christianhau Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Hei! Har en kinkig sak jeg gjerne vil ha litt hjelp med. Er for tiden i Laos og maatte ha tak i en kamerat rimelig fort da ting hastet, ringte da 11 ganger til personen fra mitt netcom abonnement hvor jeg da ikke kom til personsvar eller liknende men fikk den vanlige beskjeden om at personen ikke er tilgjengelig eller har telefonen avslaatt. Jeg visste at det aa ringe i Laos er dyrt og holdt samtalen vaar paa under 2 minutter da jeg endelig fikk tak i han. De 11 gangene jeg ikke fikk tak i han ble likevel fakturert med ett minutt per samtale og per minutt prisen er 45 kr. Dette betyr at jeg ble fakturert nesten 500 kr for aa proeve aa naa en person som jeg ikke fikk tak i. Er det noe jeg kan klage paa her? Er uansett veldig misfornoyd med svaret jeg fikk fra Netcom og bytter abonnement saa fort som mulig. Alle tilbakemeldinger settes pris paa! Christian www.175days.no Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Hei! Du kommer ingen vei, dette er helt normalt. Samtalen er satt opp samme om du kommer gjennom, kommer til telefonsvarer eller kommer til en auto-stemme som sier at telefonen er utenfor dekning. Dette ville du ha fått beskjed om hvis du hadde spurt før du ringte. Det er ikke unikt for NetCom, det gjelder alle operatører. Å skifte abonnement på grunn av dette høres veldig dramatisk ut. PS: Det er reklame på nettsiden din, så det at du linker til den i signaturen din er antagelig på kanten av reglene :-) -s Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Vil ein måtte betale for opptattsignal dersom ein er i utlandet? Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Når du roamer på en utenlandsk operatør, så blir det vel sånn ja. Blir vel egentlig ikke Netcom som fakturerer deg for disse pengene? Lenke til kommentar
Bretteville Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Når du som NetCom-kunde er i et land og bruker mobilnettet til en operatør i landet du befinner deg i så har ikke NetCom noen kontroll over prissetting på samtalene. Når du, med din norske mobiltelefon, forsøker å ringe til en person som befinner seg i Norge, så er det ganske så naturlig at du blir fakturert for samtalene, selv om den du forsøker å ringe til ikke er tilgjengelig. Når du ringer ut vil samtalen bli satt opp i mobilnettet til mobiloperatøren i Laos, og samtalen blir rutet videre til Norge. Da bruker du mobilnettet til operatøren i Laos, og den operatøren vil da sende faktura til din operatør for trafikken du bruker. Da er det opp til NetCom om de vil fakturere deg for det eller ikke, og da sier det seg selv at de gjør det, for hvis de ikke hadde gjort det så hadde det blitt et enormt tapssluk. Om dette gjør at du vil skifte operatør så er det selvfølgelig opp til deg. Men om du tror at din neste operatør vil la være å fakturere deg for din trafikk i utlandet, så kommer du til å bli like oppgitt neste gang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå