Gå til innhold

stasjonær - ser dette greit ut?

Anbefalte innlegg

LC Power 550W "Super Silent - Black" 12cm vifte

ASUS P5Q Deluxe, P45, Socket-775, DDR2 ATX, 2xGbLAN, Firewire, 3xPCI-Ex(2.0)

Intel Core 2 Duo E8400 3.0GHz Socket775 6MB, BOXED m/vifte 1333Mhz

Kingston Value Ram 4GB 800MHz DDR2 PC2 6400 Kit m/2stk matchede 2GB CL5

Western Digital 640GB S-ATA II 7200 RPM Caviar Special Edition 16MB cache

Club3D HD4870 OC 1024 MB GDDR5 PCIe 2.0 ATI RV770 XT, GS800 MHz, 2xDVI,HDMI

Optiarc / NEC DVD-brenner AD-7220S-0B SATA Dual layer, sort bulk

Samsung 22" LCD SM 2243NW BLACK 1680x1050, 8000:1, 5ms, VGA

Havner rundt 8000kr

Er det noe her som ikke er bra? Noen biter som ikke liker hverandre? Innspill? Jeg har hørt at Club3D kort ikke er så bra så er litt skeptisk til den, og dessuten lurer jeg på om jeg kanskje burde ha 650w strøforsyning, og hvorvidt jeg trenger lydkort eller ikke(til musikk, filmer, lyd i spill og ventrilobruk) - kanskje noen kan kommentere dette :)

Takker

Endret av rss1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

lydkort skal for de fleste være unødvendig, med mindre du har stoooore krav.

kan vurdere litt raskere ram, DDR2 1000 eller 1066mhz, da det gir litt større rom for overklokking. Rammen din vil begynne å halte allerede på FSB 400mhz, og det er kjedelig. Får 4GB god ram med hastighet 1066 til drøye 500lappen nå

Ellers ser komponentene ok ut. Ville ikke være særlig bekymret for Club3D-kortet, har hatt etpar av dem og aldri hatt problemer.

550W holder, men du vil ikke ha så altfor mye "backup-strøm". Min pc (signatur) levde en god stund på 500W, så din pc vil gå fint den og. "Problemet" kommer neste gang du skal kjøpe nye komponenter, da de mest sannsynlig vil kreve mer strøm.

Men ingen nødvendighet med de delene du har valgt

Lenke til kommentar
lydkort skal for de fleste være unødvendig, med mindre du har stoooore krav.

kan vurdere litt raskere ram, DDR2 1000 eller 1066mhz, da det gir litt større rom for overklokking. Rammen din vil begynne å halte allerede på FSB 400mhz, og det er kjedelig. Får 4GB god ram med hastighet 1066 til drøye 500lappen nå

Ellers ser komponentene ok ut. Ville ikke være særlig bekymret for Club3D-kortet, har hatt etpar av dem og aldri hatt problemer.

550W holder, men du vil ikke ha så altfor mye "backup-strøm". Min pc (signatur) levde en god stund på 500W, så din pc vil gå fint den og. "Problemet" kommer neste gang du skal kjøpe nye komponenter, da de mest sannsynlig vil kreve mer strøm.

Men ingen nødvendighet med de delene du har valgt

Takker for svar. Hva mener du om prosessoren? Ville det være hensiktsmessig å gå for Intel Core 2 Quad Q9550 2.83GHz isteden? Er det en oppgradering som er verdt 1200kr?

Dessuten: Har du noen anbefaling til kabinett? Helst så lite og støyfritt som mulig, og uten irriterende neonlys.

Edit: Forandret prosessor-spørsmålet ettersom jeg fant ut mer om i7

Endret av rss1
Lenke til kommentar

I spill idag vil du ikke merke særlig bedre ytelse ved quad-kjerne. Du vil merke det hovedsakelig ved videoredigering. De fleste spill er mer gla i mhz enn kjerner, slik at en E8400 klokket til 3,6ghz vil nok gi mer ytelse. En dobbeltkjerne er som regel lettere å klokke høyt enn en 4kjerne også.

kabinett: Lian Li A10B. Veldig fint, stille, smarte løsninger. Plass til to strømforsyninger, kjekt når gammel blir for svak, da kan man bare kjøpe en liten psu til... Prisen er litt guffen, men verdt det syns jeg. Et godt kabinett beholder man som regel mange mange år, så om man betaler 1000kr eller 1800 syns jeg er irrelevant.

Ellers har man jo Antec P182 som også ser bra ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...