Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Skal kjøpe lettsykkel!

Anbefalte innlegg

Norpost er største drittet jeg noen gang har jobbet for. Evig mye som skal ut, jobbet vel en 4 timer den ene gangen jeg gikk, og måtte hjemom for å fylle opp osv. Satt igjen med liek 320kr...

VG var bedre, gikk 45 min hver søndag,tjente mellom 300 og 500 hver gang. :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Norpost er største drittet jeg noen gang har jobbet for. Evig mye som skal ut, jobbet vel en 4 timer den ene gangen jeg gikk, og måtte hjemom for å fylle opp osv. Satt igjen med liek 320kr...

VG var bedre, gikk 45 min hver søndag,tjente mellom 300 og 500 hver gang. :D

Høres bra ut :D

Bor ikke så mangen folk her så tror ikke avisbud er det lureste..

Lenke til kommentar

Begynner å lure på om jeg skal kjøpe Aprilia RS alikevell... xD

Noen som har forslag til noe som ligner som er litt billigere for pengene kommer litt for kort..?

Noen som har forslag til jobb for en 14årig so sei ifra om det i tilleg :p

Lenke til kommentar

Kjøp deg en Yamaha Aerox scooter av noe slag til rundt 15k.

Da betaler du ca 5k for hele lappen og sulamitten!

Totalpris = 20k, og du kan bruke 5-10000 på å trimme og style den til 130kmt!

Da er du langt på vei! ;D

Lenke til kommentar

kan ikke trimme en aerox til å gå i 130 for 5-10k vettu. må nærmere 20k i trim for at det skal gå.

er selv i samme situasjon som trådstarter, er 14 år og skal ha lett mc. trenger også jobb til penger. regner med en del av komfirmasjons pengene går til lappen så må ha jobb for å betale resten av sykkelen. tipper jeg får ca 25k i komf og 15k? går vel til lappen og da er det litt lite igjen til sykkel. men har jo en honda sfx med en verdi på ca 8k så da nærmer jeg meg litt mere.

tror nokk jeg kommer til å kjøpe meg en aprilia 125cc racing som er et par år. liker utsende og de går bra.

Lenke til kommentar

Her er det noen som ikke er helt på riktig spor. Nå i 2009 koster det mer enn 5k for mopedlappen. Regn med opp mot 10k. Dessuten er scooter for jenter, for ikke å nevne at sjansen for å bli tatt med scooter/moped i forhold til lettmc er utrolig stor! Kjører man over 45km/t og møter på politi/sivil så er det bot for farten og trimmen. Ellers så vet du at "styling" er noe man gjør utseendemessig? Man kan ikke style en motor til å yte mer...

Lenke til kommentar

Her er det noen som ikke er helt på riktig spor. Nå i 2009 koster det mer enn 5k for mopedlappen. Regn med opp mot 10k. Dessuten er scooter for jenter, for ikke å nevne at sjansen for å bli tatt med scooter/moped i forhold til lettmc er utrolig stor! Kjører man over 45km/t og møter på politi/sivil så er det bot for farten og trimmen. Ellers så vet du at "styling" er noe man gjør utseendemessig? Man kan ikke style en motor til å yte mer...

Scooter er for jenter? Dummeste jeg har hørt! Har du sett Andreas Gustaffson stunte med sin Roxx?

Du får ikke bot for fart om du holder fartsgrensa selv om scooteren er trimmet, kun trimbot på 4200!

Her er det nok du som er litt ute på villspor, gutt..

At jeg ikke kan style en sykkel til å yte mer? Nehei, KØDDER DU?!

Trodde at hvis man satte på carbon styre, ville scooteren yte 5hk til :hmm:

Lenke til kommentar

yte 5hk mer ved bytte av styre? hva går du på a? scooter suger, det er bortkasta penger, alle som har penger nok skal ha det = vanskelig å selge, lite for pengene... nei, det er ikke et spørsmål engang!

Endret av skullcandy93
Lenke til kommentar
Scooter er for jenter? Dummeste jeg har hørt! Har du sett Andreas Gustaffson stunte med sin Roxx?

Du får ikke bot for fart om du holder fartsgrensa selv om scooteren er trimmet, kun trimbot på 4200!

Haha, her er det noen som har fått noe opp i rumpa ser jeg.

Så what om det er en fyr som stunter med en Aerox? Scooter er fortsatt for jenter.

Får man 4200 i bot så er det like så greit å gå for lettmc med en gang uansett, så

slipper man å kaste bort hele 4200kr om man velger en scooter.

På slutten så ser jeg ikke helt poenget ditt.. Du bare driter ut deg selv nå, du skrev selv tidligere at

man kunne style en scooter til å yte mer, og nå går du helt i andre retningen? Haha.. latterlig.

Lenke til kommentar

Så what om det er en fyr som stunter med en Aerox? Scooter er fortsatt for jenter.

Får man 4200 i bot så er det like så greit å gå for lettmc med en gang uansett, så

På slutten så ser jeg ikke helt poenget ditt.. Du bare driter ut deg selv nå, du skrev selv tidligere at

man kunne style en scooter til å yte mer, og nå går du helt i andre retningen? Haha.. latterlig.

Jeg skrev style og trimme.. Mente ikke at jeg kunne style den til høyere fart!

At jeg driter meg ut? HAHAHA, ta en spøk da for faen.

@skullcandy 93, IRONI, hørt ordet før?

Du sparer jo fortsatt penger uansett. Scooter + 4200, billigere enn Lettsykkel.

Lenke til kommentar

Jeg skrev style og trimme.. Mente ikke at jeg kunne style den til høyere fart!

At jeg driter meg ut? HAHAHA, ta en spøk da for faen.

@skullcandy 93, IRONI, hørt ordet før?

Du sparer jo fortsatt penger uansett. Scooter + 4200, billigere enn Lettsykkel.

kan legge til et par pluss til. være nærvøs for å kjøre med trim, mye mer velikehold, bruker mye bensin pga kjører på et jævlig turtall hele tiden og det er en scooter :p. han spurte etter en lett mc ikke en moped.

fordi en fyr stunter med scooter betyr ikke det at den er mandig for de vettu. uansettt så tror jeg han stunter med racing nå.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke enig i at scooter kun er for jenter og fags, men velger man derimot en 50cc scooter framfor en Aprilia RS er det noe som skurrer i hodet mitt. Det koster kanskje mer å kjøpe lettmc og ta lappen, men herre hvor mye morsommere det er. Jeg er nå akkurat fått billappen, men jeg velger fortsatt RSen framfor bilen om været tillater det, for det er så mye morsommere (ihvertfall om du trimmer litt). Dessuten får du en helt OK lettmc bruksykkel til 15-20000, og da er det plutselig ikke såå stor forskjell på en som kjøper ny moped til 30k.

Lenke til kommentar

Haha :)

Syns denne krangelen var ganske spennende, men har alltid selv syns at scooter er tragisk.

Jeg skal ha lett MC og vist jeg ikke har råd skal jeg ha moped men ikke scooter og vist det er moped så skal det ikke vere ligge sykkel. Litt tragisk og ligge for å komme opp en bakke? Ser jævlig dumt ut :p

Kan jo trimme den men...

Lenke til kommentar

Har tenkt til å bruke rund 20k maks på lettsykkel.

Sett mye på Honda NSR nå...

Har tenkt ut en plan nå: Vendte til etter konfen, kjøpe sykkel og så kjøre litt oppi dala... :)

etter jeg har blitt 15 betaler mamma trafikalt grunnkurs osv (forhåpentligvis) så lærekjører jeg tar lappen og kjører :D

Får håpe det funker...

Fant en billig til 13.500 :)

noen som vet ca. totalpris for sykkel, kjøretimer, forsikring osv osv?

Lenke til kommentar

får 20k blir det nokk noe som har noen år på seg. skal selv og ha lett mc til ca20k eller mindre. har selv sett ganske mye på nsr og rs 125. virker som bra sykkler.

lappen koster mellom 10k og 20 k tror jeg. forsikkring har jeg ikke peiling på, må nesten høre med forsikringselskapet. hvilken forsikkring skal du ha? ansvar, delkasko eller fullkasko?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...