Gå til innhold

Asus P4G8X Del. & Hercules Radeon 9700 Pro -- Hjelp!!

YpsiNine

Anbefalte innlegg

Så, jeg har endelig fått møte problemene med Granite Bay hovedkort og Radeon 9700.

Kjører AGP 4X, Fast Write er av.

Har installer noen 3D spill, MEN:

PC's ser ut til å henge seg når jeg bytter fra 2D til 3D. Jeg testet akkurat Quake 3, og måtte reboote fordi fargene i Windows ble helt f***a. Men PC's frøs ikke, jeg klarte å reboote vanlig i fra Windows.

Benchmark programmer:

Testa akkurat 3DMark 2001 SE, og PC'n frøs før jeg i hele tatt så en eneste fram fra den første testen.

Samme med 3DMark 2003.

PCMark 2002 ser ut til å kjøre greit, men dette programmet bruker bare 2D, ikke sant?

Har installert Catalyst 3.2 (og venter og venter på 3.3....).

Kanskje det er kortet som rett og slett er dårlig fra fabrikk?

Jeg trenger råd fra eksperter! 8)

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HOLD DEG UNNA 3.2 unistaller den og enten hold deg til 3.1 eller bruk Omega 3.2! har hørt masse dårlig om catalyst 3.2! ok! men også når 3.3 kommer den skal fikse det der med Granit bay kort har jeg hørt gleder meg! jeg har selv sammen hovedkort som deg! og Radeon 9700 pro! har bare fast Write off jeg! jeg kjører på 8X har ikke hatt noe problemmer! så enten bare ha 3.1 eller last ned 3.2 omega! og så når 3.3 kommer så laster du ned den! :D

Lenke til kommentar

Hei

Kjører selv samme hovedkort med Hercules 9700Pro, bruker win2000sp3 og 3.2 catalyst uten noen problemer.

Bruker 8xAgp, uten fastwright.

Noe jeg har fått erfare er at driverne er veldig krevende på rekkefølgen de legges inn, og den intell akselerasjon saken kan ikke legges inn, da blir det mye krash hos meg.

Rekke følgen jeg bruker er:

1.Intell Inf drivere

2. DirectX 9.0a

3.Catalyst 3.2

Lenke til kommentar
HOLD DEG UNNA 3.2 unistaller den og enten hold deg til 3.1 eller  bruk Omega 3.2! har hørt masse dårlig om catalyst 3.2! ok! men også når 3.3 kommer den skal fikse det der med Granit bay kort har jeg hørt gleder meg! jeg har selv sammen hovedkort som deg! og Radeon 9700 pro! har bare fast Write off jeg! jeg kjører på 8X har ikke hatt noe problemmer! så enten bare ha 3.1 eller last ned 3.2 omega! og så når 3.3 kommer så laster du ned den!   :D

Catalyst 3.2 funker übert her, Sapphire Radeon 9700 PRO

du må installere driverne og directx i riktig rekkefølge:

først DirectX så kan du installere Driveren og til slutt Control Panel

Lenke til kommentar
HOLD DEG UNNA 3.2 unistaller den og enten hold deg til 3.1 eller bruk Omega 3.2!

Jeg skal teste de Omega 3.2 driverne...

Noe jeg har fått erfare er at driverne er veldig krevende på rekkefølgen de legges inn, og den intell akselerasjon saken kan ikke legges inn, da blir det mye krash hos meg.

Dette var interessant. Jeg kan nemlig huske at jeg klarte å kjøre alle Benchmark programma uten problemer, og kanskje det var før jeg la inn Intel Accelerator?

NUH skal de vekk! *teste på nytt*

Lenke til kommentar

Vær oppmerksom på det at Omega driverene er tweaka drivere som skal gi større og bedre funksjonalitet og stabilitet i spill først og fremst.

Selv har jeg testa flere vesjoner av orginale og omega drivere og jeg må si at jeg erfart at det er ikke noe poeng i å fixe i stykker.

På den annen side opplevde jeg at radeon 9700 kortet mitt ble softmodda til radeon 9800 med siste omega drivere. Om det da ikke skyldtes noe krøll med innstalleringen da

Lenke til kommentar

Okei, her er oppdateringa:

Fy f**n så fett det funker nå!

Intel Accelerator ut, APG 4X, Fast Write off, Omega 3.2 drivere.

Alt er som det skal!

I Sandra og flere andre infoprogram så står det under Chipset: "Radeon 9800 Pro".

Softmod? Eller hva?

Den eneste forskjellen mellom 9700 og 9800 er vel at sistnevnte har Hyper Z III+ istedenfor bare III, og Pixel og Vertex Shader 2.1 istedenfor 2.0?

Men dette er det jo ikke støtte i hardware for på min 9700, så hva er fordelen med at driverne har valgt 9800 pro?

Jeg fikk til og med 450 flere 3D Marks i 3DMark 2003 enn jeg hadde sist det ikke hang seg! I 3DMark2003 er jo dette ganske mye faktisk.

Takker for all hjelp. Nå skal det spilles No One Lives Forever 2!

Lenke til kommentar
Her er testen fra 3DMark 2001 SE:

http://service.futuremark.com/compare?2k1=6385666

Og her er 3DMark 2003:

http://service.futuremark.com/compare?2k3=655338

Jeg har ikke overklokket noe... :D

du hadde mer en meg i begge! men det er for at du har 512 minne mer enn meg og raskere CPU! men men! det gjør ikke noe 3dmark03 cirka 100 poeng mer du og i 01 2000 cirka! det er ikke så stort! :D

Lenke til kommentar

Litt off topic men hva heter den siden hvor det er spør alt om ati kortene eller noe. Den var blå og greier. HUsker ikke hva den siden het. Var dette SYKT dårlig forklaring eller ei?

Den var blå, en ok logo og det står ALT om ati kortene. Linker til forums osv..

Noen som kan hjelpe meg med url?

Lenke til kommentar
Litt off topic men hva heter den siden hvor det er spør alt om ati kortene eller noe. Den var blå og greier. HUsker ikke hva den siden het. Var dette SYKT dårlig forklaring eller ei?

Den var blå, en ok logo og det står ALT om ati kortene. Linker til forums osv..

Noen som kan hjelpe meg med url?

Muligens Rage3d ? :shrug::yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...