zevres Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Finst det noe program som gjør at eg kan ta hvilken som helst sang på iPhone eller fra pc-en sånn at eg kan bruke den som ringetone, meldingslyd og alarm? Lenke til kommentar
Torstein Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 (endret) Det kan du Du kan ordne det i iTunes også. Hvis du ikke vet hvordan man gjør det, kan jeg forklare deg. Først åpner du iTunes. Finn fram den sangen du vil ha, og hør fra hvor du vil ha ringetonen din fra og hvor lenge den skal vare. Det bør ikke vare lengre enn 30 sek. Så høyreklikker du på sangen og trykker 'vis info'. Så går du på 'valg' og skriver inn starttid og stopptid for å vise hvor lenge ringetonen skal vare. Så trykker du ok. Deretter høyreklikker du på sangen og trykker 'lag ACC versjon'. Det dukker opp en ny fil som også blir lagret på dataen din. Hvis du ikke finner den, drar du den nye filen din fra iTunes og over i en ny mappe. Der blir filen lagret som 'sangnavn.m4a' Nå skal du gi filen nytt navn og kalle den '"sangnavnet f. eks Aha".m4R' Nå er filen blitt om til en ringetone. Dobbelklikker du på filen, dukker den opp som en ringetone i iTunes og du kan konvertere den over til din iPhone. Håper dette var til hjelp Endret 23. mars 2009 av Torstein! Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til riktig kategori. Lenke til kommentar
zevres Skrevet 23. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2009 (endret) Eg får bare opp at sangen må vere kjøpt i iTunes store når eg lager den kortere, å når eg bare lar den vere som den er så får eg opp at det er noe feil i forbindelsen mellom iTunes store. Endret 23. mars 2009 av zevres Lenke til kommentar
zevres Skrevet 24. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2009 (endret) når eg høyre klikker å trykker lag ringetone så er det dette eg får opp: men det er ikke noe feil med netverket det er eg sikker på. Endret 24. mars 2009 av zevres Lenke til kommentar
Torstein Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Gjør det som jeg sa da! Du skal IKKE trykke på 'lag ringetone'. Gjør akkurat som jeg sa. Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Hva med å bare hente ringetonene du vil ha herfra? http://audiko.net/ Enkelt og problemfritt, og de har det meste av låter Lenke til kommentar
zevres Skrevet 24. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2009 (endret) Gjør det som jeg sa da! Du skal IKKE trykke på 'lag ringetone'. Gjør akkurat som jeg sa. men hvor skal eg endre navnet til det der.m4R da? gjorde det der det sa navn å skjedde ingenting å takk for den netside Endret 24. mars 2009 av zevres Lenke til kommentar
Torstein Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 (endret) Der filen dukker opp. Du har vel et sted der alle sangene lagres på dataen? Hvis du ikke vet hvor, markerer du filen i iTunes og drar den fra iTunes og over i en eller annen mappe på dataen. Der endrer du den til m4r istedet for m4a. Så dobbelklikker du på den og den dukker opp som ringetone i iTunes. Edit: Vet ikke om det har noe å si om du har liten r eller R. Endret 24. mars 2009 av Torstein! Lenke til kommentar
zevres Skrevet 24. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2009 Eg vet hvor den er lagret men hvordan skifter eg fil type på den? Lenke til kommentar
Torstein Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Du vet jo hvordan man skifter navn på en fil? Høyreklikk og trykk 'gi nytt navn'. Så heter filen for eksempel: "Aha - take on me.m4a". Du endrer det til "Aha - take on me.m4r". Lenke til kommentar
zevres Skrevet 24. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2009 ja vet jo hvordan man skifter navn ofc, men det står ikke .m4a på slutten det er bare navnet som står der uten det, fil type står neden får. btw eg har vista Lenke til kommentar
Borgen Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Kontrollpanel - Mappealternativer - Vis - fjern avhukningen ved skjul filetternavnt for kjente filtyper. Dette er for xp men skal være omtrent det samme for vista Lenke til kommentar
Torstein Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 (endret) Har du gjort det med ACC og alt det jeg sa, skal det ha dukket opp en ny fil i iTunes og den kan du dra over i en ny mappe. Hvis det ikke har komt noe m4a, har du gjort noe feil. Les guiden nøye. Endret 24. mars 2009 av Torstein! Lenke til kommentar
Borgen Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Hentet fra et annet forum, synes han beskriver det lettere: Finn den sangen som ligger i musikkbiblioteket ditt som du vil bruke som ringetone. Høyreklikk -> info -> valg -> velg at teksten skal vare i 30 sekunder. Så høyreklikker du på samme sang som du satt ned tia på, velger konverter til AAC. iTunes vil da lage en kopi av sangen, dra denne sangen ut til skrivebordet. Her er det viktig at du har valgt på mappealternativer at du får filetternavnet på filer. Filnavnet på fila du dro ut vil være .m4a Dette endrer du til .m4r Ikonet vil nå endre seg, så er det bare å dobbelklikke på ikonet, og sangen på 30 sek. vil legge seg i ringetone-albumet ditt i iTunes. Lenke til kommentar
Torstein Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Var det ikke det jeg forklarte? Vet at jeg ikke klarte det like bra, men det var absolutt det jeg sa. Lenke til kommentar
zevres Skrevet 24. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2009 (endret) 1. går på iTunes finner sangen. 2. høyre klikker trykker vis info, trykker valg, stiller inn tiden og trykker ok. 3. høyre klikker igjen velger Lag AAC-versjon. 4. så konvertere den og det kommer 1 til av samme sangen rett under den andre men kortere. 5. finner plasseringen til sangen C:\Users\Navn\Music\iTunes\iTunes Music\Sum 41\Underclass Hero1 Underclass hero 1.m4a inne der ligger det to sanger den lange ekte versjonen, og den korte som eg lakte. høyre klikker den som er den som varer kort velger Gi nytt navn, skriver inn .m4r så dobbel klikker eg sangen å da blir den bare spillt av i iTunes på den vanlig avspilleren ikke i ringetoner. Endret 24. mars 2009 av zevres Lenke til kommentar
Torstein Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Hva? Det gjør den hos meg når jeg har gjort det.. Lenke til kommentar
zevres Skrevet 24. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2009 (endret) har du og vista då? Endret 24. mars 2009 av zevres Lenke til kommentar
Torstein Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Nei, det fungerer hos meg.. hmm.. Det eneste du skal endre er å ta vekk "a" og ta inn en "r".. Så kommer det opp: "Dette kan skade filen blablbla er du sikker?" så trykker du ja. Så skal det gå.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå