Herr Brun Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Jeg liker frontbøy bedre, rett og slett. Lettere å holde ryggen korrekt med frontbøy. Lenke til kommentar
HValder Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Hvis eg skal trene maksløft/få reps trener eg rygg og bein 2 dager i veka og overkropp 3 ganger (alternerende), ellers har det aldri vore noko problem å kombinere kneybøy mark og benk i same økt. Lenke til kommentar
TehKris Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Benkpress, flies, skråbenk, nedover skråbenk, benkpress manualer Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Jeg liker frontbøy bedre, rett og slett. Lettere å holde ryggen korrekt med frontbøy. Men trener man akkurat de samme musklene like godt? I teorien ville jeg trodd det, ettersom stangen bare er på andre siden av nakken. Men om det er slik, og det er lettere å holde ryggen i en god posisjon, hvorfor ser jeg knebøy i alle program men omtrent aldri frontbøy? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Benkpress, flies, skråbenk, nedover skråbenk, benkpress manualer Moroklumpen Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Benkpress, flies, skråbenk, nedover skråbenk, benkpress manualer Liker bryster du? Lenke til kommentar
hakongram Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Hvorfor velger du overhead press foran roing? Hadde det vært noe som traff skuldrene der ellers ? nope... Lenke til kommentar
Ingar Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Skuldrene får kjørt seg tilstrekkelig selv om OHP ikke er med. Når det gjelder fem øvelser vil jeg egentlig bare ha med tre. Benkpress, markløft og knebøy. Hva man velger for øvrig er ikke så viktig for meg, men chins/nedtrekk og en roøvelse er å foretrekke. Vekta chins og manualroing med håndstøtte på benk er mine favoritter. Lenke til kommentar
hennanhennan Skrevet 27. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2009 Benkpress, flies, skråbenk, nedover skråbenk, benkpress manualer Du kan med fordel trene hele kroppen Lenke til kommentar
hakongram Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Skuldrene får kjørt seg tilstrekkelig selv om OHP ikke er med. Når det gjelder fem øvelser vil jeg egentlig bare ha med tre. Benkpress, markløft og knebøy. Hva man velger for øvrig er ikke så viktig for meg, men chins/nedtrekk og en roøvelse er å foretrekke. Vekta chins og manualroing med håndstøtte på benk er mine favoritter. Veeeel....så du mener du får nok skuldertrening av benk ? Med riktig teknikk og skuldrene dratt tilbake, så aktiveres de nok ikke såååååå mye.......men ganske enig med de 3 vanlige ja....skulle jeg valgt en roøvelse hadde jeg uten tvil tatt Pendlay rows...lett Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Skuldrene får kjørt seg tilstrekkelig selv om OHP ikke er med. Når det gjelder fem øvelser vil jeg egentlig bare ha med tre. Benkpress, markløft og knebøy. Hva man velger for øvrig er ikke så viktig for meg, men chins/nedtrekk og en roøvelse er å foretrekke. Vekta chins og manualroing med håndstøtte på benk er mine favoritter. Veeeel....så du mener du får nok skuldertrening av benk ? Med riktig teknikk og skuldrene dratt tilbake, så aktiveres de nok ikke såååååå mye.......men ganske enig med de 3 vanlige ja....skulle jeg valgt en roøvelse hadde jeg uten tvil tatt Pendlay rows...lett Er ikke så voldsomt med suldertrening i vanlig benk nei, med mindre man kjrøer skrå eller smal. Pendalyrows er ei rå øvelse Om man tenker på gode baseøvelser som bruker hele kroppen kan jo olympisk støt være en bedre øvelse enn alle 3 siden man har mark i starten, så frivending,så frontbøy og til slutt kick-støt Lenke til kommentar
Ingar Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Veeeel....så du mener du får nok skuldertrening av benk ? Med riktig teknikk og skuldrene dratt tilbake, så aktiveres de nok ikke såååååå mye.......men ganske enig med de 3 vanlige ja....skulle jeg valgt en roøvelse hadde jeg uten tvil tatt Pendlay rows...lett Siden vi snakker om fem øvelser ville jeg ikke ofret muligheten til å utføre roøvelser for å gjøre press over hodet. På generelt grunnlag er det ikke noe i veien for å kjøre OHP om man ønsker ekstra skulderfokus, men tror ikke det er noen nødvendig for å bli sterk eller få brede skuldre. Poenget mitt er egentlig bare at om man gjør alt for å bli sterk i benk, bøy og mark og kutter fokus på å gjøre alt annet i tillegg, vil man oppnå målene man har satt seg raskere, enn om man i tillegg til de tre store fokuserer på veldig mye annet. Jeg har i hvert fall bygget treninga mi på å prestere så bra som mulig i styrkeløftøvelsene, så får alt annet jeg gjøre være som et middel for å realisere nye styrkeøkninger, og ingenting annet. Lenke til kommentar
hakongram Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Veeeel....så du mener du får nok skuldertrening av benk ? Med riktig teknikk og skuldrene dratt tilbake, så aktiveres de nok ikke såååååå mye.......men ganske enig med de 3 vanlige ja....skulle jeg valgt en roøvelse hadde jeg uten tvil tatt Pendlay rows...lett Siden vi snakker om fem øvelser ville jeg ikke ofret muligheten til å utføre roøvelser for å gjøre press over hodet. På generelt grunnlag er det ikke noe i veien for å kjøre OHP om man ønsker ekstra skulderfokus, men tror ikke det er noen nødvendig for å bli sterk eller få brede skuldre. Poenget mitt er egentlig bare at om man gjør alt for å bli sterk i benk, bøy og mark og kutter fokus på å gjøre alt annet i tillegg, vil man oppnå målene man har satt seg raskere, enn om man i tillegg til de tre store fokuserer på veldig mye annet. Jeg har i hvert fall bygget treninga mi på å prestere så bra som mulig i styrkeløftøvelsene, så får alt annet jeg gjøre være som et middel for å realisere nye styrkeøkninger, og ingenting annet. Spørs jo helt om man trener for å bygge eller styrke. Nå er vel hovedfokuset mitt mer på bygging, men skjønner hva du mener hvis du tenker på å ta mest mulig i baseøvelsene. Ser den ! Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 1) Bøy!! 2) Mark 3) Hantelbenk 4) Frontpress 5) Stangroing Men utelukker man 1 øvelse av disse 5 blir effekten av de resterende øvelsene dårligere... sånn er ihvertfall min erfaring Lenke til kommentar
hennanhennan Skrevet 29. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2009 Noe litt off-topic, men; Hvor mange øvelser synes dere er optimalt i et treningsopplegg for å få en god og allsidig trening? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Mellom 6 og 10 for oss nybegynnere. Bøy, benk, mark, press over hodet, chin/nedtrekk, roing er vel minimum. Variasjon mellom varianter er bra... Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Tror det enkleste programmet jeg har hatt innehold knebøy, mark, benk, chins, stangroing, MP og planken. Lenke til kommentar
Eloise Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Vanlig sit-ups (cruch) – trener hele de rette magemusklene Skrå sit-ups – trener de skrå magemusklene Omvendt cruch – trener hele de rette magemusklene Planken – styrker både mage og rygg Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Eloise: er det ment som en dårlig spøk? Lenke til kommentar
Discipline Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Nei, det er bare kvinners syn på saken Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå