Gjest mafister Skrevet 21. januar 2002 Del Skrevet 21. januar 2002 Jeg skal fra august av iår tilbringe et år i usa, og planlegger å kjøpe meg et digitalkamera. Kommer til å bli brukt til å "forevige minner". Bildekvalitet og slik er ikke så veldig viktig. Selvfølgelig har det litt å si, men har ikke behov for det mest hi-tech kameraet på markedet. Har fått tilbud fra en bekjent som jobber i elektronikkbrutikk om å få kjøpe Sony DSC-P50 til 3600,- Det både høres og er sikkert et veldig bra kjøp, men.. Trenger jeg virkelig et sånt kamera ? Veldig positivt størrelsen på kameraet. "Long time MPEG movie (no audio)" - Slikt trenger jeg jo ikke. Snakka forresten med diverse folk, og de sa at Sony kommer med nye kameraer snart, og prisene synker stadig. Hadde selvfølgelig vært morsomt å hatt kamera nå med eeeeen gang, men alt avhenger for min del egentlig an på pris og behov. Bildene skal brukes til mitt nettsted som er under full konstruksjon. Det her hit bildene kommer til å bli uploadet. Alt av redigeringsprogram og slikt både har jeg og har ingen problemer med og skaffe. Men på stramt budsjett ellers (hvertfall for øyeblikket) er det viktig for meg å velge et kamera som både er økonomisk riktig og som dekker mine behov. velvel.. ble mye bullshit her men.. noen som har noe å komme med ? :> Lenke til kommentar
Gjest mafister Skrevet 21. januar 2002 Del Skrevet 21. januar 2002 kanskje det rett og slett bare holder med 1.3 meg pixels for meg ? Lenke til kommentar
chauple Skrevet 22. januar 2002 Del Skrevet 22. januar 2002 Har ikke testet C-1 skikkelig, men etter å ha prøvd forløperen 860-l må jeg si at kameraet generellt tar gode bilder, og kameraene er enkle og intuitive i bruk. med 1.3 megapixels kan du printe ut 10x15 (vanlig liten papirkopi størrelse) i grei kvalitet. Ville sterkt vurdert dette kamera var jeg deg, evt. gå opp til en zoom-modell (husker ikke navnet). Henning Lenke til kommentar
Oink Skrevet 23. januar 2002 Del Skrevet 23. januar 2002 sånn.. fått regga meg.. takker for svar.. hvorvidt det er viktig å få printa ut bildene vet jeg ikke enda. får egentlig se an hvordan og hva jeg velger å gjør. Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 24. januar 2002 Del Skrevet 24. januar 2002 Hvis det først og fremst er til web du skal ta bilder, bør 1.3 MP holde. MLW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå