Lars20 Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Hei, jeg heter Lars Jeg fyllte 14år i desember og har nå begynt å tenke på å ta lettsykkel lappen. Skal kjøpe en lettsykkel så fort som mulig så jeg kan begynne å kjøre så fort som mulig. Kjenner noen som skal lære meg å kjøre ettersom jeg ikke har peiling x) Bor på en liten plass der det skjeldent er politi så trenger ikke vente til jeg kan øvelseskjøre lovlig igrunn. Har som sagt omtrent ikke noe peiling på lettsykkel i det hele tatt, og lurer på hvilken jeg skal kjøpe. Sleng også gjerne med litt info om hvordan du trimmer, osv. Takk på forhånd - Lars Lenke til kommentar
Lars20 Skrevet 23. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2009 Den skal helst se bra ut også Lenke til kommentar
-deleted- Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Vel, det finnes jo: Cagiva Mito, Aprilia RS, Derbie GPR osv, her er det mye fint å lese om lett-mc Selv er jeg 15 år og skal ta A1 etter/i sommerferien, og har egentlig bare tenkt til å kjøpe meg en Honda CBF, en helt ok lett-mc. Lenke til kommentar
Lars20 Skrevet 23. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2009 Takk Når har jeg og sett litt på hyosung 125 GT R og Aprilia RS men de er ganske dyre. Har ikke spurt mamma om hun kan spytte inn litt penger men selv så tenker jeg at jeg kan betale maks 25000 for skal jo ha lappen og kjøretimer, og jeg har ikkje jobb eller noe... Lenke til kommentar
Bubblekid Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Takk Når har jeg og sett litt på hyosung 125 GT R og Aprilia RS men de er ganske dyre. Har ikke spurt mamma om hun kan spytte inn litt penger men selv så tenker jeg at jeg kan betale maks 25000 for skal jo ha lappen og kjøretimer, og jeg har ikkje jobb eller noe... Nå er jeg ikke helt sikker, men.... For 25000 får du vel såvidt råd til lappen ? Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Han skriver vel at han skal bruke maks 25k på sykkel, så lappen kommer utenom... (?) I tillegg koster vel ikke lappen mer enn en 12-14k? Lenke til kommentar
Bearar Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Du er heldig om du kommer under 15k for lappen skal jeg si deg! Ihvertfall om du tar den i byene. Kjøp deg en Aprilia, du, totakter, så 30hk er fort gjort. Hyosungen kan du bare drite i å trimme. Du får en flott RS til den prisen, ihvertfall om den er godt vedlikeholdt. Lenke til kommentar
Lars20 Skrevet 23. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2009 Ja, mente at 25k til sykkel Nå er det jo og komt en del andre sykler som jeg lurer på og x) Tenker veldig på Motorhispania RX 125R men er vel ganske dyr? Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Ikke se på sykler som: Hyosung, Daelim etc Se på sykler som: Cagiva Mito, Aprilia RS, Husqvarna SMS/WR, KTM EXC. Lenke til kommentar
Lars20 Skrevet 23. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2009 Hva synes dere/du om yamaha tzr da? Såg en litt billig Lenke til kommentar
-deleted- Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Vet ikke om det er så mye tess i den, men du bør tenke fremover også, du skal helt sikkert selge den, det har ganske mye å si Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Hva synes dere/du om yamaha tzr da?Såg en litt billig Yamaha TZR er moped. Utenom noen eldgamle som er 125. Lenke til kommentar
Bearar Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Han mener nok de gamle. Men de trenger ikke være så gamle de heller, blei jo produsert til 98 mener jeg. De skal visst være helt på nivået til RS og Mito når det gjelder ytelse. Kjøreegenskapene er nok litt under. Tøffe sykler er det ihvertfall! Lenke til kommentar
Lars20 Skrevet 24. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2009 Vel vel folks! Nå har jeg kommet fram til Aprilia RS Må bare komme finne en brukt som jeg får for rundt 20k... Kanskje litt mere vist mamma betaler litt men har ikke snakket med hun enda Lenke til kommentar
Lars20 Skrevet 24. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2009 (endret) Nå har jeg snakket med mamma... Hun betaler ingenting Hun er vist imot at jeg skal kjøre i det hele tatt xD So da har jeg rekna ut en maks pris på 39k... Nå må jeg få tak i en jobb ass.. Endret 24. mars 2009 av Lars20 Lenke til kommentar
-deleted- Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Ja, er i samme situsjon selv har søkt på jobb, men har ikke fått enda, til tross for at jeg har søkt på 7 jobber... Lenke til kommentar
Lars20 Skrevet 24. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2009 Ja og så er jeg bare 14 år så er ikke så mangen steder jeg kan jobbe heller Har dere noen ideer for hvor en 14 åring kan jobbe so please tell me Lenke til kommentar
-deleted- Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Du kan prøve å gå med avis, men for alldel, IKKE SØK PÅ NORPOST!!! kommer også ann på hvor du bor også da Lenke til kommentar
Lars20 Skrevet 24. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2009 Ja, har sett litt etter jobber som passer og fant masse negativt om Norpost.. tror ikke at avisbud er så lønnsomt der jeg bor men.. virka litt dårlig betalt åsså. Men lurer på må jeg vere 15 år for å jobbe på bibliotek? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå