tobiaz Skrevet 30. september 2001 Del Skrevet 30. september 2001 Har et aldri så lite problem. Bygde ny maskin for en uke tilbake, og alt skal være i sin skjønneste orden, men et lite problem dukket opp.. Når jeg starter maskinen på nytt, så skjer det ingenting på skjermen. Maskinen går, men skjermen er svart. Så jeg må først slå maskinen helt av og deretter på igjen for at det skal funke. Eneste forskjellen er at jeg hører at harddisken jobber når jeg slår maskinen helt av og deretter på igjen, det gjør den ikke når jeg restarter. Hva kan være galt? Og et annet problem, jeg har flere ganger forsøkt å legge inn WINXP RC1, men når installasjonsfilene er installert, og maskinen startes på nytt og man kommer inn i dos-moduset hvor mye av installasjonen gjøres så blir skjermen svart (igjen). Er det noen som har peiling på hva som kan være problemet med mitt lille vidunder? Om det skulle trenges så er dette innholdet i maskinen: MSI KT7 Raid AMD T-BIRD 1,4 GHz 512 MB SDRam 60 GB WDC hd acer brenner.. lg dvd.. Asus Geforce2 64 MB Addtron 10/100 mbs nettverkskort.. Kabinettet er av typen AOpen..... Håper på tilbakemeldinger.. En annen ting jeg kom til å tenke på er at jeg ikke tror problemene startet før jeg satte inn nettverkskortet. Kan det ha noe med saken å gjøre? MVH Eirik Lenke til kommentar
Frontier_Psychiatrist Skrevet 1. oktober 2001 Del Skrevet 1. oktober 2001 Vet ikke helt med det første problemet ditt (annet enn at jeg har hatt det selv, men det er borte nå), men det andre problemet tror jeg at jeg kan løse :wink: dette problemet har jeg også hatt, og løsningen er: vent! alt ordner seg om du venter litt (lenge :wink: Lenke til kommentar
frewrik Skrevet 1. oktober 2001 Del Skrevet 1. oktober 2001 Typisk windows løsning. Plutselig så funker det. Lenke til kommentar
Brugle Skrevet 1. oktober 2001 Del Skrevet 1. oktober 2001 Gidder du og si ifra når du får svar på det første problemet ditt... Lenke til kommentar
josteinaj Skrevet 1. oktober 2001 Del Skrevet 1. oktober 2001 hvis jeg har hatt min maskin slått av lenge, så må jeg slå den på, så vente litt og så trykke på restart-knappen for å starte den. Jeg har KA7-100 hovedkort (Abit) og Asus V7700 Deluxe skjermkort. Lenke til kommentar
[LOST]Snik Skrevet 1. oktober 2001 Del Skrevet 1. oktober 2001 Har også det samme problemet med mitt KG7+1.33+GF3. Kan det muligens ha noe med svak stømforsyning å gjøre? Lenke til kommentar
xeon Skrevet 11. oktober 2001 Del Skrevet 11. oktober 2001 Har du prøvd en bios oppdatering, det hjalp for meg på det første problemet Lenke til kommentar
GalFisk Skrevet 12. oktober 2001 Del Skrevet 12. oktober 2001 Prør å resette BIOSen med reset-jumperen, gå så inn i BIOS og legg inn default settings, reboot og konfe BIOSen på nytt. Det funka for meg. Lenke til kommentar
magfa Skrevet 12. oktober 2001 Del Skrevet 12. oktober 2001 Quote: On 2001-10-01 12:16, Pion skrev:hvis jeg har hatt min maskin slått av lenge, så må jeg slå den på, så vente litt og så trykke på restart-knappen for å starte den.Jeg har KA7-100 hovedkort (Abit) og Asus V7700 Deluxe skjermkort. har dere lakt inn patch'en fra microsoft? dere vet den som er til win98 å handler om shutdownoppstart? Lenke til kommentar
Leknes Skrevet 12. oktober 2001 Del Skrevet 12. oktober 2001 Opplevde nesten samme problem som deg med restart, i mitt tilfelle var det nettverkskortet som forårsaket at jeg ikke fikk restartet makinen. Prøv å ta ut nettverkskortet og restart maskinen på nytt, hvis det funker er det dette kortet som er problemet. Jeg løste prooblemet ved å sette inn et 3com nettverkskort, og nå går alt så meget bedre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå