dico Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Jeg la inn nyeste versjon av wamp på min datamaskin. Etter det får jeg en mengde feilkoder på alle script. Blant annet: Notice: Undefined variable: c in C:\wamp\www\booe\include\styret.php on line 150 Notice: Undefined variable: c in C:\wamp\www\booe\include\styret.php on line 166 Når $color = ($c % 2) ? "#FFFFFF" : "#E0E0E0"; echo "<tr>"; echo "<td align='center' bgcolor=".$color.">{$rad['id']}</td>"; echo "<td align='center' bgcolor=".$color.">{$rad['rangering']}</td>"; echo "</tr>"; $c++; Det fungerer jo som det står. Hvis jeg prøver å definere $c til noe, så vil det ikke virke. I mortz sitt bilde galleri som har fungert fint de siste årene (og på forrige versjoner av wamp) får jeg disse feilmeldingene på: Notice: Undefined index: action in C:\wamp\www\booe\include\bilder.php on line 38Notice: Undefined index: gallery in C:\wamp\www\booe\include\bilder.php on line 39 Notice: Undefined index: photo in C:\wamp\www\booe\include\bilder.php on line 40 Notice: Undefined index: start in C:\wamp\www\booe\include\bilder.php on line 41 Notice: Undefined index: astart in C:\wamp\www\booe\include\bilder.php on line 42 Notice: Undefined index: comment in C:\wamp\www\booe\include\bilder.php on line 43 Notice: Use of undefined constant photos - assumed 'photos' in C:\wamp\www\booe\include\bilder.php on line 437 Notice: Undefined offset: 4 in C:\wamp\www\booe\include\bilder.php on line 409 Er det noe nytt, feilsøkingsfunksjon, eller noe som er aktivert som jeg kan slå av her? Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 (endret) Alt fungerer tilsynelatende perfekt, fordi det er akkurat det det gjør. Notices er i utgangspunktet ikke noe man egentlig trenger å bry seg om, med mindre man er perfeksjonist og ute etter "riktig" kode og ubetydelige hastighetsforbedringer. Ta en titt på error_reporting() for å velge hva slags feilmeldinger som skal vises. Endret 23. mars 2009 av Jonas Lenke til kommentar
dico Skrevet 23. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2009 Løste seg greit med "error_reporting(E_ALL ^ E_NOTICE);", men ser nå at dette også kan endre i php.ini filen nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå