Gå til innhold

Livsynsamfunn/forbund for antiteister i Norge?

Anbefalte innlegg

Uten at jeg på noen ønsker en større debatt om antiteisme, lurer jeg rett og slett på om det finnes noen livssynsamfunn som er forenelig med antiteistiske holdninger i Norge. Da google har sviktet meg, og sendt meg hit tomhendt.

Hvis dette ikke eksisterer i dag, lurer jeg på hva som er kriteriene for at en slik organisasjon/forening kan få status som livssynsamfunn.

Jeg er per i dag medlem av humanetisk forbund, noe jeg er misfornøyd med, og er veldig interessert i alternativer.

Jeg har ingen interesse om å diskutere antiteisme med teister i denne tråden, og håper at dette respekteres. Jeg ønsker kun svar og diskusjon omkring spørsmålet ovenfor.

Takk! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å være antiteist som er "aktivt og aggressivt" imot religion er like ille som en religiøs person som er "Aktivt og aggressivt" imot ateisme.

e; jeg er ateist selv, men jeg vokste av meg hele sint-ateistopplegget før jeg var ferdig på ungdomsskolen, og normale og velbalanserte mennesker gjør det samme.

Endret av Boheme Netter
Lenke til kommentar
Er humanistisk forbund antiteistisk i det hele tatt? Jeg vet lite om de.

S,

Nei, ikke på papiret. Det skal jo fint gå ann å kombinere humanisme med tro, men norske HEF er ateistisk og jeg tror de fleste er litt "heh.. religion *humre*". Men humanistene skal jo i følge sitt eget livssyn være tolerante.

Hedningesamfunnet er aktivt antiteistiske.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...