Nizzen Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Hmm, må gjennom rotekassa å finne frem noen raid-kort da. Må vel nesten finne noen disker som ikke er altfor trege heller. Hvis du bruker noen av de 15k.5 diskene dine, så kan vi jo sammenlikne Jeg kan godt sette opp Raid-5/6 50/60 eller hva du enn måtte ønske Bare opp til 12 disker da. De samsung 1tb diskene mine tar jeg ikkje noen rebuild på for å si det slik, da jeg har de arrayene nesten helt fulle av stasj. Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Hmm, jeg har bare 15.4 diskene fra seagate. Samt disse er fibrechannel. Så løkka blir begrenset til 200megabyte/s(kan riktignok kjøre 2 løkker). Men har ingen raidkort for fibrechannel. Nizzen hvordan er 15k.4 diskene i forhold til 15k.5? Lenke til kommentar
tmolberg Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 OT @kpolberg, må du huska at du har nogen andre prosjekt som står høyere prioritert, iMac? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Hmm, jeg har bare 15.4 diskene fra seagate. Samt disse er fibrechannel. Så løkka blir begrenset til 200megabyte/s(kan riktignok kjøre 2 løkker). Men har ingen raidkort for fibrechannel. Nizzen hvordan er 15k.4 diskene i forhold til 15k.5? 15k.4 diskene mine har en lesehastighet på ca 80 MB/s. Så 2 stk av disse ligger på ca 160 MB/s i gjennomsnitt lesehastighet ved raid-0. 15k.4 diskene støyer litt mere enn 15k.5 diskene også. 15k.5 diskene er veldig stille synes jeg. Stillere enn mange av mine satadisker. Og igjen til dere som tror at 15000rpm MÅ bråke som et jetfly, må nok tro igjen Bare se på velociraptoren som er den mest stille harddisken som er produsert, og den er 10000rpm. I gamledager da SCSI hadde max hastighet på 20 MB/s, da bråket de veldig mye. Dette er nå historie Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Hmm, men hvis du har noen 15k.4 disker liggende så er det vel gjerne mulig å kjøre noen tester, selvom interfacet blir anderledes. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå