Gå til innhold

Hvilke styrkeøvelser er viktigst? Top 5!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heisann.

Veit ikke helt hvor jeg skal spørre om dette, og føler det er unødvendig og lage en ny tråd.

Det har jeg slik at jeg ønsker og få noe finere (rettere) mage, uten det lille fettet jeg har på den, og ønsker og få magemusklene frem, iallefall noen av dem litt synlige, så jeg tar ca. 100 sit-ups hver kveld; helt standard, stikker bena under senga og går nesten helt ned med overkroppen så helt opp til albuene treffer sengekanten ca.

Så det jeg lurer på... Har dette egentlig noe effekt, eller er det "nødvendig" og også løpe 3 kilometer hver dag for og få ned kroppsfettet og greier for å få frem magemusklene? Hvor lang tid vil det isåfall ta før jeg vil se noe annytdning til muskler om jeg ikke løper, og hvis jeg løper de tre kilometerene hver dag?

Er 197, og 95 kilo, så er ikke akkurat feit, men er ikke spinkel heller.

Takker så veldig for svar. :)

Lenke til kommentar
1) Bøy!!

2) Mark

3) Hantelbenk

4) Frontpress

5) Stangroing

Men utelukker man 1 øvelse av disse 5 blir effekten av de resterende øvelsene dårligere... sånn er ihvertfall min erfaring

Hvorfor hantelbenk? er vel den gode gamle "støttemuskelaturen" tenker jeg....akkurat som de som løfter beina i benkpress for å trene de velkjente "støttemusklene"....

Lenke til kommentar
1) Bøy!!

2) Mark

3) Hantelbenk

4) Frontpress

5) Stangroing

Men utelukker man 1 øvelse av disse 5 blir effekten av de resterende øvelsene dårligere... sånn er ihvertfall min erfaring

Hvorfor hantelbenk? er vel den gode gamle "støttemuskelaturen" tenker jeg....akkurat som de som løfter beina i benkpress for å trene de velkjente "støttemusklene"....

rett og slett fordi jeg har en skade i håndleddet som gjør at når jeg benker så blir handleddene fastlåst i en posisjon som gjør at jeg får vondt ved tyngre løft....

Lenke til kommentar
1) Bøy!!

2) Mark

3) Hantelbenk

4) Frontpress

5) Stangroing

rett og slett fordi jeg har en skade i håndleddet som gjør at når jeg benker så blir handleddene fastlåst i en posisjon som gjør at jeg får vondt ved tyngre løft....

Prøvd støttebånd ? Sleit litt med håndledda før jeg også, men etter å ha brukt støttebånd en lengre periode tar jeg alt av pressøvelser uten nå...til og med maksløfting..

Lenke til kommentar
Heisann.

Veit ikke helt hvor jeg skal spørre om dette, og føler det er unødvendig og lage en ny tråd.

Det har jeg slik at jeg ønsker og få noe finere (rettere) mage, uten det lille fettet jeg har på den, og ønsker og få magemusklene frem, iallefall noen av dem litt synlige, så jeg tar ca. 100 sit-ups hver kveld; helt standard, stikker bena under senga og går nesten helt ned med overkroppen så helt opp til albuene treffer sengekanten ca.

Så det jeg lurer på... Har dette egentlig noe effekt, eller er det "nødvendig" og også løpe 3 kilometer hver dag for og få ned kroppsfettet og greier for å få frem magemusklene? Hvor lang tid vil det isåfall ta før jeg vil se noe annytdning til muskler om jeg ikke løper, og hvis jeg løper de tre kilometerene hver dag?

Er 197, og 95 kilo, så er ikke akkurat feit, men er ikke spinkel heller.

Takker så veldig for svar. :)

Fettprosent er det viktigste ift sixpack :) Jeg ville heller prioritert joggeturer\endringer i kostholdet. Sit-ups er forresten ikke ei særlig god mageøvelse heller, belastninga på ryggen er ganske høy og treningseffekta lav, når du må ta 100 stykk trener du ene og alene utholdenhet, noe som gir svært lite volum. Prøv øvelser som stangrulle, planken\sideplanken istedet. Vil tro at du er temmelig ferdig etter en 5-10 reps stangrulle etter første gangen du prøver :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...