The Serpentine Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Hei. Jeg er vikarierende IKT-vaktmester på ungdomsskolen der jeg går. Og for å hindre kluss med ledninger bruker vi strips, men i og med at det så "kult" å ødelegge alt mulig av utstyr, blir det en del surr når man skal bytte utstyret. Finnes det da i den anledning noen gode alternativer til strips? (Teip er utelukket) Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 1. Kabelgater, fremfor løse kabler. 2. Fysisk sikring av utstyret, eks. låsbare rack. Lenke til kommentar
The Serpentine Skrevet 23. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2009 (endret) Borrelåser? Det så ganske brukbart ut, men tenkte mer på noe som lignet på strips, men som man samtidig kan åpne/lukke. 1. Kabelgater, fremfor løse kabler.2. Fysisk sikring av utstyret, eks. låsbare rack. Valget falt på låsbare rack. Takk for svar Endret 23. mars 2009 av cyclo Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Borrelåser? Det så ganske brukbart ut, men tenkte mer på noe som lignet på strips, men som man samtidig kan åpne/lukke. Det finnes en del borrelåsløsninger som "oppfører" seg som strips. Har alltid hatt en haug av slike på tidligere arbeidsplasser, tror disse muligens kan ha fulgt med Compaq/HP-rack uten at jeg skal si det for sikkert. Lenke til kommentar
The Serpentine Skrevet 23. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2009 Borrelåser? Det så ganske brukbart ut, men tenkte mer på noe som lignet på strips, men som man samtidig kan åpne/lukke. Det finnes en del borrelåsløsninger som "oppfører" seg som strips. Har alltid hatt en haug av slike på tidligere arbeidsplasser, tror disse muligens kan ha fulgt med Compaq/HP-rack uten at jeg skal si det for sikkert. Dette skjekkes opp på onsdag. Lenke til kommentar
MarkusMW Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Borrelåser? Det så ganske brukbart ut, men tenkte mer på noe som lignet på strips, men som man samtidig kan åpne/lukke. Det finnes en del borrelåsløsninger som "oppfører" seg som strips. Har alltid hatt en haug av slike på tidligere arbeidsplasser, tror disse muligens kan ha fulgt med Compaq/HP-rack uten at jeg skal si det for sikkert. Ja, disse følger med HP/Compaq rack. Veldig praktiske! Lenke til kommentar
kalkulatoren Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Jeg kjøpte slike på Biltema, men jeg finner ikke de på nett nå. Var en pakke med 10 stk i ulike farger. Jeg mener som alternativ til å kjøpe et helt rack skap. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Det er uansett en stor fordel å ha svitsjene låst inne i et skap. Hvis du ikke har det, så tar det meg under et minutt å klusse til alle instilligene på svitsjene, uavhengig av hvilke svitsjer du har. Cisco-svitjser er rimelig sikre, men har du fysisk tilgang til svitsjen, så er det ikke noe problem å fucke opp alle instilligene, skifte passord på fjerninnlogging osv. Ha derfor alltid svitsjene fysisk utilgjengelige. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Det er uansett en stor fordel å ha svitsjene låst inne i et skap. Hvis du ikke har det, så tar det meg under et minutt å klusse til alle instilligene på svitsjene, uavhengig av hvilke svitsjer du har. Cisco-svitjser er rimelig sikre, men har du fysisk tilgang til svitsjen, så er det ikke noe problem å fucke opp alle instilligene, skifte passord på fjerninnlogging osv. Ha derfor alltid svitsjene fysisk utilgjengelige. det er enkelt å fucke opp ett HELT nettverk med fysisk tilgang til switchene. da snakker jeg ikke om den ene switchen, men samtlige switcher(ok, ikke SAMTLIGE, visse begrensninger ut fra oppsettet på nettverket, går ikke inn på det), er de virkelig gode kan de gjøre sånn at du må kjøpe nye switcher. jeg har sett alt dette blitt gjort i praksis, utrolig enkelt. cisco-utstyr SKAL låses inn, alternativt fjerne/sperre COM-porten. det er nok ikke mange som vet hvordan man kan gjøre dette, men det er mulig. Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 cisco-utstyr SKAL låses inn, alternativt fjerne/sperre COM-porten.det er nok ikke mange som vet hvordan man kan gjøre dette, men det er mulig. Problemet er jo bare at så fort du booter den så kan du kjøre den i recovery-mode og konfigen leses ikke og vips så er den oppe igjen og du kan kjøre password recovery. Fysisk sikring er det eneste som duger for å hindre at folk tukler med utstyr. Lenke til kommentar
MarkusMW Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Fortsatt på jakt etter disse borrelåsene? Du får nemlig kjøpt slike hos Dropzone. Kabler og adaptere > Kabelstrips Markus Lenke til kommentar
aklla Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Problemet er jo bare at så fort du booter den så kan du kjøre den i recovery-mode og konfigen leses ikke og vips så er den oppe igjen og du kan kjøre password recovery. Fysisk sikring er det eneste som duger for å hindre at folk tukler med utstyr. recovery-mode kan deaktiveres. dette er laget for å hindre at folk med fysisk tilgang kan fucke opp serveren, men er absolutt ikke anbefalt å bruke. Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Problemet er jo bare at så fort du booter den så kan du kjøre den i recovery-mode og konfigen leses ikke og vips så er den oppe igjen og du kan kjøre password recovery. Fysisk sikring er det eneste som duger for å hindre at folk tukler med utstyr. recovery-mode kan deaktiveres. dette er laget for å hindre at folk med fysisk tilgang kan fucke opp serveren, men er absolutt ikke anbefalt å bruke. <offtopic> Hvordan gjør du det på Cisco-utstyr? Du booter jo opp i recovery mode før den leser konfigen </offtopic> Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå