Gå til innhold

baLens hvitbalanse+linsedeksel - brukbart?

Anbefalte innlegg

Er det noen som har lyst til å synse litt om baLens, linsedeksel med innebygd hvitbalansefilter? Får jo ett no-name linsedeksel og tilsvarende hvitbalansefilter for under hundrelappen tilsammen på eBay, men det ser jo fortreffelig praktisk ut å ha begge i samme enhet... kanskje man får litt kvalitet med på kjøpet også?

Kan det bli ett problem at hvitbalanse-"vinduet" er såpass lite, eller kommer det mer enn nok lys inn uansett?

(ps. om noen vil krangle mener jeg posten hører hjemme i denne kategorien heller enn under objektiver)

Endret av ventle
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har ikke jeg noen erfaring med baLens, men jeg bruker Seculine, som jeg har kjøpt hos SP. Bruker det egentlig sjeldent ettersom jeg fotograferer i RAW.. Men det er greit å ha med seg om jeg må skyte i JPEG. :) Anbefales.

Endret av stonhans
Lenke til kommentar

jeg lærer stadig nye ting med kameraet mitt, nå er det custom hvitbalansefunksjonen som har vekket behovet mitt for en slik... har ikke tatt steget til raw enda, kan litt for lite photoshop til å utnytte mulighetene der...

Den Seculine-saken så jo helt kurant ut, men den blir såvidt jeg kan se problematisk å håndtere med solblender montert, særlig med 70-200'en som har ei bøtte av en solblender på 8 cm. balens'en har låsing av Nikon-type, jeg er Canon-bruker, men har uoriginale Nikon-lokk til alle objektivene mine nettopp for fordelen med solblender-kompatibilitet... jeg tror sannelig jeg skal investere i en slik baLens og prøve :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...