henky Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Hei! Er nå inne til førstegangstjeneste som MP, og trives veldig godt. Har tenkt å søke befalsskolen til sommeren, Hæren primært, men er ganske usikker på hvilke linje. Vet man får info om dette på opptaket, men om det er noen som har erfaringer om dette hadde det vært supert å fått litt info. Har lest litt på mil.no om de forskjellige linjene, men føler det ikke er så mye utfyllende informasjon. Tenkte å søke MP-linja, men må ha generell studiekompetanse, hvilket jeg ikke har. Takker på forhånd for svar Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Må du ikke ha generell studiekompetanse for alle linjene da? Mener jeg har hørt det, men kan hende det kun var anbefalt. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Ikke HBS, ikke UB og ikke de ikke-tekniske linjene i luft. Det er dog anbefalt med fagbrev eller GENS, de vil bruke det mot deg at du ikke har det (på intervjuene på FOS). Lenke til kommentar
henky Skrevet 23. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2009 Har fagbrev som tømrer. Så er ikke helt bortreist:P Eneste som er utligjengelig som jeg kunne tenkt meg, med mtp. gens. er er FTBS - MP. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Har du fagbrev, klager ikke HBS i hvert fall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå