Deepdiver Skrevet 21. januar 2002 Del Skrevet 21. januar 2002 Har kjøpt meg Plextor 24/10/40 og begynte å lure litt da jeg skulle montere den i dag. Alt virket greit forklart i monteringsanvisning, bortsett fra den ene tingen jeg trengte å slå opp i den for å finne ut av. Nemlig hva funksjonen er til de to pinnene merket DMA bak på venstre side. Det følger med i en pose med monteringsskruer en nydelig liten jumper som passer til de to pinnene (det er ikke en reserve jumper for master/slave/csel for den jumperen er større). Jeg sjekket den vedlagte monteringsanvisningen og manualen som er på driver cden, og jeg klarer i hvertfall ikke å finne at det er forklart der. Sjekket ganske grundig tror jeg, men det er klart jeg kan ha oversett noe. Er det noen som kan forklare meg hva de to pinnene merket DMA har for en funksjon? Lenke til kommentar
RC1 Skrevet 21. januar 2002 Del Skrevet 21. januar 2002 Jeg regner med at de to pinnene merket DMA er der for at du skal kunne sette brenneren til å bruke DMA (direct memory access). Kan ikke huske å ha sett det på min brenner.. Lenke til kommentar
Llandari Skrevet 21. januar 2002 Del Skrevet 21. januar 2002 Tja, min brenner bruker da DMA uten at jeg har satt noe som helst på de to pinnene der. Lenke til kommentar
Deepdiver Skrevet 24. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2002 Fikk endelig en tilbakemelding fra Plextor. Her er svaret: "if you set the jumper on the plextor recorder the unit will start functioning in PIO mode 4 if you don't set the jumper the drive will work in UDMA mode 33 it is advisable NOT to set the jumper." Jeg sitter igjen med et stort spørsmål, hva er PIO mode 4? Håper det er noen som kan svare på det. Lenke til kommentar
M4cr0s Skrevet 24. januar 2002 Del Skrevet 24. januar 2002 PIO er kort og enkelt sagt det en brukte FØR UDMA(DIRECT MEMORY ADRESSING) kom, det betyr med at mer CPU er brukt osv fordi i PIO så hviler mye av dataskuffejobben på CPU, imotsetning til UDMA...altså, not advicable to use! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå