Fylliksen Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Er det noen som vet hvordan mulighetene til å få en jobb i latinamerika er? Jeg er nå au pair i USA, og må innrømme at det frister veldig lite å returnere til Norge etter at året mitt er omme. Jeg kunne gjerne tenkt meg en jobb i Sør- eller Mellom-amerika, evt Karibien. Jeg har fått venner fra flere land der, bl a Brasil, Panama, Colombia, Venezuela og Chile. Så ihvertfall i noen land vil jeg ha noen som kanskje kan hjelpe meg igang. Men jeg har sjekket litt på sidene til britisk UD, og omtrent alle landene virker veldig utrygge, med mye kriminalitet og uroligheter. Så hvilke land bør jeg absolutt styre unna? Er turistområdene der sånn nogenlunde trygge? Hvordan går jeg fram for å få jobb der nede? Jeg tenker på arbeids og oppholdstillatelse, må jeg ordne meg helseforsikring osv osv? Jeg kommer til å lære meg spansk mens jeg er her, så forhåpentligvis vil jeg prate ganske bra spansk på slutten av året. Mulig jeg også tar meg et bartenderkurs her. I tillegg har jeg ambulanseutdanning, og erfaring fra barnehage og forsvaret. Noen jobber jeg kan tenke meg er turistguide av et eller annet slag(eks dykkerleder eller noe ala raftingguide), bartender, badevakt på en strand, ambulansearbeider, noe med barn.... Jeg er igrunn åpen for det aller meste! Noen her som har litt peil på dette? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå