Gå til innhold

Hvilke styrkeøvelser er viktigst? Top 5!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg liker frontbøy bedre, rett og slett. Lettere å holde ryggen korrekt med frontbøy.

Men trener man akkurat de samme musklene like godt? I teorien ville jeg trodd det, ettersom stangen bare er på andre siden av nakken. Men om det er slik, og det er lettere å holde ryggen i en god posisjon, hvorfor ser jeg knebøy i alle program men omtrent aldri frontbøy?

Lenke til kommentar

Skuldrene får kjørt seg tilstrekkelig selv om OHP ikke er med. Når det gjelder fem øvelser vil jeg egentlig bare ha med tre. Benkpress, markløft og knebøy. Hva man velger for øvrig er ikke så viktig for meg, men chins/nedtrekk og en roøvelse er å foretrekke. Vekta chins og manualroing med håndstøtte på benk er mine favoritter.

Lenke til kommentar
Skuldrene får kjørt seg tilstrekkelig selv om OHP ikke er med. Når det gjelder fem øvelser vil jeg egentlig bare ha med tre. Benkpress, markløft og knebøy. Hva man velger for øvrig er ikke så viktig for meg, men chins/nedtrekk og en roøvelse er å foretrekke. Vekta chins og manualroing med håndstøtte på benk er mine favoritter.

Veeeel....så du mener du får nok skuldertrening av benk ? Med riktig teknikk og skuldrene dratt tilbake, så aktiveres de nok ikke såååååå mye.......men ganske enig med de 3 vanlige ja....skulle jeg valgt en roøvelse hadde jeg uten tvil tatt Pendlay rows...lett

Lenke til kommentar

Veeeel....så du mener du får nok skuldertrening av benk ? Med riktig teknikk og skuldrene dratt tilbake, så aktiveres de nok ikke såååååå mye.......men ganske enig med de 3 vanlige ja....skulle jeg valgt en roøvelse hadde jeg uten tvil tatt Pendlay rows...lett

Er ikke så voldsomt med suldertrening i vanlig benk nei, med mindre man kjrøer skrå eller smal. Pendalyrows er ei rå øvelse ;)

Om man tenker på gode baseøvelser som bruker hele kroppen kan jo olympisk støt være en bedre øvelse enn alle 3 siden man har mark i starten, så frivending,så frontbøy og til slutt kick-støt ;)

Lenke til kommentar

Siden vi snakker om fem øvelser ville jeg ikke ofret muligheten til å utføre roøvelser for å gjøre press over hodet. På generelt grunnlag er det ikke noe i veien for å kjøre OHP om man ønsker ekstra skulderfokus, men tror ikke det er noen nødvendig for å bli sterk eller få brede skuldre. Poenget mitt er egentlig bare at om man gjør alt for å bli sterk i benk, bøy og mark og kutter fokus på å gjøre alt annet i tillegg, vil man oppnå målene man har satt seg raskere, enn om man i tillegg til de tre store fokuserer på veldig mye annet. Jeg har i hvert fall bygget treninga mi på å prestere så bra som mulig i styrkeløftøvelsene, så får alt annet jeg gjøre være som et middel for å realisere nye styrkeøkninger, og ingenting annet.

Lenke til kommentar

Siden vi snakker om fem øvelser ville jeg ikke ofret muligheten til å utføre roøvelser for å gjøre press over hodet. På generelt grunnlag er det ikke noe i veien for å kjøre OHP om man ønsker ekstra skulderfokus, men tror ikke det er noen nødvendig for å bli sterk eller få brede skuldre. Poenget mitt er egentlig bare at om man gjør alt for å bli sterk i benk, bøy og mark og kutter fokus på å gjøre alt annet i tillegg, vil man oppnå målene man har satt seg raskere, enn om man i tillegg til de tre store fokuserer på veldig mye annet. Jeg har i hvert fall bygget treninga mi på å prestere så bra som mulig i styrkeløftøvelsene, så får alt annet jeg gjøre være som et middel for å realisere nye styrkeøkninger, og ingenting annet.

Spørs jo helt om man trener for å bygge eller styrke. Nå er vel hovedfokuset mitt mer på bygging, men skjønner hva du mener hvis du tenker på å ta mest mulig i baseøvelsene. Ser den !

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...