Gå til innhold

Horisontal scrollbar i listview-vindu

Anbefalte innlegg

Jeg har et ListView som er tom i starten, men som oppdateres når man klikker på en knapp.

Kolonner legges til i ListViewet med spesifiserte bredder for unike kolonner. Når da kolonnene blir større enn klientvinduet ser man ikke de kolonnene som er lagt til. Det er her jeg vil at en horisontal scrollbar skal dukke opp, slik at man kan scrolle vinduet for å se de siste kolonnene.

kan dette løses uten å sjekke hver kolonne's bredde (ListView_GetColumnWidth) mot klientvinduet? Dvs, jeg har en følelse av at det burde finnes en enklere måte å gjøre dette på. :cool:

Endret av rydi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er lenge siden jeg rota med vinduer i c++, men jeg mener listview har støtte for å vise og skjule skrollbaren selv, men jeg husker ikke helt. Listview i delphi fikser det selv hvertfall så jeg antar at dette kan skrues på i slik at listview vinduet fikser det selv.

Hvis du sier hvilket språk du bruker så kan det nok hende noen kan hjelpe det mer.

Lenke til kommentar

Ok, beklager at jeg ikke var mere spesifik.

Jeg bruker altså C++ som programmeringsspråk.

ListView_SetExtendedListViewStyle er satt til LVS_EX_FLATSB for å få en flat stil på scrollbarene. Selv om jeg ikke tror denne har noe med problemstillingen å gjøre så nevner jeg den allikevel, siden den blir kjørt.

Samtidig bruker jeg disse for å få enable og disable scrollbarene:

InitializeFlatSB(hwnd);

FlatSB_EnableScrollBar(hwnd, SB_BOTH, ESB_ENABLE_BOTH);

FlatSB_SetScrollProp(hwnd, WSB_PROP_VSTYLE, FSB_FLAT_MODE, TRUE);

FlatSB_ShowScrollBar(hwnd, SB_VERT, TRUE);

//FlatSB_ShowScrollBar(hwnd, SB_HORZ, FALSE);

Men som sagt så vil jeg enable den horisontale scrollbaren når jeg får kolonner som tilsammen er større enn klientvinduet til ListViewet.

Endret av rydi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...