sirius Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Lurer på om noen har vært borte i dette problemet før. Jeg kjøpte sparepærer med innebygget fotocelle på Biltema til mine tre utelamper. Utelampene har svakt sotfarget glass, og jeg hadde forventet at dette ville påvirke fotocellene f.eks til å tenne tidligere. Men det skjedde noe merkelig, alle pærene røk. De sto og blafret en stund, og slukket så for godt, alle tre. Noen som har opplevd noe lignende ? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Jeg tror ikke det sotete glasset har skylden. Jeg antar problemet er pærene i seg selv, eller strømtilførselen. Har du testet pærene i andre lampesokler for å utelukke feilkilder? Lenke til kommentar
sirius Skrevet 23. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2009 Det virker som det er noe med glasset. Jeg hadde kjøpt en reservepære av samme type som virket ok i en annen lampe med klart glass. Den virket ikke i de sotfargete lampene. Pærer uten fotocelle virket bra i disse lampene. Det må altså være noe med fargen på glassene som fotocellelampene til Biltema ikke tåler. Jeg kjøpte en lampe med fotocelle fra Osram og den virket fint. Lenke til kommentar
janingar Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Det kan ha vært tilfeldig faktisk. Det kryr dessverre av sparepærer med elendig kvalitet på det norske markedet Da vi enda ikke har noen spesielle kvalitetsregler for sparepærer har Norge blitt et populært land for "dumping" av dårlige sparepærer. Selv ville jeg utelukkende holdt meg til Osram, eller en av de andre kjente lyspære-leverandørene, for da får du i det minste det du betaler for Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå