan ordne det i iTunes også. Hvis du ikke vet hvordan man gjør det, kan jeg forklare deg.

Først åpner du iTunes.

Finn fram den sangen du vil ha, og hør fra hvor du vil ha ringetonen din fra og hvor lenge den skal vare. Det bør ikke vare lengre enn 30 sek.

Så høyreklikker du på sangen og trykker 'vis info'. Så går du på 'valg' og skriver inn starttid og stopptid for å vise hvor lenge ringetonen skal vare. Så trykker du ok.

Deretter høyreklikker du på sangen og trykker 'lag ACC versjon'. Det dukker opp en ny fil som også blir lagret på dataen din. Hvis du ikke finner den, drar du den nye filen din fra iTunes og over i en ny mappe. Der blir filen lagret som 'sangnavn.m4a'

Nå skal du gi filen nytt navn og kalle den '"sangnavnet f. eks Aha".m4R' Nå er filen blitt om til en ringetone. Dobbelklikker du på filen, dukker den opp som en ringetone i iTunes og du kan konvertere den over til din iPhone.

Håper dette var til hjelp :)

Endret av Torstein!
Lenke til kommentar

Eg får bare opp at sangen må vere kjøpt i iTunes store når eg lager den kortere, å når eg bare lar den vere som den er så får eg opp at det er noe feil i forbindelsen mellom iTunes store.

Endret av zevres
Lenke til kommentar
Gjør det som jeg sa da! Du skal IKKE trykke på 'lag ringetone'. Gjør akkurat som jeg sa.

men hvor skal eg endre navnet til det der.m4R da? gjorde det der det sa navn å skjedde ingenting

å takk for den netside :)

Endret av zevres
Lenke til kommentar

Der filen dukker opp. Du har vel et sted der alle sangene lagres på dataen? Hvis du ikke vet hvor, markerer du filen i iTunes og drar den fra iTunes og over i en eller annen mappe på dataen. Der endrer du den til m4r istedet for m4a. Så dobbelklikker du på den og den dukker opp som ringetone i iTunes.

Edit: Vet ikke om det har noe å si om du har liten r eller R.

Endret av Torstein!
Lenke til kommentar

Hentet fra et annet forum, synes han beskriver det lettere:

Finn den sangen som ligger i musikkbiblioteket ditt som du vil bruke som ringetone.

Høyreklikk -> info -> valg -> velg at teksten skal vare i 30 sekunder.

Så høyreklikker du på samme sang som du satt ned tia på, velger konverter til AAC.

iTunes vil da lage en kopi av sangen, dra denne sangen ut til skrivebordet.

Her er det viktig at du har valgt på mappealternativer at du får filetternavnet på filer.

Filnavnet på fila du dro ut vil være .m4a

Dette endrer du til .m4r

Ikonet vil nå endre seg, så er det bare å dobbelklikke på ikonet, og sangen på 30 sek. vil legge seg i ringetone-albumet ditt i iTunes.

Lenke til kommentar

1. går på iTunes finner sangen.

2. høyre klikker trykker vis info, trykker valg, stiller inn tiden og trykker ok.

3. høyre klikker igjen velger Lag AAC-versjon.

4. så konvertere den og det kommer 1 til av samme sangen rett under den andre men kortere.

5. finner plasseringen til sangen C:\Users\Navn\Music\iTunes\iTunes Music\Sum 41\Underclass Hero1 Underclass hero 1.m4a

inne der ligger det to sanger den lange ekte versjonen, og den korte som eg lakte. høyre klikker den som er den som varer kort velger Gi nytt navn, skriver inn .m4r så dobbel klikker eg sangen å da blir den bare spillt av i iTunes på den vanlig avspilleren ikke i ringetoner.

Endret av zevres
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...