Gå til innhold

motorsykkel/moped og parkering

Tommy T

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I utgangspunktet gjelder vanlige lover og regler. Altså ikke lov å parkere andre plasser enn oppmerkede parkeringsplasser.

Men når det er sagt... så vet jeg at her i Trondheim har man vært veldig liberal på dette så lenge man parkerer slik at man ikke står til hinder for fotgjengere eller andre som skal forbi. Nå har det det siste året blitt nevnt at man muligens kommer til å stramme inn litt på dette, da folk parkerer som noen hestkooker... noe som da går utover oss som klarer å gjemme skutern bak et tre el.l. :)

Men vi har fått oppmerkede plasser for skuter/motorsykkelparkering i trondheim nå. Du kan jo sende en epost til parkeringsetaten i bergen og spørre om det fins noe slik i bergen også.

-C-

Lenke til kommentar

jeg har kjørt scooter i bergen i over ett år nå, og jeg ser motorsykkler som står på fortauet langs veggen på husene feks. og ikke til hinder for fotgjengere overalt, og jeg parkerer son sjøl.

og har værken sett eller hørt om noen som har blitt straffet får å stå son.

skal du parkere i bergen sentrum er det fint å stå over gaten fra politi stasjonen.

føler ihverfall at den står trykt der=)

Lenke til kommentar

Min erfaring er at de er svært liberale i Bergen, så så lenge man setter den et sted der den ikke er så veldig i veien (f.eks. inntil veggen på et bredt fortau) får man ikke bot. Jeg har selv hatt en MC stående inntil veggen bak politistasjonen i et døgn (det stod noen andre der fra før). Det var noen politifolk som var ute og røkte da jeg kom og hentet den, men de sa ingenting. I Oslo får man bot omtrent alle steder utenom oppmerkede plasser, uansett hvor ute av veien de er.

Lenke til kommentar

I Oslo har det tidligere vært "gjeldende" at dersom man ikke står til hinder for andres ferdsel kan man egentlig stå hvor man vil. Dette ble det brått slutt på i fjor sommer. Det er bl.a. en stor plass utenfor et kjøpesenter i sentrum (Arkaden for Oslo-boere). Jeg pleide å parkere der, og jeg var ikke alene. Jeg parkerte enten som en forlengelse til tråsykkelparkeringen der, eller mellom sykkelstativet og veggen. Etter min mening var jeg ikke i veien for noen. Det var tydeligvis flere som tenkte som meg, da det som regel stod et par motorsykler/mopeder der. Men neida, plutselig en dag hadde alle motorsyklene fått parkeringsbøter. De påfølgende dagene så jeg flere motorsykler med bøter. Etter et par uker turte ikke folk lenger å stå der. Så da er det en stor del av plassen hvor ingen går og som står "ubrukt".

Endret av AndyG
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...