[email protected] Skrevet 28. oktober 2012 Del Skrevet 28. oktober 2012 Åssen switch bør jeg bruke for å få 2 uttak til PVR dekoderen? Har en coax som går fra parabolen og vil fortsette med det, derav switch.. noe brukanes hos Biltema? Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 29. oktober 2012 Del Skrevet 29. oktober 2012 Kunne jeg montert denne motsatt vei (1 signal inn og 2 ut)? http://biltema.no/no/Kontor---Teknikk/Radio-og-TV/Antenner/DiSEqC-switch-2-veis-24093/ Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 30. oktober 2012 Del Skrevet 30. oktober 2012 Denne tråden ble i sin tid startet for CD sin forrige HD PVR dekoder, sagem marerittet. Som en start bør du si hvilken dekoder du har, og hva som egentlig er ønsket. Dekoderne har skrukoblinger på INNTAKENE, normalt merket Lnb (Lnb 1 og Lnb 2 om det er flere). Sagem hadde to slike inntak, en til hver innebygde tuner slik at man kunne se på en kanal og ta opp på en annen. Skal du videresende signalet inn på dekoderen (fra parabolen) til en dekoder nr. 2? Om du splitter signalet inn vil hver dekoder får kun 50% av styrken, så det er ikke å anbefale, men det er kanskje omkoblere som kan fordele kabelen inn mellom flere dekodere? Er det INN til dekoderen du vil ha flere av, så bør du trekke flere coaxkabler fra Lnb på satelitten. Den har normalt flere uttak, og om du kun bruker en så har du flere å velge mellom. Er det signalet UT av dekoderen (Til TVen) du vil ha flere av, så har sikkert dekoderen flere uttak (hdmi til den første TVen, og RGB (bilde) + RCA (lyd) til TV nr. 2. Switchene er enveis, så du kan ikke koble deg inn på det som er ment som en utgang. Generelt så bør du unngå slike, taper ofte endel på signalstyrken. Lenke til kommentar
claes Skrevet 30. oktober 2012 Del Skrevet 30. oktober 2012 (endret) En Diseq switch er for å bytte mellom 2 kilder inn til 1 uttak på dekoder. Om du skal ha 2 uttak for opptak på 2 kanaler samtidig så må du legge 2 separate kabler fra LNB til dekoder, en splitter vil ikke hjelpe deg noe, da dekoder vil trenge 2 fullgode signaler, en til hver kanal. Endret 30. oktober 2012 av Claes Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 30. oktober 2012 Del Skrevet 30. oktober 2012 Er den sagemsjiten ja. Men da får jeg ta meg brydderiet med å dra en kabel til. Noen som har oppgradert til den nye? Hvor lenge siden og hva betalte dere? Ser den koster 3.2k på nettet, men en på jobben sa man fikk den for 1500,- om man ringte kundeservice? er det noe erotikk på Cmore om natta forresten? Må man sette på svenske undertekster eller noe sånt for å få vekk svart skjerm? Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 30. oktober 2012 Del Skrevet 30. oktober 2012 Sladden forsvant hos meg med dansk tekst. Å dra en ekstra kabel tar ikke så mye tid. det følger vel med to ruller med coax i pakka, så bare å bruke den andre og stivte og tape den langs den andre samt utvide hullet gjennom veggen så det er plass til begge. Ingen stor jobb, om det ikke står altfor utilgjengelig til. Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 30. oktober 2012 Del Skrevet 30. oktober 2012 Hvilken dim brukte du? Tror jeg tok 8mm Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 Brukte de som fulgte med i esken, slik CD anbefalte. Ferdig terminert i en ende, og fulgte med plugger til andre enden. Aner ikke dimensjonen, men om du mangler kabel sender nok CD ut til deg. Det mest plundrete for meg var at det var midtvinters så måtte spa vekk snø for å komme til. Å skru på coaxen til lnb, og stifte kabelen langs den andre, og borre nytt hull som kabelen ble tredd gjennom veggen i og så sette på den andre pluggen tok ikke lang tid Lenke til kommentar
baguett Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 Klarte å faile og bestille CA-modul uten at TVen støtte dette.... Tillatter CD bruk av tredjeparts-dekodere? Eller MÅ man kjøpe den svindyre HD-PVR dekoderen fra dem? Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 Klarte å faile og bestille CA-modul uten at TVen støtte dette.... Tillatter CD bruk av tredjeparts-dekodere? Eller MÅ man kjøpe den svindyre HD-PVR dekoderen fra dem? litt ot, men skal du kvitte deg med denne? Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 Må nok det, ja. Kodene er låst, så med en annen dekoder enn CD sine får du nok svart skjerm. Lenke til kommentar
baguett Skrevet 1. november 2012 Del Skrevet 1. november 2012 Ah, kjipt. Synes CD burde ha en rimelig dekoder uten opptak for oss som ikke trenger det... litt ot, men skal du kvitte deg med denne? Aner ikke hva jeg skal gjøre. Står mellom ny TV (neppe) eller HD-PVR dekoder fra CD. Regner med de skal ha CAM'en tilbake.. Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 2. november 2012 Del Skrevet 2. november 2012 Den nye HD PVR dekoderen skal være bra. Lenke til kommentar
snorkeren Skrevet 5. januar 2013 Del Skrevet 5. januar 2013 (endret) Hei jeg har disse problemene med den gamle SAGEM dekoderen: skifter kanal sakte, fryser sån at det kommer rød gul striper på tvskjermen under avspillelse av opptak fra tv2 hd spesielt. Da må jeg skru den av og på igjen. Opptakene hacker avogtil. Når jeg velger opptak 2 stykk etter hverandre, så blinker skjermen og dagen jeg var på skifter til i dag. Min bråker ikke i det heletatt. Det tar sinnssykt lang tid før den er kommet på. Jeg har bestilt den nyeste dekoderen til Canal Digital nå, for dette klarer jeg ikke mer av. Endret 5. januar 2013 av snorkeren Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 7. januar 2013 Del Skrevet 7. januar 2013 Det var vel sagem dekoderen i et nøtteskall. Byttet ut min hvert halvår, da hadde den lignende symptomer. Full resetting hjalp, men man burde nesten starte med det hver dag. Canal digital hadde god service med meg, så de godtok å sende ut ny dekoder hvert halvår. Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 13. januar 2013 Del Skrevet 13. januar 2013 Klarte å faile og bestille CA-modul uten at TVen støtte dette.... Tillatter CD bruk av tredjeparts-dekodere? Eller MÅ man kjøpe den svindyre HD-PVR dekoderen fra dem? De tillater det ikke (ref. vilkårene), men det betyr ikke at det ikke virker. Kort og CAM funker f.eks fint i en Dreambox. (det samme gjør kort uten CAM, med installering av annen firmware/image på Dreambox'en..) Lenke til kommentar
baguett Skrevet 13. januar 2013 Del Skrevet 13. januar 2013 De tillater det ikke (ref. vilkårene), men det betyr ikke at det ikke virker. Kort og CAM funker f.eks fint i en Dreambox. (det samme gjør kort uten CAM, med installering av annen firmware/image på Dreambox'en..) Ok, men endte med å kjøpe ny TV som støtta CAM og siden den andre tven begynte å bli gammel =) Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 17. februar 2013 Del Skrevet 17. februar 2013 Noen som har noen peiling på hvorfor tv'en går i svart i noen sekunder når eg trykker på tekst tv knappen på fjernkontrollen? Er som om tv'en skifter kilde i noen sekunder før den skifter tilbake til parabil signalet...irriterende ja. Lenke til kommentar
claes Skrevet 17. februar 2013 Del Skrevet 17. februar 2013 Fordi den bytter oppløsning siden texttv er en utdatert ting som er analogt i <SD Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 17. februar 2013 Del Skrevet 17. februar 2013 Men den gjør det ikke hver gang. Er kanskje 7/10 ganger det skjer. Skjedde forøvrig ikke med RiksTV. Og det skjer heller ikke her hos meg, og eg har samme tv og canal digital fra parabol på tv'en som denne personen det gjelder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå