Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hva slags bil anbefaler dere?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal kjøpe bil i mai/juni og er usikker på hva jeg bør velge. Skal studere til høsten, og er derfor viktig at bilen ikke er alt for dyr å ha. Den skal ikke være stor, og størrelsen på VW Golf og VW Bora er maks. Gjerne mindre. Liker utseendet på de to nevnte modellene best (spesielt Bora), men er jo grenser for hvor kresen man kan være på stramt budsjett og størrelseskrav.

Får inntil 125.000 dekket til innkjøp, forsikring ol. (mest sannsynelig setter vi den på mine foreldres forsikring pga. alderen min. 18-åringer får ikke billige forsikringer).

Forslag?

Lurer også litt på Cooper Mini. Erfaringer, tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lol, kaller du 125k starmt budsjett til bil når du bare er 18?

Spør du etter hvilke modeller/merker vi vil anbefale eller spesifikke annonser?

Har en -97 Golf III sjøl og må si meg godt fornøyd med den, men det er jo smak og behag.

Hadde eg hatt 125k hadde eg spart det for å betale studielånet mitt og heller kjøpt en bil til 10k.

Hvis tilfellet er at du har 125k øremerket til bilkjøp er det jo bare å slå seg laus.

Lenke til kommentar

den er sikkert grei den og. men jeg synes ikke peugot er nå pent å se på. er peugot noe bra i det hele tatt? eller det spørs vell hvilken modell man kjøper. jeg regner med at de aller fleste bilene fra 2005 og oppover er gode biler.

toyota har gode biler.

trådstarter: 5 dørs eller 3 dørs ? hva er du interest i da ? du burde si litt mere.

Lenke til kommentar
den er sikkert grei den og. men jeg synes ikke peugot er nå pent å se på. er peugot noe bra i det hele tatt? eller det spørs vell hvilken modell man kjøper. jeg regner med at de aller fleste bilene fra 2005 og oppover er gode biler.

toyota har gode biler.

trådstarter: 5 dørs eller 3 dørs ? hva er du interest i da ? du burde si litt mere.

Den er jo helt grei, men sikkert ikke så bra om TS skal råne. Du skjønner hva jeg mener.

Lenke til kommentar

a3 er jo så liten. er jo dårlig plass bak hviss du skal ha med 4 stykker ;/

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

toyota har gode biler.

Den er jo helt grei, men sikkert ikke så bra om TS skal råne. Du skjønner hva jeg mener.

han kan få seg mopedbil da :p

eller en gammel liten opel. husker ikke hvordan opel det er, men de har vell ca 45 hk ^^

Lenke til kommentar
Hadde eg hatt 125k hadde eg spart det for å betale studielånet mitt og heller kjøpt en bil til 10k.

Hvorfor kjøpe et gammelt vrak? Kjøp en bil godt utpå 2000-tallet, da får du en relativt kollisjonssikker bil. Hjelper lite med penger spart hvis man uansett ikke får nyttiggjort seg dem senere i livet. Man finner mange gode, "nye" biler til under 100k kr.

Lenke til kommentar

Hvis jeg skulle hatt en liten bil ville jeg helt klart valgt en Mini.

Det er den morsomste bilen i klassen, og jeg har fått inntrykk av at kvaliteten er bedre enn hos de andre tyske merkene. (Før noen begynner å kverulere om at Mini er engelsk: Det er en BMW - og BMW er tyske...)

Lenke til kommentar

Hei!

Tusen takk for så mange svar! :)

125 er absolutt maks. Inkludert alle omregistreringer, forsikringer osv. Jeg får nok ikke bruke de pengene jeg evt. "vinner" på å kjøpe en billigere bil til studielånet, så kan like gjerne kjøpe en trygg bil.

Det gjelder jo da å kjøpe en bil som er grei å kjøre, liten i størrelse, billig i drift og relativt trygg. Foretrekker diesel-bil. 3- eller 5- dørs er de samme. Får vel ned størrelsen en del å velge 3-dørs.

Har tenkt litt på Mini ja. :)

"Problemet" er at selv om jeg får bil og evt. forsikring dekket er jo det som koster for meg å skulle ha bilen, og siden jeg skal studere kan det ikke være en som er kjempedyr å holde! Skal se gjennom forslagene jeg har fått nå, måtte bare svare litt kjapt først :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...